Het is nu vr maart 29, 2024 13:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 8:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
axxel schreef:
Heb je het bj van de 454 of de motorcode.
Ik heb een blok uit 74 en heeft iets van 215of270pk.


Dit is wat ze er op YouTube van zeggen




Myvintageiron75126 uur geledenGemarkeerd antwoord
It depends on the year and the way it's built there was a factory 11 to 1 396/402 in 69/70 that was pretty potent around 375HP but could be bumped up well over 400 with some mods The LS6 454 in 1970 was rated at 450 HP a 454 can easily make 600 + HP with the right head cam and induction package if you are trying to decide between a 396 or a 454 don't waste your time with a 396 a 454 is by far the better choice

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 10:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Als het aantal cilinders klopt kijken ze bij een APK sowieso nergens anders naar. Het enige wat een probleem van de inbouw van een "veel" krachtiger blok zou kunnen zijn is wanneer je een ongeluk krijgt of maakt en de verzekering komt er achter dat je veel meer vermogen hebt als origineel, dan proberen jou de schuld in de schoenen te schuiven. Maar ondanks dat ze dat proberen, moeten ze het nog bewijzen dat dat ook daadwerkelijk de oorzaak van het ongeval is. Als jij geen voorrang zou verlenen, dan heeft dat niks met 50 of 450pk te maken.
En als je ergens in een grote politie fuik rijdt waar ook de RDW bij staat en ze alles controleren, dan kunnen ze wel eens moeilijk doen als dingen niet origineel zijn of lijken. Maar dat is wel vaak bij types die zich niet weten te gedragen en een hoop stennis staan te maken. Als je gewoon wat rond toert en zelf normaal doet en netjes blijft, verwacht ik niet dat ze dan op hun strepen gaan staan. De keurmeesters zelf weten ook het verschil niet tussen een 350 V8 of een 454 V8. Als er een V8 blok in zit en er een 8 cilinder op kenteken staat en alles eer gewoon fatsoenlijk en netjes uit ziet zal het allemaal wel los lopen denk ik.

Bij invoer bij de RDW, zetten ze in principe de wagen op kenteken (krijg je een individuele type goedkeuring voor jou wagen) zoals hij op dat moment aangeboden wordt. Het enige wat ze zouden kunnen zeggen is dat je remmen niet toereikend zijn voor het vermogen. Een auto met een trommelremmen zal niet makkelijk door de keuring komen met een blok van dik 400 pk schat ik. :D
Als je naast het blok ook de remmerij op orde brengt, is het op zich geen probleem.
Maar de RDW is en blijft de RDW, het ligt er maar net aan wie de keurmeester is. Vindt ie de wagen leuk/mooi of wat dan ook is het appeltje eitje. Vindt het niks zal ie veel lastiger doen. En terug komen voor een herkeuring heb je waarschijnlijk dan toch weer een andere keurmeester en ben je dan weer aan de mening van die persoon over geleverd.

Ik ben eens met een oude 1974 Opel Blitz van een klant naar de RDW geweest voor invoer vanuit Zwitserland naar Nederland. Normaal heeft een Blitz een 2500cc 6 cilinder in lijn motor op benzine. Hier lag een 2800cc motor in om een of andere reden (waarschijnlijk een Zwitserse brandweer uitvoering geweest). Maar op het type plaatje stond gewoon 2500cc op (Blitz is nooit officieel met een 2800 cc geleverd blijkbaar). De man vd RDW vond het allemaal niet zo'n probleem, hij vroeg aan ons wat het vermogen vd wagen was. Ik had hem alles wijs kunnen maken, maar ik wist het ook niet. Dus daarop ging hij gewoon zelf (waar ik bij stond) op google zoeken naar het vermogen van een Opel 2.8 motor................. kwam hij op 180pk, of dat kon kloppen vroeg hij?? :D
ik zei voor een Opel Senator/Monza met injectie misschien wel, maar voor een oude 2800cc met carbutareur niet echt. Toen vroeg hij, komt 120pk misschien dichter in de buurt.........?? Maken we er dat van. :shock:
Dat is de werkwijze van de RDW. Ze weten het meestal zelf ook niet, maar als je de verkeerde persoon hebt kan er niks en als je de juiste persoon hebt kan alles.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 10:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Custom Offroad schreef:
Als het aantal cilinders klopt kijken ze bij een APK sowieso nergens anders naar. Het enige wat een probleem van de inbouw van een "veel" krachtiger blok zou kunnen zijn is wanneer je een ongeluk krijgt of maakt en de verzekering komt er achter dat je veel meer vermogen hebt als origineel, dan proberen jou de schuld in de schoenen te schuiven. Maar ondanks dat ze dat proberen, moeten ze het nog bewijzen dat dat ook daadwerkelijk de oorzaak van het ongeval is. Als jij geen voorrang zou verlenen, dan heeft dat niks met 50 of 450pk te maken.
En als je ergens in een grote politie fuik rijdt waar ook de RDW bij staat en ze alles controleren, dan kunnen ze wel eens moeilijk doen als dingen niet origineel zijn of lijken. Maar dat is wel vaak bij types die zich niet weten te gedragen en een hoop stennis staan te maken. Als je gewoon wat rond toert en zelf normaal doet en netjes blijft, verwacht ik niet dat ze dan op hun strepen gaan staan. De keurmeesters zelf weten ook het verschil niet tussen een 350 V8 of een 454 V8. Als er een V8 blok in zit en er een 8 cilinder op kenteken staat en alles eer gewoon fatsoenlijk en netjes uit ziet zal het allemaal wel los lopen denk ik.

Bij invoer bij de RDW, zetten ze in principe de wagen op kenteken (krijg je een individuele type goedkeuring voor jou wagen) zoals hij op dat moment aangeboden wordt. Het enige wat ze zouden kunnen zeggen is dat je remmen niet toereikend zijn voor het vermogen. Een auto met een trommelremmen zal niet makkelijk door de keuring komen met een blok van dik 400 pk schat ik. :D
Als je naast het blok ook de remmerij op orde brengt, is het op zich geen probleem.
Maar de RDW is en blijft de RDW, het ligt er maar net aan wie de keurmeester is. Vindt ie de wagen leuk/mooi of wat dan ook is het appeltje eitje. Vindt het niks zal ie veel lastiger doen. En terug komen voor een herkeuring heb je waarschijnlijk dan toch weer een andere keurmeester en ben je dan weer aan de mening van die persoon over geleverd.

Ik ben eens met een oude 1974 Opel Blitz van een klant naar de RDW geweest voor invoer vanuit Zwitserland naar Nederland. Normaal heeft een Blitz een 2500cc 6 cilinder in lijn motor op benzine. Hier lag een 2800cc motor in om een of andere reden (waarschijnlijk een Zwitserse brandweer uitvoering geweest). Maar op het type plaatje stond gewoon 2500cc op (Blitz is nooit officieel met een 2800 cc geleverd blijkbaar). De man vd RDW vond het allemaal niet zo'n probleem, hij vroeg aan ons wat het vermogen vd wagen was. Ik had hem alles wijs kunnen maken, maar ik wist het ook niet. Dus daarop ging hij gewoon zelf (waar ik bij stond) op google zoeken naar het vermogen van een Opel 2.8 motor................. kwam hij op 180pk, of dat kon kloppen vroeg hij?? :D
ik zei voor een Opel Senator/Monza met injectie misschien wel, maar voor een oude 2800cc met carbutareur niet echt. Toen vroeg hij, komt 120pk misschien dichter in de buurt.........?? Maken we er dat van. :shock:
Dat is de werkwijze van de RDW. Ze weten het meestal zelf ook niet, maar als je de verkeerde persoon hebt kan er niks en als je de juiste persoon hebt kan alles.




Leuk dat je zoveel tijd in je antwoord hebt gestoken bedankt daar voor

Ja welk vermogen uit mijn blok komt ik lees en hoor iedere keer weer wat anders haha standaard was het een 400 BigBlok en nu een 454 Bigblok zit volgens mij kwa vermogen geen wereldvan verschil in ???


Gelukkig heeft mijn Pickup voor remschijven dus dat zou goed moeten zijn voor meneer RDW

Ben wel nog benieuwd welke lpg installatie er in moet komen en of het een beetje zelf in te bouwen is .

Heb vroegen ook lpg ingebouwd dus je zou denke dat het moet lukken helaas is op benzine rijden geen optie ben niet zoeen voorstander van LPG maar goed het is niet anders .

Nogmaals dank voor u antwoord en 1 hele fijne Zondag


Mvg Frits

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 14:16 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Gewoon een impco installatie er in , 400a mixer er op en als die te hoog is dan gewoon een arm er aan , dan komt je filter lager hangen . Een maat van mij rijdt ook een 454 en die hebber en we samen ingebouwd en ook het gas aangepast , lag eers een 350 blok in . Loopt nu super op gas en vertrekt ook nog eens goed :mrgreen:


Ps ik hou het kort als je niet erg vind :wink:



http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 14:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Haha oke gaan we dat setje samen laten stellen door de gasboer IMPCO wordt het


Maar de vraag ging ook over welke verdamper het beste is

En zoeen lange arm das echt lelijk onder je motorkap hoop dat dit niet nodig is

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 14:37 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik had toen geen plek voor de luchtfilter, en dan heb je geen keus , mooi is het zeker niet maar wel functioneel :wink: de verdamper maakt niet zo veel uit , maar daar weet je gasboer wel raad mee . Als je een hei ontsteking hebt moet je met een inductie relais werken , maar daar zal hij je ook wel mee adviseren .En minimaal 8 mm leiding gebruiken .



Www.marlog-car-handling.com


Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 15:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Zou bij god ook niet weten welke ontsteking er in zit

Denk dat het beter is dat ik even wacht tot de auto in de Haven staat en ik onder de motorkap kan loeren haha

Zach wel op de foto dat er een nieuw type verdeler op zat thats all i know

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 9:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
peerkehemi schreef:
Gewoon een impco installatie er in , 400a mixer er op en als die te hoog is dan gewoon een arm er aan , dan komt je filter lager hangen . Een maat van mij rijdt ook een 454 en die hebber en we samen ingebouwd en ook het gas aangepast , lag eers een 350 blok in . Loopt nu super op gas en vertrekt ook nog eens goed :mrgreen:


Ps ik hou het kort als je niet erg vind :wink:



http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com






Vraagje is zoiets niet makkelijk


http://www.ebay.com/itm/IMPCO-CT425M-2- ... 1438.l2649

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 18:53 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
FritsVrolijk schreef:
peerkehemi schreef:
Gewoon een impco installatie er in , 400a mixer er op en als die te hoog is dan gewoon een arm er aan , dan komt je filter lager hangen . Een maat van mij rijdt ook een 454 en die hebber en we samen ingebouwd en ook het gas aangepast , lag eers een 350 blok in . Loopt nu super op gas en vertrekt ook nog eens goed :mrgreen:


Ps ik hou het kort als je niet erg vind :wink:



http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com






Vraagje is zoiets niet makkelijk


http://www.ebay.com/itm/IMPCO-CT425M-2- ... 1438.l2649




Schijnt goed te werken en ik wil het bij mijn maat ook gaan maken ( maar we moeten wel tijd hebben :wink: )
Als jij het nou gewoon besteld dan hoor ik wel of het bevalt :mrgreen:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 20:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
peerkehemi schreef:
FritsVrolijk schreef:
peerkehemi schreef:
Gewoon een impco installatie er in , 400a mixer er op en als die te hoog is dan gewoon een arm er aan , dan komt je filter lager hangen . Een maat van mij rijdt ook een 454 en die hebber en we samen ingebouwd en ook het gas aangepast , lag eers een 350 blok in . Loopt nu super op gas en vertrekt ook nog eens goed :mrgreen:


Ps ik hou het kort als je niet erg vind :wink:



http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com



Als jij mij de zekerheid kan geven dat het past op een 454 blok en ik kom er mee door de keuring RDW dan ga ik er serieus over na denken






Vraagje is zoiets niet makkelijk


http://www.ebay.com/itm/IMPCO-CT425M-2- ... 1438.l2649




Schijnt goed te werken en ik wil het bij mijn maat ook gaan maken ( maar we moeten wel tijd hebben :wink: )
Als jij het nou gewoon besteld dan hoor ik wel of het bevalt :mrgreen:

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 11:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Herkomst motor
In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig aantoont tijdens de keuring. Als het voertuig aan de gestelde eisen voldoet worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.


Nou das lekker dan zucht

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 20:40 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
FritsVrolijk schreef:
Herkomst motor
In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig aantoont tijdens de keuring. Als het voertuig aan de gestelde eisen voldoet worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.


Nou das lekker dan zucht





Maak je niet zo druk man (slecht voor het hart :mrgreen: ) vooral van te voren niet te veel naar de RDW bellen , dan vraag je om problemen. Een maat van mij heeft pas een k30 diesel omgebouwd naar een 350 benzine , het blok was niet terug te vinden , van waar het precies van daan kwam . Hij heeft uiteindelijk gewoon een kenteken op benzine gekregen zonder problemen.



Www.rockauto.com




Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 20:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Dan gaan we dit topic sluiten haha

En jeb maak me altijd zorgen om zaken waar je geen invloed op hebt


Nou we gaan het mee maken over een tijdje


En bel ze nooit ik mail altijd haha

Thanks

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 20:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Nog erger, dan kunnen ze alle mails uitprinten en al een dossier van je wagen en al je vragen en plannen opstellen........ zullen ze bij de invoer keuring eens een boekje open doen. :D

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ander blok rdw
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 20:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
Hoe dan vals adres opgegeven en op email adres staat mijn naam ook niet


En geloof niet dat ze maanden die emailtjes bewaren lijkt me sterkt


Maar wat je er ook van maakt ze zien toch gelijk dat er een echte motor in hangt haha

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling