Het is nu vr apr 19, 2024 17:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 24, 2017 16:30 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 24, 2017 16:19
Berichten: 1
Goedemiddag allemaal,

Ik ben een nieuwkomer op dit forum en ik heb een vraag over een Ford F150 in NL te registreren als een bestelauto (grijs kenteken).

Ik ben ondernemer en heb interesse om een pickup aan te schaffen. Heb eerst gekeken naar een Amarok maar die kan mij toch niet bekoren. Zie wel dat voor Nederland de Amarok wordt uitgevoerd met een verlengde laadbak om te voldoen aan de bestelauto regeling.

Heb nu mijn oog laten vallen op een Ford F150 vanaf bouwjaar 2015 met dubbele cabine.

Kan een in Amerika aangeschafte F150 (ik kom daar zelf regelmatig) in Nederland geregistreerd worden als een bestelauto (grijs kenteken). En zo ja, welke aanpassingen zijn dan eventueel nodig?

Vast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet,

Timo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 24, 2017 18:53 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Welkom hier Timo :!:

Ik zou niet weten waarom dat niet mogelijk zou zijn , er worden er elke dag ingevoerd :wink: als je op de RDW site kijkt vind je ook de voorwaarden van waar hij aan moet voldoen voor grijs kenteken.





Www.rockauto.com




Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 24, 2017 19:56 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Welkom op dit forum :!:
Er zijn ook bedrijven die het hele invoer, ombouw en rdw gedeelte regelen.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 9:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Let er wel heel erg goed op dat de wagen aan alle afmetingen voldoet, en vooral ook dat ie ergens de binnen de minimale cabinehoogte heeft.
Hier kun je de regels vd belasting dienst lezen waar hij minstens aan moet voldoen:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting

ik heb een klant en die had een Toyota Tacoma besteld/gekocht en de verkoper/importeur zou heb voor hem op grijs kenteken zetten. Maar ze zijn er maanden mee bezig geweest bij de RDW en hebben het uiteindelijk niet voor elkaar gekregen vanwege dat de hoogte tussen de vloer vd cabine en het plafond gewoon niet hoog genoeg was om een de eisen te voldoen. Ze hebben het hier en daar geprobeerd met een verdiept bakje in vloer te lassen (zodat er geen verhoogd dak op hoeft), maar ze konden blijkbaar nergens een plek vinden waar het bakje diep genoeg kon zijn over een oppervlakte wat groot genoeg was om aan de eisen te voldoen. Uiteindelijk hebben de koper en verkoper samen besloten om het op te geven en de koop ongedaan te maken. Hij heeft nu uit eindelijk een nieuwe Dodge Ram dubbel cabine gekocht.
Let er bij de aankoop zelf goed op dat hij qua laadbak lengte en laadruimte/zitruimte verhoudingen enz zeker aan de eisen voldoet die in de bovenstaande belastingdienst eisen vermeld staan. Als hij daar aan voldoet moet het geen probleem zijn. Voldoet hij daar niet aan, moet je weer creatieve oplossingen gaan verzinnen en maken/plaatsen (zoals al de verhoogde dakjes en achterdeur uitbouwen om aan de afmetingen te kunnen voldoen die we dagelijks rond zien rijden). Zou zonde zijn als je dadelijk een F150 hebt en dat de cabine afmetingen allemaal net niet kloppen. Beter vooraf goed meten, dan achteraf ellende. En niet de praatjes van de verkoper geloven dat het allemaal wel geen probleem zal zijn. Dan in ieder geval in het koopcontract zetten dat ze hem incl grijskenteken afleveren en anders geen aankoop verplichtingen. Maar dat is enkel als je hem hier via een handelaar zou kopen. Ga je hem zelf uit de USA halen is het je eigen risico natuurlijk.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling