Het is nu do maart 28, 2024 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: zo dec 03, 2017 19:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 03, 2017 19:39
Berichten: 7
Sorry dat ik mij niet even voorstel, ik heb nl. nog geen truck en sta op het punt één te kopen. :)

Ik wil héél graag een RAM 1500 Laramie. Ik ben er al een hele tijd mee bezig, maar wegens gezondheidsproblemen heb ik er 2 maanden niet mee bezig kunnen zijn.
Nu terug, brandt het echt om hem nu te kopen...

Ik denk zowel aan Leie Auto's als Handiri (ik woon in België).
Voordeel is dat alle dealers nu van hun 2017-stock afwillen, en er blijkbaar geen verschil zal zijn met 2018. Dit model is dus prima voor mij.

Ik ga er vanuit dat de RAM's bij Leie en Handiri allebei full-option zijn.
Het enige verschil is dat die van Handiri air suspension heeft, en toch nog een €2.000 goedkoper is.
Het prijsverschil maakt niet veel uit, maar is air suspension echt beter? Ik hoorde dat in stadsverkeer de gewone coil springs net comfortabeler zijn, maar de auto zal ook dienen voor langere snelwegritten (maar voornamelijk voor woon-werkverkeer via kleinere baantjes).

Leie kan ook alle extraatjes voorzien die ik wil (zoals een Jason-kofferdeksel), inclusief LPG onderaan.
Ik weet niet of Handiri dit kan...

Enige grote minpunt is de horrorverhalen die ik over Handiri heb gehoord.
Dit is bijvoorbeeld al zoiets waarvan alle haren op m'n lijf gaan rechtstaan, en het is er maar één van de velen.
Is Handiri echt zo slecht?

Ik wil uiteraard goede service, onderhoud, geen voorvallen als "jij hebt die schade gemaakt" als de garage een fout maakt en vriendelijke garagehouders...
Enige reden dat ik twijfel aan Handiri is omdat ze natuurlijk air suspension hebben voor een betere prijs, én 40 kilometer dichterbij zijn voor mij...
Leie is dan weer een officiële AEC-dealer...

Plaatst Leie Auto's ook goede LPG-installaties? Is dit een Prins VSI en hoe gaat dit precies (ken niet veel van LPG, met verdamper(s)?).
Ze spraken wel over een 20 pk verlies, maar op 401 lijkt me dat vrij weinig.

Alle hulp is echt enorm gewaardeerd! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: zo dec 03, 2017 22:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ik lees hier al jaren:Handiri=wegblijven.
Gebruik de zoekfunctie hier maar.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 9:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Ik heb ook voor die keuze gestaan.
je kunt mijn verhaal hier wel vinden op het forum.

Handiri had ik in elk geval geen goed gevoel bij, nog afgezien van wat je hier allemaal leest.

Bij mij ging het tussen DickerSchutz en Leie.
Uiteindelijk bij DickerSchutz gekocht, maar Leie maakte ook een goede indruk.

In principe heb je voor LPG de volgende mogelijkheden (althans zo hebben ze het mij uitgelegd):
- 1 of 2 verdampers
- met of zonder klepsmering

Klepsmering is niet nodig voor de 5.7 hemi zeggen de meesten (heb ik dus ook niet)
2 verdampers is alleen aangeraden als je echt veel en zwaar gaat trekken (doe ik niet)
Ik heb nu 2x gehad dat de auto van LPG naar naft sprong onder zware belasting.

Nu 65000km verder (in 17 maanden) met een Prins installatie van het begin erin.
Zonder een enkel probleem qua storingen.
In het begin 1x terug geweest voor lekkage van de kap achter, hier was een rubber niet goed gemonteerd na het spuiten in kleur.
Verder alleen regulier onderhoud.

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 9:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 03, 2017 19:39
Berichten: 7
Bedankt iedereen!

Over Handiri: tja, het was te verwachten...
Ik hoopte een beetje dat er ondertussen iemand nieuw de leiding had genomen of ze hun tactiek wat anders hadden aangepakt, maar niet dus blijkbaar. Dan laat ik hun lekker.

Heeft er ook iemand ervaring met Leie?
Lijken me heel vriendelijke, eerlijke mensen, maar uit ervaring weet ik dat veel garages vriendelijk zijn, tot je een probleem hebt dat onder garantie valt.

Ik weet niet welk LPG-systeem Leie standaard plaatst, maar als ik 2 verdampers kan hebben...
Ik moet heel weinig iets trekken, maar als ik dan eens trek of als ik ergens eens goed gas geef, heb ik toch liefst dat hij op gas blijft gaan i.p.v. naar naft gaat...
Klepsmering kon ik bij Leie gratis krijgen, maar hier zat ik sowieso al aan te denken. Ik weet dat de HEMI idd oersterk is, maar ik dacht het zekere voor het onzekere te nemen? Enkel stom dat je niet mag vergeten altijd zo'n flesjes van Prins te hebben en die erop te schroeven... Of gaat zo'n flesje lang mee?

DickerSchutz ziet er ook interessant uit, maar heb je dan geen miserie met importeren enzo? Is op zich maar 10 kilometer verder dan Leie.
Enige nadeel is de wachttijd bij Leie, maar ze zorgen ook voor controle en alles...
Wordt een nieuwe RAM dan als tweedehands opgeschreven in je keuring, gezien ze ingevoerd zijn?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 17:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Over DickerSchutz,

Ja voor mij was het ook maar een paar km meer :)
Let op, ze zijn wel duurder normaal gesproken.

Maar hebben wel redelijk veel voorraad dus misschien kun je nog een deal doen op een 2017 ?

En zoals gezegd, bij mij 2x terug naar benzine in 65.000km en geloof me, hij moet hard werken normaal gesproken ;-)
Het is de combinatie van een flink aantal versnellingen terug en dan in een keer volgas, dan KAN hij haperen.
Dus afrit van de snelweg, dan opdraaien op andere snelweg. Van 8 terug naar 5 (?) en dan volgas invoegen.
Maar bij elk ander gebruik (de bergen in, de ene keer dat er 4000kg achter hing) geen probleem hoor.
Je voegt tenslotte ook weer iets toe wat een storing kan veroorzaken denk ik dan maar :)

Importeren regelen zij volledig voor je. Je krijgt alle papieren voor platen aan te vragen.
Daarna nog 1x zelf langs de keuring voor een schouwing (ze controleren je papieren en wegen de auto dus geen volledige keuring) en klaar.

Elke RAM is voor zover ik weet 2de hands aangezien ze op Duitse papieren gezet worden bij import.
(tenminste bij Leie en DS, wat Handiri doet weet ik niet ;-) )

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 0:01 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 03, 2017 19:39
Berichten: 7
Thanks again, alaskan4x4!

DickerSchutz komt eigenlijk (als de modellen evenveel zijn uitgerust, waar ik wel vanuit ga) op ongeveer dezelfde prijs als Leie.
Ik zit dan wel met de Brusselse ring, maar zo vaak moet ik daar (hopelijk) niet gaan, en ik vind het toch tof dat ze een officiële AEC-dealer zijn. :p (en heb daar al mijn offerte(s) met alle opties die ik wil enz...)
Maar ik hou DickerSchutz zeker ook in het achterhoofd!

Moet je zelf een plaat afhalen daar in Alken ofzo dan? Of mag ik die van mijn huidig voertuig gebruiken?
Ik dacht dat Leie zei dat zij alles zelf regelen (buiten de plaat misschien), qua controles, of is dit eigen aan DickerSchutz? :)

En ooh haha beetje jammer dat ze als tweedehands geregistreerd zijn dan (autistisch kantje), maar dat is altijd zo met auto's op papieren uit een ander land.
Hangen hier nadelen aan, of maakt dat verder niet veel uit?
Is inderdaad zo dat als je ze zelf laat importeren, zo'n bedrijven ze meestal ook op Duitse papieren zetten, dus zal wel bij ze allemaal zo zijn... ;) Maar dat gaat mijn keuze qua garage nu niet bepalen. :p

Hebt u de gewone suspension of air suspension? Want ik wil toch écht weten of ik écht iets mis als ik geen air suspension neem. :D
Hoewel de gewone suspensie waarmee ik al heb gereden ook heel goed en zacht is!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 9:30 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Niveau regeling op de Ram is een gesloten systeem als daar wat aan is wordt het
een duur grapje.
Hoe betrouwbaar zijn ze? Ik weet het niet want op de mijne zit het niet.
Op de Duitse forums zijn er veel die een nieuwe kopen zonder de niveau regeling
en er een airlift onder zetten ivm kosten en betrouwbaarheid en sterkte met hoge gewichten.
Ja wat is wijsheid.

Als ik een nieuwe nu zou kopen wil ik het wel hebben ben wel heel zuinig op mijn truck :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 10:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
hhzt551 schreef:
Thanks again, alaskan4x4!

DickerSchutz komt eigenlijk (als de modellen evenveel zijn uitgerust, waar ik wel vanuit ga) op ongeveer dezelfde prijs als Leie.
Ik zit dan wel met de Brusselse ring, maar zo vaak moet ik daar (hopelijk) niet gaan, en ik vind het toch tof dat ze een officiële AEC-dealer zijn. :p (en heb daar al mijn offerte(s) met alle opties die ik wil enz...)
Maar ik hou DickerSchutz zeker ook in het achterhoofd!

Moet je zelf een plaat afhalen daar in Alken ofzo dan? Of mag ik die van mijn huidig voertuig gebruiken?
Je krijgt gewoon een formulier dat je verzekeringsagent kan opsturen naar DIV, dus je kunt op dat formulier gewoon aangeven of je je huidige plaat wilt behouden of een nieuwe wilt. Hou er wel rekening mee dat de plaat een afwijkend formaat heeft!
Ik dacht dat Leie zei dat zij alles zelf regelen (buiten de plaat misschien), qua controles, of is dit eigen aan DickerSchutz? :)
Dat zou kunnen, dat weet ik niet :) kan alleen vertellen hoe het bij mij gegaan is :)

En ooh haha beetje jammer dat ze als tweedehands geregistreerd zijn dan (autistisch kantje), maar dat is altijd zo met auto's op papieren uit een ander land.
Hangen hier nadelen aan, of maakt dat verder niet veel uit?
Bij mijn weten hangen hier geen nadelen aan, je kunt immers aantonen dat er 0 km's op zaten (of 6 in mijn geval) toen je hem inschreef in BE + de mijne is in FEB op DE papieren gekomen en in APR op BE papieren :)
Is inderdaad zo dat als je ze zelf laat importeren, zo'n bedrijven ze meestal ook op Duitse papieren zetten, dus zal wel bij ze allemaal zo zijn... ;) Maar dat gaat mijn keuze qua garage nu niet bepalen. :p

Hebt u de gewone suspension of air suspension? Want ik wil toch écht weten of ik écht iets mis als ik geen air suspension neem. :D
Hoewel de gewone suspensie waarmee ik al heb gereden ook heel goed en zacht is!

Gewone, dat air gedoe is aan mij niet besteed :) Als het erop zou zitten geen probleem maar ik ga er niet extra voor betalen ;-)

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 11:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Dat air gedoe is geen lucht-vering!! Het is een niveau regeling van de wagen.

Heb het niet en mis het ook niet. Hij is heel comfortabel. Rij veel autobaan en als ik zwaar moet trekken heb ik er niet veel last van dat hij iets doorzakt van achteren.
Heb zelf een 200ltr Prins systeem in mijn 2014 zitten. Alleen bij een bijna lege tank, koud weer en dan vollast vragen lukt het niet om op gas te blijven rijden. Hij springt dan vanzelf over. Na 200 meter weer terug op gas zetten.
Heb op het gassysteem een software up-date laten zetten dat bij vollast er standaard wat benzine wordt meegespoten. Daarna bijna nooit meer last van gehad. Dit is voor mij goed genoeg ipv een 2e verdamper erop te laten zetten.

Succes met je keuze


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 19:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Dat is ook een veelbetere oplossing Martin benzine koelt de motor dan ook veel beter terug.

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 20:26 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Ben er idd tevreden mee. Na de up-date loopt hij zelfs zuiniger..... :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 23:52 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey,
waar zou DickerShutz zijn auto's vandaan halen ,
JA JUIST BIJ HANDIRI, zelf gezien !!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 9:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
fendt510 schreef:
hey,
waar zou DickerShutz zijn auto's vandaan halen ,
JA JUIST BIJ HANDIRI, zelf gezien !!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes


Ik denk dat op zichzelf geen probleem is, mocht het inderdaad zo zijn.
Het gaat erom hoe HANDIRI zijn klanten behandeld, sales en after sales !!!

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 10:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
fendt510 schreef:
hey,
waar zou DickerShutz zijn auto's vandaan halen ,
JA JUIST BIJ HANDIRI, zelf gezien !!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes


Ja, en ?

Met de auto's zelf is niets mis al staan er wel eens exemplaren tussen die niet voor de export bedoeld waren (ook zelf gezien).
Het gaat idd om de service van de dealer.

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar truck kopen
BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 10:49 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Big Alf schreef:
fendt510 schreef:
hey,
waar zou DickerShutz zijn auto's vandaan halen ,
JA JUIST BIJ HANDIRI, zelf gezien !!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes


Ik denk dat op zichzelf geen probleem is, mocht het inderdaad zo zijn.
Het gaat erom hoe HANDIRI zijn klanten behandeld, sales en after sales !!!



alaskan4x4 schreef:
fendt510 schreef:
hey,
waar zou DickerShutz zijn auto's vandaan halen ,
JA JUIST BIJ HANDIRI, zelf gezien !!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes


Ja, en ?

Met de auto's zelf is niets mis al staan er wel eens exemplaren tussen die niet voor de export bedoeld waren (ook zelf gezien).
Het gaat idd om de service van de dealer.


Precies :!: ze komen allemaal bij fiat usa vandaan , gaat puur over de na zorg :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling