De vraagstelling is een persoonlijke kwestie:
wat zie je graag, waarvoor moet ie dienen en wat wil je ervoor inboeten???
STD laten is goedkoop
en je neemt de looks voor wat ze zijn.
Verlagen oogt voor sommigen sportief maar je moet wat rijgedrag inboeten. De drempels gooien wat roet in't eten
en veel hobbels moet je niet "gezwind" nemen of je zit op je bumpstops. Meer specifiek voor de SRT's onder ons, informeer goed en kijk eens op vtcoa. De stijfheid van de (voorste) veren is belangrijk en de ene kit zorgt al iets sneller voor trillingen door de gewijzigde hoek van de cardankoppelingen. Feit is zeker dat je een kit moet nemen voor SRT niet voor RAM 1500. Gewicht van de truck is hoger.
Verhogen oogt dan weer stoer, zeker bij vette 4x4's maar kan voor gelijkaardige problemen zorgen naast het groter overhellen bij het nemen van een bocht. Voor de slijk crossers ondr ons is het een must zou ik zeggen, geen buiklanding meer op tractorpaadjes
Ik had een McGaughys 2/4 verlagingskit maar dit is een beetje van het goede teveel als je op LPG rijdt. stond er al op toen ik hem kocht. Het extra gewicht van de tank zorgt ervoor dat je niet veel (1cm) veerweg overhoud achteraan. Uiteindelijk een drop kit van X-metal gekocht maar die moet ik nog steeds plaatsen. Ga hem ineens opnieuw wat hoger leggen achteraan (spring flit of andere shackles).
Wat mij betreft mag een SRT lekker laag liggen