Het is nu do maart 28, 2024 9:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 23:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Weer een vraagje heb met de Rdw contact gehad en volgens die Dame is het niet mogelijk een kenteken te krijgen voor dat de auto klaar is voor apk


Eigenlijk baal ik daar van want ik mijn auto eerst helemaal na kijken en een beetje hobbyen


Klopt het verhaal van die Dame eigenlijk wel kun je geen kenteken krijgen op je auto zonder dat hij technisch helemaal oke is





Bedankt voor het mee denken en een fijne week daar

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 23:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Dan zou het veranderd moeten zijn, maar ik heb jaren geleden een Opel Blitz ingevoerd voor een klant en die heeft hem na het krijgen van het NL kenteken direct geschorst en deze is nu 3 á 4 jaar later nog steeds niet apk gekeurd. Je moet hem daar enkel ter schouwing aanbieden en niet ter apk. Een auto hoefde eerst niet eens te lopen, tegenwoordig moet hij volgens mij op eigen kracht binnen kunnen rijden. Ik heb een kennis die zo'n 4 jaar geleden een hele oude Citroën (model T-ford ongeveer of iets soortgelijks) ingevoerd heeft waar hij nu nog een hotrod van aan het maken is. Hij heeft die toen bij het rdw ter invoer aangeboden en het motorblok lag los achterin. Hij had er een Ford flathead V8 achterin gelegd voor de invoer en zei dat dat het blok was wat hij er van de verkoper bij had gekregen. Hebben ze zo op kenteken gezet. :D :D

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2017 0:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Bedankt wederom dan is het toch raar dat ik van die Dame van de RDW een heel ander verhaal kreeg .


Vond het zelf een apart verhaal misschien voor de zekerheid nog een een belletje aan wagen

En klopt het verhaal dat ik alleen de dimlicht unit hoef te veranderen grootlicht was volgens iemand niet nodig ??

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: do jun 15, 2017 9:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Als je auto ouder is dan 50 jaar dan heb je de vrijstelling voor de APK. Van wat ik begrepen heb moet hij dan ook APK waardig zijn als je hem voor de kentekenkeuring brengt. Dit omdat je daarna dus nooit meer een APK-keuring hoeft uit te voeren als je hem uit de schorsing zou halen. Als je auto jonger is dan 50 jaar dan hoeft deze niet APK-klaar te zijn omdat je bij het opheffen van de eventuele schorsing dan direct een APK moet laten uitvoeren als er geen geldige APK op zit.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: za jun 17, 2017 7:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:20
Berichten: 133
Bedankt voor je antwoord moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat hij gewoon apk goed is ik wil sowieso niet met een gevaarlijk barrel rond rijden


Dus we kunnen alleen maar hopen dat alles een beetje klopt aan deTruck buiten de verlichting om


Ben wel heel benieuwd hoe mijn Pick up rijd en of je er gewoon lekker relaxt mee kan Cruisen we gaan het over een paar weekjes allemaal meemaken


Fijn weekend


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: za jun 17, 2017 9:42 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 13, 2011 22:09
Berichten: 39
Voor zover ik weet moet een auto van buiten de EU altijd technisch gekeurd worden door de RDW voordat deze een NL kenteken krijgt. Het schouwen zonder keuring gaat alleen op voor auto's van binnen de EU
En dan moet deze dus wel eerst keuringsklaar zijn, toelatingskeuring is anders dan APK maar die krijg je er dan wel meteen bij, waarschijnlijk moet je andere koplampen erin zetten met E-keurmerk (dimlichtunit ivm het lichtbeeld, kan je het best met stadslicht erbij in doen en die functie uit de oranje lichten eronder halen anders willen ze daar witte kapjes op hebben ipv oranje) en verder technisch in goede staat.

Ook dacht ik dat het er nog niet door is dat auto's van 50 jaar geen APK plicht meer hebben, nog steeds van voor 1960 is APK-vrij.

Fijn Weekend!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: za jun 17, 2017 10:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:20
Berichten: 133
Thanks dus die oranje lichten in je bumpert mogen niet als knipperlichten fungeren das raar

De rest van je verhaal klopt helemaal hoor zover had ik het al begrepen


Kan ook de oranje kapjes in het transparant niet vinden maar misschien heb je gelijk en kan ik ze beter verwijderen om gezeik te voorkomen


En de 50 jaar apk regel gaat pas in 2018 gelden


Fijn weekend en bedankt voor het meedenken


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: za jun 17, 2017 18:12 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 13, 2011 22:09
Berichten: 39
Nee, de oranje lichten mogen alleen als knipperlicht fungeren, maar waarschijnlijk zijn het nu ook de stadslichten (hebben ze 2 functies) en stadslichten mogen niet oranje zijn (alleen wit of geel). Makkelijkste als je een nieuwe dimlicht unit koopt dat daar ook een klein lampje in zit dat als stadslicht fungeert. Dan kan je de oranje lichten gewoon als knipperlicht blijven gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RDW kenteken
BerichtGeplaatst: za jun 17, 2017 19:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:20
Berichten: 133
Bedankt voor je antwoord zo als jij het voorstelt was ik het ook van plan

Heb al een set koplampen op het oog maar moet nog even wachten tot ik ze kan opmeten

Fijne avond nog


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling