Het is nu do apr 18, 2024 13:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2017 19:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 07, 2017 18:42
Berichten: 3
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen, Johan, kom van de Veluwe, opgegroeid in Brabant.
Studie nu eindelijk aan het afronden en werk als ZZP'er als vanalles :) (o.a. in de haven in Rotterdam dus maak kilometers)

Maat van me vertelde me over grijskenteken vs. pickup.
Dat was een linkje die ik zelf nog nooit had gelegd! Mijn broer heet een Chevy Van, maar dat vind ik veel te groot.
Nu heb ik geprobeerd om mezelf een beetje te verdiepen en kom ik uit bij een S-10 als beste optie.

Het moet namelijk gewoon goeiekeaup wezen. Heb nog geen groot bedrag wat ik kan investeren en als je er weinig kennis van hebt dan kun je het beste beginnen met een eenvoudige neem ik aan.
Het moet grijskenteken zijn en op LPG lopen (anders kom ik die steden niet meer in enzo). Als er een tweede zitrij inzit is dat fantastisch, maar ik begrijp dat je dan in de budgetklasse al snel je grijskenteken kwijt bent.
En het moet een flink trekgewicht op kenteken hebben (ik begrijp dat trekgewicht op kenteken KRIJGEN een probleem is met een Chrysler, dus er moet gelijk een geregistreerde trekhaak op zitten. Ik begreep dat importeren uit DLD dan weer goed werkt m.b.t. trekhaak, importeren is dan ook geen probleem.

De F-150 is dan al snel boven budget zie ik. Ik heb 2 vrij nette S-10's gespot voor iets in de 3k. Hebben jullie nog machtige tips van auto's die eigenlijk niet zoveel meer waard zijn (bijv. omdat er geen vraag naar is) maar technisch gewoon prima zijn?
Ik koop het liefst zeer goedkoop, dan koop ik over een jaartje wel iets wat me meer aanstaat, weet ik ook beter wat ik zoek enz. enz.

Ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2017 20:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Welkom!Tja,met goedkoop moet je ook geluk hebben,anders koop je de ellende van en ander en kost het uiteindelijk alleen maar meer.Ik zou liever een jaartje wachten met een usa-truck en sparen voor iets knaps.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2017 20:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2012 10:04
Berichten: 478
Woonplaats: drouwenermond
Heeft een s10 een flink trekgewicht? Is maar een klein karretje als je hem vergelijkt met wat de meeste hier rijden. En zijn die er wel met 2e zitrij? Zou als ik jou was eerst doorsparen en dan ineens kopen wat je aanstaat.

_________________
BART

my dodge sounds beter than a hybrid


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2017 20:38 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Welkom op dit forum :wink:
En technisch goed en zeer goedkoop dat kun je vergeten,
daar zijn nog duizenden naar op zoek :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2017 20:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 04, 2015 15:52
Berichten: 543
Woonplaats: Aartselaar (Belgiƫ)
Welkom Johan :wav:

Mvg Roland


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2017 22:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 07, 2017 18:42
Berichten: 3
Kijk, rappe reacties! Daar houdt ik van.

- Met technisch goed en toch goedkoop bedoel ik eigenlijk: dat ik hem niet koop met 1 week APK en dat ik dan al kokerbalken moet (laten) lassen voor de APK. Als het mankementen heeft vind ik natuurlijk helemaal prima, als het maar een beeeetje prima is voor APK, of een paar maanden APK heeft.
- Tweede zitrij hoeft niet perse, maar als er een een of andere zeldzame auto is die iedereen over het hoofd ziet (en dus goedkoper is) en het ding heeft een tweede zitrij, dan word ik blij :)

In de gewone autowereld zijn er natuurlijk genoeg prrrrrima auto's te koop die technisch gewoon nog lang mee kunnen, maar niet gewild zijn en daardoor erg goeiekeaup.

Maar laat ik het anders zeggen:
Welke instappers zijn er allemaal die ik moet verkennen? Ik weet alleen van Chevrolet de S-10 en van Ford is dat de F-150. Nog andere auto's waar ik nog even het internet op af moet struinen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2017 9:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
Ik lees veel "goedkoop" e.d.
Maar wat is dan ongeveer je budget ?
Voor de 1 is 5000 goedkoop, de ander vind 20k goedkoop...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2017 13:17 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 07, 2017 18:42
Berichten: 3
5000 max.
De S10 heb je dus voor minder.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2017 15:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Welkom!

Al eens aan een Jeep (Grand) Cherokee gedacht? Pas in je auto beeld en je budget, enkel geen pick up (hoewel die er wel zijn, maar meestal vrij duur)
Heb je ook een fatsoenlijk trek gewicht.

En een Ram of F150, vooral die met 2e zitrij zijn nou niet echt kleiner dan een Chevy van ofzo, dus 't is maar wat je met klein bedoeld.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2017 17:20 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Welkom hier 8)

Let op dat goedkoop geen duurkoop wordt :idea:
Succes met je zoek tocht


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2017 21:27 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 22:21
Berichten: 33
Ik heb zelf onlangs een Ford F150 (opgehoogd, met apk en op lpg) gekocht voor 2900 euro. Natuurlijk zit er wat werk aan en als ik over een paar maanden op apk keuring moet, zullen ze daar vast iets te mekkeren hebben. Maar met zo'n aankoopprijs blijft er nog voldoende ruimte over om e.e.a. op te knappen.
Het is vaak een kwestie van goed zoeken naar een geschikt exemplaar en goedkope onderdelen. Ik wil een deur vervangen, de ene onderdelenhandelaar vraagt gewoonweg het dubbele van de andere. Zoekt en gij zylt vinden :)
Groet,
Bas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 16:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Als je zelf handig en technisch bent en rekening houdt met het feit dat je er na aankoop al gauw nog enkele duizenden euro's aan technische onderdelen in moet steken is er niks mis met goedkoop. Als je een auto zoekt waar je zeker weten nog vele jaren zonder "problemen" mee verder wil, dan zal goedkoop duurkoop blijken. Maar van de andere kant, duurkoop wil ook lang niet altijd zeggen dat het probleemloos is in de toekomt. Je moet er gewoon geluk mee hebben en als je ergens gaat kijken niet verliefd worden op de wagen en het eerste het beste kopen wat je tegenkomt. Maar gewoon kritisch kijken en weglopen als het niks blijkt te zijn. Ik persoonlijk kan goed sleutelen en ook goed plaatwerk lassen enz. Maar als de wagen rotte plekken vertoont zou ik hem laten staan, technische mankementen zijn vaak met wat onderdelen enz te verhelpen (als het tenminste geen complete motor revisie of automaat revisie betekent). Rotte plekken betekent laswerk en heel veel tijd, wat het duur maakt. Daarna moet een en ander weer gespoten worden en als je dat fatsoenlijk wil hebben moet je het laten doen, ook weer duur dus. Gewoon sleutelen moet het nogal spannend worden, wil dat duurder zijn als wat wielranden en dorpels laten vervangen en laten spuiten enz. Of je moet het niet erg vinden om met een auto rond te rijden waar de rotte gaten in zitten.
Is maar net wat je eigen verwachtingen van een auto zijn.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 16:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Als je zelf handig en technisch bent en rekening houdt met het feit dat je er na aankoop al gauw nog enkele duizenden euro's aan technische onderdelen in moet steken is er niks mis met goedkoop. Als je een auto zoekt waar je zeker weten nog vele jaren zonder "problemen" mee verder wil, dan zal goedkoop duurkoop blijken. Maar van de andere kant, duurkoop wil ook lang niet altijd zeggen dat het probleemloos is in de toekomt. Je moet er gewoon geluk mee hebben en als je ergens gaat kijken niet verliefd worden op de wagen en het eerste het beste kopen wat je tegenkomt. Maar gewoon kritisch kijken en weglopen als het niks blijkt te zijn. Ik persoonlijk kan goed sleutelen en ook goed plaatwerk lassen enz. Maar als de wagen rotte plekken vertoont zou ik hem laten staan, technische mankementen zijn vaak met wat onderdelen enz te verhelpen (als het tenminste geen complete motor revisie of automaat revisie betekent). Rotte plekken betekent laswerk en heel veel tijd, wat het duur maakt. Daarna moet een en ander weer gespoten worden en als je dat fatsoenlijk wil hebben moet je het laten doen, ook weer duur dus. Gewoon sleutelen moet het nogal spannend worden, wil dat duurder zijn als wat wielranden en dorpels laten vervangen en laten spuiten enz. Of je moet het niet erg vinden om met een auto rond te rijden waar de rotte gaten in zitten.
Is maar net wat je eigen verwachtingen van een auto zijn.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 16:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 10, 2017 12:18
Berichten: 63
Woonplaats: Utrecht
En anders gewoon een grote pot Bondo er bij kopen

En moet eerlijk zeggen dat plaatwerk en auto spuiten leren wel heel erg leuk is om te doen

_________________
Wens u bij deze 1 fijne dag

Mvg Frits


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling