Het is nu do maart 28, 2024 19:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 15:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di aug 08, 2017 10:57
Berichten: 3
beste leden.

ik krijg het niet voor elkaar om mijn onsteking goed te krijgen.
als ik hem helemaal verdraai en vol gas heb dan loopt de moter een beetje half
ik heb een nieuwe nokken as gemonteerd en nieuwe lifters en een nieuwe distributie ketting geplaats.
ik heb de puntje van de distributie tegen over elkaar staan.
met het plaatsen van de ontsteking bougie er uit gedraaid.
naar de streep gedraaid en dan voel ik de lucht druk langs mijn vinger gaan
toen heb ik de ontsteking geplaats dat die naar de cilinder 1 wijst.
ook de verdeler kap zit bougie kabel 1 boven dat punt.

kan het zijn dat een andere nokken as niet op die ontsteking past?
met het plaatsen van een nieuwe distributie dat het tand wiel een keer rond is geweest.
wat volgens mijn nix uit maakt zo lang de puntjes maar op zijn plek zitten?
een ontsteking kan 180 graden verkeerd staan heb ik gelezen maar dat kan hier niet het geval zijn ?

mocht iemand nog tips hebben of lezen dat ik het fout doe hoor ik het graag.
gr.steven


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2017 11:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest.
Wat ik gedaan heb is bougie eruit bij de 1e cillinder. Da's links voor als je achter het stuur zit.
Vervolgens een prop wc papier in het bougie gat, en in stappen starten. Op het moment dat de prop wc papier
eruit vliegt heb je het bovenste dode punt van de ontstekingslag. Op dat moment moet je rotor ook ongeveer richting de eerste cilinder wijzen.

Vervolgens ga ik op deze manier te werk, geleerd van een internet vriend met ruim 40 jaar ervaring.
Loosen the distributor bolt and start the engine. Turn dist to the right until engine idles as fast as it will. Then tighten the bolt and drive around the block and if it clatters rod clatter loosen the bolt and turn to the left a little and bolt down and drive around the block. Keep doing this until there is no clatter when you drive around the block and the timing is PERFECT based on the wear of that engine.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 20:19 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di aug 08, 2017 10:57
Berichten: 3
Hoi rob bedankt voor he reactie ik zal het eens proberen . Maar het idee is het zelde dat je vinger voor het gat word weg gedrukt of het propje
Het gaat hier om een 350. 1972 trouwens


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling