stevedem schreef:
Dit hoor ik voor het eerst, dat je met LPG niet in bepaalde garages of tunnels mag.
Serieus? Dat is echt één van de meest bekende nadelen van LPG in België.
LPG is namelijk zwaarder dan lucht, stijgt niet naar de grond, en dus dient de garagehouder gasdetectors op de grond te plaatsen, zodat niemand toevallig een brandende sigaret in gas laat vallen (hoewel ik niet eens zeker ben van het gevaar daarachter).
CNG heeft dit nadeel niet, maar toch zijn er garages die dit gas weigeren. Er zijn immers ook nog steeds gasdetectors vereist.
Enkele voorbeelden:
Antwerpen, Brabo (dit is niet eens een ondergrondse parking... perfect verlucht, dus snap niet eens waarom ze LPG zouden weigeren)
Antwerpen, Meir (derde bord)
Brussel, Q-Park (tweede bord)
Kortrijk, Veemarkt (opvallend: ook verbod voor CNG)
En zo gaat de lijst maar verder...
LPG is meestal verboden. Ik denk zelf dat Q-Park bijvoorbeeld geen enkele garage heeft die LPG toelaat bij ons.
Ik begrijp het ergens wel, maar benzine die lekt is ook brandbaar...
Wat zou er trouwens gebeuren als ik nu toch mijn LPG-auto parkeer in een garage waar dit 'verboden' is?
In een tunnel heb ikzelf nog niet echt gezien in België, hoewel het me niet zou verbazen dat het bestaat.
In Frankrijk bestaat het wel degelijk, hoewel het niet mag verwart worden met auto's op LPG en het vervoer van LPG.
Het verbod van Frankrijk vind je sowieso met Google. Met je auto de trein op naar de U.K. kan ook niet, helaas.
Ik snap de voorzorgsmaatregelen ergens wel, maar ik ben ervan overtuigd dat een G3-installatie van hoge kwaliteit is, een gastank sterker gemaakt is dan een benzinetank en LPG minder brandbaar/explosief is dan benzine...