Het is nu do maart 28, 2024 17:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vraagje over olie
BerichtGeplaatst: ma jul 03, 2017 9:32 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 10:16
Berichten: 43
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie
Hallo allemaal, kwam eens kijken of er iemand ervaring had met de olie die te
verkrijgen is op ebay Duitsland en het gaat over het merk Mannol. Ik weet dat
er nu veel gaan zeggen dat je niet mag besparen op wat een liter olie kost en
dat doe ik ook niet maar als die olie van goeie kwaliteit is waarom zouden we
ze dan niet gebruiken, kan even goed zijn dat de olie in de zelfde olieraffinaderij
geproduceerd word als een duur merk wand je kan gewoon het merk betalen ook
en dat de kwaliteit van een ander merk hetzelfde is. Zal eens voorbeeld geven
ik heb eens een bezoek gebracht aan een industrie waar ze autolakken maakten
da lakken waren voor een duur merk en voor een goedkoop merk maar dat duur
merk koste wel het dubbele dan het goedkope merk en was juist dezelfde autolak
dus was het de naam van het merk dat je betaalde. Dus als er iemand ervaring mee
olie van Mannol heeft laat het maar weten. Alvast bedankt :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vraagje over olie
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 13:42 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jun 26, 2017 12:38
Berichten: 3
Mannol is motorolie van een goede kwaliteit, word geproduceerd in Litouwen in een zeer moderne fabriek.
Word in Europa op de markt gebracht door SCT (www.mannol.de) en voldoet aan alle specs voor alle moderne auto's.

Recent is de Mannol Energy Combi LL 5W30 met de VW 504.00/507.00 uitvoerig getest in Duitsland door het toonaangevende autoblad 'Auto Motor Sport" en is deze olie als 1 van de beste uit de bus gekomen.


Maar nu komt het:

Er zijn 2 dingen waar mensen eindeloos over blijven discussiëren en dat zijn:

1. Autobanden ( iedereen heeft een voorkeur en je raakt er niet over uitgepraat )
2. Motorolie .

Op het duitse Motor Talk forum loopt er al 11 jaar een discussie over motorolie en deze begon met de simpele vraag: Wat is de beste motorolie?
Inmiddels zijn er meer dan 4180 bladzijden gevuld en de discussie gaat nog steeds door.
De een gelooft heilig in Castrol ,de ander in Shell en het fascinerende van alles is dat de marketing van de oliemerken geweldig werkt.
De discussies lopen hoog op en de moderatoren hebben regelmatig in moeten grijpen om de gemoederen weer te sussen.


Waarom vertel ik dit allemaal?
Heel simpel: Iedereen wil het beste voor zijn auto en gelooft niet dat het zo simpel is "kijk in je instructie boekje en lees aan welke specs de motorolie aan moet voldoen.

ACEA A3/B4,C3 ,VW 504.00/507.00. MB 229.5 of MB 229.51 zijn enkele voorbeelden van specs van oliesoorten.
Voor onze trucks moet je letten op de API specs.

Er zullen hier ook wel vele reacties op komen van mensen die persé bijv. Shell Helix gebruiken ,want daar rijd Ferrrari toch ook mee?

Castrol en Aral zijn slechts merknamen en de grote maatschappij achter deze olie merken is BP.

En de mensen willen blijven geloven in het sprookje dat dure olie het beste is terwijl het belangrijkste is dat de olie aan de specificaties voldoet die de autofabrikant heeft voorgeschreven voor je auto.
Het zit gewoon tussen de oren en de uitspraken van "Het kan niet goed zijn en ik betaal liever meer voor goede olie".
Er is geen enkele onderbouwing en geen enkel objectief bewijs dat dit ook werkelijk zo is.

Mannol motorolie en ook automatenolie gebruik ik al jaren in mijn auto's en is gewoon goed.

Just my 2 cents


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vraagje over olie
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 14:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ik had hiervoor een Chrysler waar officieel mopar-olie in moest.Toen hij 8 jaar oud was moest ik ff snel keuren en een beurtje vlak bij m'n werk.Die man had alleen olie voor de GM-merken,dus die er maar in laten gooien.Motor liep perfect erop en bij een koudstart zelf beter.(stiller).

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vraagje over olie
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 14:15 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 10:16
Berichten: 43
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie
hans1963 schreef:
Mannol is motorolie van een goede kwaliteit, word geproduceerd in Litouwen in een zeer moderne fabriek.
Word in Europa op de markt gebracht door SCT (http://www.mannol.de) en voldoet aan alle specs voor alle moderne auto's.

Recent is de Mannol Energy Combi LL 5W30 met de VW 504.00/507.00 uitvoerig getest in Duitsland door het toonaangevende autoblad 'Auto Motor Sport" en is deze olie als 1 van de beste uit de bus gekomen.


Maar nu komt het:

Er zijn 2 dingen waar mensen eindeloos over blijven discussiëren en dat zijn:

1. Autobanden ( iedereen heeft een voorkeur en je raakt er niet over uitgepraat )
2. Motorolie .

Op het duitse Motor Talk forum loopt er al 11 jaar een discussie over motorolie en deze begon met de simpele vraag: Wat is de beste motorolie?
Inmiddels zijn er meer dan 4180 bladzijden gevuld en de discussie gaat nog steeds door.
De een gelooft heilig in Castrol ,de ander in Shell en het fascinerende van alles is dat de marketing van de oliemerken geweldig werkt.
De discussies lopen hoog op en de moderatoren hebben regelmatig in moeten grijpen om de gemoederen weer te sussen.


Waarom vertel ik dit allemaal?
Heel simpel: Iedereen wil het beste voor zijn auto en gelooft niet dat het zo simpel is "kijk in je instructie boekje en lees aan welke specs de motorolie aan moet voldoen.

ACEA A3/B4,C3 ,VW 504.00/507.00. MB 229.5 of MB 229.51 zijn enkele voorbeelden van specs van oliesoorten.
Voor onze trucks moet je letten op de API specs.

Er zullen hier ook wel vele reacties op komen van mensen die persé bijv. Shell Helix gebruiken ,want daar rijd Ferrrari toch ook mee?

Castrol en Aral zijn slechts merknamen en de grote maatschappij achter deze olie merken is BP.

En de mensen willen blijven geloven in het sprookje dat dure olie het beste is terwijl het belangrijkste is dat de olie aan de specificaties voldoet die de autofabrikant heeft voorgeschreven voor je auto.
Het zit gewoon tussen de oren en de uitspraken van "Het kan niet goed zijn en ik betaal liever meer voor goede olie".
Er is geen enkele onderbouwing en geen enkel objectief bewijs dat dit ook werkelijk zo is.

Mannol motorolie en ook automatenolie gebruik ik al jaren in mijn auto's en is gewoon goed.

Just my 2 cents


Oké bedankt en hoeft niet altijd duur te zijn om goed te zijn ik bestel er dan maar, nog eens bedankt voor de informatie. Grt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vraagje over olie
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 23:47 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2017 13:49
Berichten: 28
Woonplaats: Maasmechelen
En dan moet ge maar eens gaan lezen op het forum van http://www.bobistheoilguy.com.
Een hele website en forum over olie, olie en nog eens olie.
Veel van die mensen baseren zich op Used Oil Analysis (UOA). Dus om de zoveel tijd klein beetje olie afftappen en laten controleren in een lab, om het exacte wisseltijdstip en dergelijke te bepalen... :roll:

Ik doe het wat simpeler, ik kap om de 10000km nieuwe 5W20 vol-syntetische Motorcraft erin, zoals voorgeschreven door de fabrikant.

_________________
2009 Ford F150 Lariat SCrew, Triton 5.4L V8 3V


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vraagje over olie
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2017 15:50 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 23:44
Berichten: 18
Maar Bob heeft schijnbaar geen ervaring met Eurol.
Iemand hier ervaring met motorolie van Eurol?

_________________
Gr.
Lodewijk

http://mudlight.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vraagje over olie
BerichtGeplaatst: di jul 18, 2017 11:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jun 16, 2013 1:56
Berichten: 6
Jazeker, Eurol is een echt nederlands merk en ze zijn gevestigd in Nijverdal.
Hebben een breed programma o.a. voor de motorsport,autosport en ook vaartuigen.
Persoonlijk gebruik ik de Eurol Super -Lite 5W40, heb zelfs een 60L vat staan.

Deze olie gebruik ik al jaren en is van een goede kwaliteit.
Zie http://www.eurol.com/nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling