Het is nu do maart 28, 2024 22:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: ma jan 01, 2018 19:00 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jan 01, 2018 18:50
Berichten: 2
Goede avond

Ik wil doodgraag een RAM 1500 gaan aankopen, en heb er al een testrit mee gemaakt. Hij rijdt echt heel aangenaam, maar mede door de grootte twijfel ik nog een beetje.

het lijkt me een pracht van een wagen, gezien je geen inschrijving betaalt, minder dan €150 per jaar verkeersbelasting betaalt en LPG momenteel rond de 46 cent per liter kost waar ik woon en rond de 39 cent in mijn werkomgeving. Ook verzekering komt op minder uit dan een 1 liter 3 cilinder benzine stadswagen.....

Maar nu wou ik toch echt graag die truck langer uittesten. Tijdens zo'n korte testrit kan je niet eens snelweg rijden, parkeren, een langere rit maken, functies uitproberen...
ik zou heel graag minstens 3 dagen zo'n RAM uittesten, maar ik vrees dat dit echt onmogelijk lijkt. Bij een garage kan je soms een auto op proef krijgen, maar bij RAM?

Wat ik dus concreet wou vragen is of iemand weet of er een dealer bestaat waar je zo'n wagen voor langer dan een testrit kan uittesten OF dat je ergens een RAM kan huren. Ik vind nergens een verhuurbedrijf dat ook RAM's verhuurt, daarom dat ik een beetje wanhopig op zoek ben. Weet iemand of zo'n bedrijven bestaan?

Ik zou het jammer vinden om toch redelijk wat geld te investeren in zo'n wagen als ik er daarna achter kom dat het toch niet handig is voor mij, hoewel ik ze er wel vet vind uit zien en ik bij de dealer al een half uur heb liggen genieten in het comfortabele interieur van die dingen.....
Prijs vind ik niet zo belangrijk (voor een 3 tal daagjes), ik wil vooral een goed idee hebben van de wagen

Weet iemand raad?

Heel veel dank en een prettig Nieuwjaar nog!
Herman


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: ma jan 01, 2018 20:32 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Probeer DS te Maastricht eens.
Zal zeker een voordeel zijn als je de ram ook koopt bij de dealert die
hem aan je verhuurt.

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 0:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
Je kunt je al zelf al wat dingen afvragen.

- Moet je vaker een parkeergarage in en zo ja zijn ze pickup vriendelijk? Ik weet dat ik bij mij in de buurt op veel plekken niet binnen pas of dat de pickup niet naar binnen mag ivm lpg.

- Kun je zelf goed inparkeren en waar je woont/werkt zijn daar altijd ruime plekken of altijd wel een goede plek te vinden? De dodge heeft nogal een grote draai. Afhankelijk van hoe de straat en parkeervakken zijn moet je Soms een paar keer steken om hem in het vak te krijgen.

- Snelweg kun je altijd even vragen. Wordt normaal niet moeilijk over gedaan.
- Functies, ook daar kun je vragen of de verkoper even met je door de wagen wilt gaan.

En ik kan best begrijpen dat de wagens niet te huur zijn of voor een aantal dagen uitgeleend worden.
Niks tenaanzien van u uiteraard. Maar als je van te voren aangeeft dat je een goede testrit wilt maken en dat je 1 uurtje of langer weg bent zou dit normaal geen probleem moeten zijn.

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 8:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
En neem meteen de achteruitrijcamera erbij.(zit er meestal wel op).
Dan kun je bijna op de cm.inparkeren. :idea:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 9:43 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
En voordat je verder vragen steld,
Stel je even netjes voor in het welkomstopic
Is wel zo netjes en hier op het forum wordt dat op prijs gesteld. :wink:

Gr.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 10:50 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jan 01, 2018 18:50
Berichten: 2
erichendri schreef:
Probeer DS te Maastricht eens.


Geprobeerd, volgens eigenaar hebben mensen genoeg aan een korte testrit.
Vind ik beetje onzin, met ergens in Maastricht rond te tuffen weet ik nog niet of ik er hier in België makkelijk mijn boodschappen inzet, naar het dorp kan, ... Het is de bedoeling dat ik deze wagen echt voor van alles ga gebruiken. :)

EDIT: even aanpassen... Was nog maar pas wakker toen ik zijn e-mail las.
Volgens mij was hij best bereid om het te doen, maar hij heeft geen RAM's op kenteken, zegt hij.
Desalniettemin gaf hij aan dat iedereen tot nu tevreden is met 'een korte testrit'.

haagje schreef:
Je kunt je al zelf al wat dingen afvragen.


Inderdaad, ik heb al zoveel mogelijk zelf uitgestippeld.
De meeste parkeergarages kan ik wel vergeten denk ik, gewoon al omdat ze te smal zijn... Zo was ik laatst in de parking van Kinepolis Leuven die zogezegd 2 meter hoog was, maar op sommige plekken kon dit écht niet waar zijn (had amper hoofdruimte met 1 meter 82)!
Parking Ladeuze is dan weer vrij krap, maar parking De Bond is héél groot, alleen de inrit en uitrit zijn net 2 meter en dat vind ik toch riskant met een truck die zelf bijna 2 meter is...

Thuis inderdaad genoeg plek op de oprit en hij past zelf door de garagepoorten... Op campus ook hele ruime plaatsen waar een RAM perfect in zou passen (er staat ook een iets oudere Dodge, nieuwe Wrangler, nieuwe Tundra en een nieuwe Titan).

haagje schreef:
En ik kan best begrijpen dat de wagens niet te huur zijn of voor een aantal dagen uitgeleend worden.


Ik snap ook best wel dat je in deze tijden helemaal niet meer weet aan wat voor iemand je je auto meegeeft, maar ja, verhuurbedrijven doen het ook nog steeds en hebben vaak ook modellen van dezelfde of hogere waarde dan een RAM te huur... :/

cherry red dodge schreef:
En neem meteen de achteruitrijcamera erbij.(zit er meestal wel op).


Topidee! Die zitten er standaard op bij alle modellen, inderdaad.
Vind ik ook heel handig om heel nauw te parkeren, want je dode hoek is toch echt aanzienlijk groter en als je er pas mee rijdt heb je overal de indruk dat je te groot bent, terwijl dat niet zo is..... :D

T-Bob schreef:
En voordat je verder vragen steld,
Stel je even netjes voor in het welkomstopic


Dat begrijp ik heel goed, maar ik ging er van uit dat dit is voor mensen met een truck die hier om hulp komen vragen voor problemen etc.....
Ik heb nog helemaal geen truck, dus leek me een beetje dom want wat kan ik dan vertellen?
Als ik hem heb, plaats ik hier sowieso wel leuke plaatjes! :bounce:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 16:15 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
hermadxr schreef:

T-Bob schreef:
En voordat je verder vragen steld,
Stel je even netjes voor in het welkomstopic


Dat begrijp ik heel goed, maar ik ging er van uit dat dit is voor mensen met een truck die hier om hulp komen vragen voor problemen etc.....
Ik heb nog helemaal geen truck, dus leek me een beetje dom want wat kan ik dan vertellen?
Als ik hem heb, plaats ik hier sowieso wel leuke plaatjes! :bounce:

Hier op dit forum zitten nog meer pers. die nog geen truck hebben of een gehad hebben.
Maar zij stellen zich toch netjes voor in het daar voor gestelde topic
viewforum.php?f=14 Voor dat zij vanalles beginnen te vragen.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RAM 1500 uittesten
BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 23:33 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 13, 2016 18:46
Berichten: 15
Woonplaats: Destelbergen
Als je zo een wagen mooi vindt koop die dan gewoon. Ik had nog nooit met dergelijke wagen gereden, wel al met een Nissan pick-up maar droomde al lang van een Dodge Ram. Toevallig had ik vorig jaar de kans om er eentje 2de hands te kopen en heb daar 20 minuten mee gereden en de volgende week was de verkoop rond. Het resultaat is dat ik volgende donderdag een nieuwe ophaal en de oude ook bij ons blijft voor de zoon want die is ook volledig verkocht. Natuurlijk moet je rekening houden met de grote maar ik kom er toch overal mee ook in parkings van station of hospitaal als de antenne er onder kan de wagen zeker deze is 10cm hoger dan de wagen. Ik ben gewoon particulier en samen met de zoon hebben we er 40.000km mee gereden op 1 jaar dus nu komt er een 2de bij en zullen deze beter verdeeld zijn. Op gebied van parkeren vindt dat je op den duur op voorhand ziet daar kan ik gerust in, voor de rest is er niets dan voordelen om met dergelijke wagen te rijden.
Ik zou zeggen gewoon doen, op gebied van kosten heb ik dus tot nu alles bij gehouden en de brandstof per 100km gas en benzine samen kwamen voor die 40.000km op 9€ per 100km das 2€ goedkoper dan mijn Ford Galaxy 1.9TDI AUT en de helft van de rijtaks, basis verzekering ongeveer gelijk. Dit alles wel in België, gas prijs ligt iets lager. :bounce:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling