Het is nu za apr 27, 2024 8:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 0:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za apr 08, 2017 12:44
Berichten: 8
Woonplaats: Knokke, België
Big Alf schreef:
Beste Bart, helaas gebeurt het maar al te vaak dat jonge chauffeurs die een dikke auto van pappie hebben gekregen
weinig of geen benul en/of respect hebben met wat voor auto ze op de weg zitten.


Uiteraard begrijp ik deze bezorgdheid, waarvoor dank.
Maar ik denk toch dat ik hem goed genoeg ken om te weten dat hij zoiets niet doet.
Als straks blijkt dat die auto een gemiddeld verbruik heeft van 35 liter per 100 km, er veel boetes binnenkomen (die sowieso uiteraard voor zijn verantwoordelijkheid zijn) en op de dashcambeelden blijkt dat hij zich niet op de weg gedraagt, zijn alle kosten voor hem. Dat weet hij. En vallen nooit mee voor jonge kerels, al helemaal niet als je met zoiets rondrijdt. :wink:

Big Alf schreef:
Zij en ook hun vriendjes vinden het maar wat stoer om de patser uit te hangen met hun door pappa betaalde auto.


Van wat ik zie heeft ie dus niet zo'n vriendenkring en denk ik niet dat dit hem interesseert.
Anders koos hij wel een snellere auto binnen het afgesproken budget ... :D

Ik ging er trouwens van uit dat zo'n Dodge, wat er meer een landbouwvoertuig uitziet, nogal sloom was... Zo'n gewicht op benzine?
Maar op video's die ik op YouTube zag blijkt hij dus best snel van 0 naar 100 te gaan...

erichendri schreef:
Aantal goedbedoelde reacties zijn hier ook neergezet vanwege de start post.
Later heeft u er aanvullende informatie bij gezet in uw reacties.


Snap ik heel goed, maar ja, de startpost was al eindeloos lang, dus had ik wel het gevoel dat ik hem niet veel gedetailleerder moest maken. :P

erichendri schreef:
Zou inderdaad eerst een goede proefrit maken met de dodge ram.
En daarna beslissen wat u gaat kopen.


Ik bekijk het inderdaad eens. Natuurlijk moet het hem aanspreken, maar ik ga toch eens zelf een testrit maken en kijken hoe zo'n ding rijdt.
De links van Roland.be brengen me al goed op weg!

Via een AEC-dealer een testrit aangevraagd. Dicht bij Wijnegem Shopping heb ik ooit eens een RAM bij een garage zien staan, en blijkt nu dus ook tussen die lijst te staan. Vandaag voorbijgereden en is dus een Fiat/Lancia/Jeep/AR/Abarath-dealer, maar geen RAM's meer gezien... Benieuwd wat dat dan zal geven. Klantvriendelijkheid is daar blijkbaar ook niveau Handiri Cars...

Ik ga wel nog eens kijken op dodgerambelgium.be, zoals aangeraden. Ben een beetje bang dat ik ze zelf nogal leuk begin te vinden... :oops:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 8:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Eenmaal gereden is willen hebben... :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 23:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za apr 08, 2017 12:44
Berichten: 8
Woonplaats: Knokke, België
cherry red dodge schreef:
Eenmaal gereden is willen hebben... :D


Ik begin er wat voor te vrezen... Zowel de Sport als Laramie zien er wel leuk uit!

Eerst dacht ik dat het nogal een vreemd idee was om zo'n auto op benzine te laten rijden, maar dat moet wel een enorm rijplezier geven denk ik dan. Ik vind benzine sowieso aangenamer rijden.

Is de rijervaring op LPG anders dan op benzine? En hoe gaat zo iets in z'n werk?
Ik heb al van G1, G2 en G3 gehoord... Ik neem aan dat je een G3-installatie plaatst en dat LPG in een tankstation gewoon LPG is dat zowel met G1, G2 als G3 werkt?
En wat met de temperatuur en kleppen die blijkbaar kunnen verbranden? Wat is dit precies?

Zie je op het dashboard bij de benzinemeter dan gewoon hoeveel benzine er is, en ergens anders hoeveel LPG? Want ik ken er dus echt niks van...

En kan je zo'n 'truck' nog als lichte vracht inschrijven als particulier? Want ik heb altijd gehoord dat die optie voordeliger is indien beschikbaar (zeker met LPG).

En het topic werd voornamelijk aangemaakt om te weten te komen of zo'n Dodge wel een goede wagen is, en niet begint af te slaan en een wiel verliest na 15.000 km... :P
Ervaringen (positief en negatief) zijn dus nog altijd meer dan welkom! Leuk om te lezen.

Binnenkort doe ik dan eens een testrit en zie ik zelf eens hoe aangenaam hij rijdt! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 10:15 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2017 13:49
Berichten: 28
Woonplaats: Maasmechelen
Je merkt nauwelijks verschil tussen rijden op LPG of benzine.
Een goede LPG-installateur kan je meer info geven over welke installatie geschikt is voor je wagen. Veelal wordt er bij een LPG-installatie ook een klepsmering geïnstalleerd, om betere smering te voorzien en verbranden van de kleppen te voorkomen.
Er wordt op het dashboard inderdaad een electronische meter voorzien om te weten hoeveel LPG men nog heeft. Indien deze leeg is, schakelt hij automatisch over naar benzine en kan je verder rijden tot aan het tankstation.
In België is een pick-up altijd lichte vracht, waardoor je dus inderdaad bijna geen taksen betaald (geen BIV, enkel jaarlijkse verkeersbelasting van €150).

Ik rij zelf met de Ford F150, maar de Dodge is zeker een top-truck.
De mensen die met Dodge rijden, verkiezen Dodge.
De mensen die met Ford rijden, verkiezen Ford.
Beiden zijn degelijke wagens. Op de amerikaanse forums vind je de veel voorkomende problemen van elk merk wel snel terug.

_________________
2009 Ford F150 Lariat SCrew, Triton 5.4L V8 3V


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 10:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
- normaal gezien krijg je een G3 installatie
- je krijgt een apparte meter voor lpg
- inderdaad de lpg die je bij het tankstation tankt gaan in deze systemen
- je kunt altijd pech hebben. Maar de blokjes gaan heel wat km's mee. Heb er gezien die na 5 jaar al de 600.000km aangetikt hebben in amerika en nog altijd vooruitgaan. Uiteraard wel met het nodige onderhoudt. Die vorige van mij (2009 hemi) had er bijna 3 ton op zitten toen ik haar verkochte en rijdt nu nog altijd rond, ze had in canada gediend als werkpaard en er is pas nog lpg ingelegd door de nieuwe eigenaar.

Over de inschrijving in belgie kan ik helaas niets zeggen.

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 12:13 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za apr 08, 2017 12:44
Berichten: 8
Woonplaats: Knokke, België
SvenW schreef:
In België is een pick-up altijd lichte vracht, waardoor je dus inderdaad bijna geen taksen betaald (geen BIV, enkel jaarlijkse verkeersbelasting van €150).


Echt? Ik dacht dat het als particulier weer een stuk moeilijker zou zijn om hem zo ingeschreven te krijgen.
Inderdaad wel een interessant lage verkeersbelasting, maar wat ik ook las is dat je een bedrag per jaar betaalt als je op LPG rijdt (maar ik zou het eens moeten terugzoeken), maar dat het dus niet geldt als je als lichte vracht bent ingeschreven. :)

SvenW schreef:
Ik rij zelf met de Ford F150, maar de Dodge is zeker een top-truck.
De mensen die met Dodge rijden, verkiezen Dodge.
De mensen die met Ford rijden, verkiezen Ford.
Beiden zijn degelijke wagens.


Goh, ja... Hij vindt het alle twee leuke wagens, met het mooiste interieur voor Ford en mooiste exterieur voor Dodge...
Maar ik denk dat de voorkeur weer net iets meer uitgaat naar Dodge (maar dat zal de testrit ook wel mee bepalen). ;)

haagje schreef:
Heb er gezien die na 5 jaar al de 600.000km aangetikt hebben in amerika en nog altijd vooruitgaan. Uiteraard wel met het nodige onderhoudt. Die vorige van mij (2009 hemi) had er bijna 3 ton op zitten toen ik haar verkochte en rijdt nu nog altijd rond, ze had in canada gediend als werkpaard en er is pas nog lpg ingelegd door de nieuwe eigenaar.


Klinkt echt te gek voor woorden... 600K km op een benzine-auto...
In Amerika is het verkeer wellicht minder belastend voor elke auto, maar toch... Wauw... :shock:

En inderdaad, onderhoud is vast en zeker belangrijk. Elke auto wordt hier goed verzorgd, hoor!
Bij zo'n bak waarschijnlijk ook op tijd het oliepijl nakijken en een garage vinden die wel iets af weet van zo'n auto voor het onderhoud.
En als het LPG is dient hij ook elk jaar nagekeken te worden, geloof ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 21:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Citaat:
Voor de prijs van zo'n 'truck' kan je evengoed een auto met 'status' halen, dat is de Dodge in mijn ogen niet


:D :D :D
OEI, dat is tegen het zere been bij sommigen...... :lol: :lol: :lol:

Je geeft aan dat je ooit eens gezien/gelezen hebt dat er een gastank ontploft is. Eerlijk is eerlijk een benzine tank is veel gevaarlijker dan een gastank. Een gastank is een dikwandige druk cilinder, mocht er ooit brand komen zal er normaal gesproken eerder een steekvlam op komen dan dat hij ontploft. Een benzine tank die bv 75% leeg is, heeft dus 75% brandbaar mengsel wat zeer licht ontvlambaar is. Dus bij een vonk op de verkeerde plek op het verkeerde moment zal een benzinetank eerder ontploffen dan een gastank.
Op gas rijden zal wel wat goedkoper zijn als je puur naar de brandstof kosten kijkt, qua rij ervaring zal het allemaal niet veel verschillen met benzine. Je hebt er wel een systeem erbij wat storingen kan veroorzaken op termijn en dus op die manier tot wat extra onderhouds of reparatie kosten kan leiden. Van wat je hier op het forum kan lezen, zijn schijnbaar de HEMI blokken erg goed geschikt om op LPG te rijden zonder dat de koppen/kleppen er schade van ondervinden.

En laat je door het logge formaat en hoge gewicht niet verrassen, zo'n pickup van dik 400 pk met een bult koppel is sneller dan menig Porsche, alleen hebben ze het scherpe weggedrag niet. Dus als je in een inschattings fout maakt dan is dat minder snel te corrigeren als met bv een lichte sportwagen. Of er nu een jongen van net 18 of een van 58 inzit, fouten kunnen ze allemaal maken en goed rijden kunnen ze ook. Is gewoon van persoon tot persoon verschillend. Jij kent je kinderen het best uiteraard, en als de afspraak is dat de kosten voor hem zijn bij misbruik oid, dan zal het allemaal wel mee vallen. Maar je moet als 18 jarige wel sterk in je schoenen staan om niet toe te geven aan de verleiding met dik 400pk onder je rechter voetje. Met dat vermogen moet je echt met een fluwelen voetje rijden en met achterwiel aandrijving kan je snel dwars komen te staan in bochten of nat wegdek.
Ik ben mijn wilde haren nu kwijt, maar toen ik 18 was had je me echt niet in een pickup met dik 400 pk, een bult koppel en achterwiel aandrijving moeten zetten waarschijnlijk. :D

En met voldoende (preventief) onderhoud en een normaal rijgedrag kunnen ze idd makkelijk meer dan 500000km mee gaan.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 22:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Gewoon altijd op 4x4 laten staan. :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 23:34 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za apr 08, 2017 12:44
Berichten: 8
Woonplaats: Knokke, België
Custom Offroad schreef:
OEI, dat is tegen het zere been bij sommigen...... :lol: :lol: :lol:


Nja, ik neem m'n woorden terug. Dat was het wel, maar ondertussen heb ik het onderscheid tussen een Nissan Navara en een Dodge RAM wel kunnen maken. ;)

Custom Offroad schreef:
Je geeft aan dat je ooit eens gezien/gelezen hebt dat er een gastank ontploft is. Eerlijk is eerlijk een benzine tank is veel gevaarlijker dan een gastank.


*klik*
Nu geef ik wel toe dat ik helemaal niks wist van LPG, en net zoals de meeste Belgen vol vooroordelen zat.
Ik weet zeker dat de gassen van benzine enorm explosief en brandbaar zijn, en heb zo ook gemerkt dat LPG vaker een steekvlam geeft.
Bovendien wil zoontje graag een 'donut-shaped' tank onderaan, dus indien die lekt vervliegt het meteen. Hiermee doet hij dus wel wat minder kilometers, maar hij wil graag al de plaats in de laadbak behouden... :)

Bovendien zou het me niet enorm verbazen als meneer in het filmpje de installatie zelf heeft uitgevoerd a.d.h.v. een YouTube-filmpje...

Custom Offroad schreef:
Op gas rijden zal wel wat goedkoper zijn als je puur naar de brandstof kosten kijkt, qua rij ervaring zal het allemaal niet veel verschillen met benzine. Je hebt er wel een systeem erbij wat storingen kan veroorzaken op termijn en dus op die manier tot wat extra onderhouds of reparatie kosten kan leiden.


Met LPG-prijzen die bijna 3 keer lager liggen dan Super 95, twijfel ik daar niet aan...
(Benzine: €1,313/l — LPG: €0,459/l).
Zelf met weinig kilometers blijft het een winst omdat hij sowieso al meer verbruikt op benzine dan een andere auto én hij als lichte vracht ingeschreven staat.

Uiteraard kan er altijd meer misgaan met meer technologie, maar hij zal sowieso héél goed onderhouden en verzorgd worden, dus komt wel goed, denk ik. ;)

Trouwens: start zo'n auto niet altijd op benzine? Want ik las hier dat sommigen blijkbaar op benzine of LPG kunnen starten?
En wat met het start/stop-systeem? Is dit wel goed voor de auto, de starter, het verbruik, je LPG-installatie? Ik zou me er enorm aan irriteren... Of kan dit ook uitgeschakeld worden?

Custom Offroad schreef:
En laat je door het logge formaat en hoge gewicht niet verrassen, zo'n pickup van dik 400 pk met een bult koppel is sneller dan menig Porsche


Heb daarnet een filmpje bekeken, en het geluid van die V8 klinkt wel zalig! :shock:
Ik weet niet in hoeverre mate het geapprecieerd gaat worden als ik dezelfde auto voor mij erbij haal, maar ik vrees ervoor dat ik nogal vaak met zijn RAM onderweg zal zijn ... :lol: Moet enorm comfortabel zijn met benzine/LPG.
Het wordt ook meteen dé familiewagen, want ruimte heb je er met hopen!

Custom Offroad schreef:
Maar je moet als 18 jarige wel sterk in je schoenen staan om niet toe te geven aan de verleiding met dik 400pk onder je rechter voetje.


Nja, hij vindt het een enorm mooie en praktische auto, en hij vindt het leuk dat ie zo ruim is en er een stopcontact in zit (wel 250W minder dan bij Ford, maar genoeg om z'n laptop op te laden onderweg), en het dus echt een werk/kantoor-truck is. En alle opbergruimten en bekerhouders zijn helemaal iets voor hem, typisch voor 'n Amerikaan. :wink:

Al had dat ding maar de helft van z'n kracht, dan was het nog goed voor hem, hoor. Zelf 4X4 hoefde niet, maar dit heb ik hem toch aangeraden omdat ik het veiliger vindt, en het toch handig is als je in de sneeuw of modder vastzit, met weinig gewicht op de achterwielen... Raak je toch amper uit zonder 4X4... En als je zo'n auto koopt moet er gewoon een 4X4 op, vind ik... :P

Maar nee hoor, daar liggen z'n interesses niet echt. Hij is met z'n vriendje en de Raptor wel al gaan off-roaden, maar te snel rijden zit er niet in. :P
Denk ook dat hij het helemaal niet zo fijn vindt als hij met een wheelspin te maken heeft of als de achterkant wat gaat slippen, maar dat neemt ie er wel bij. :P
Hij vroeg trouwens ook of andere banden, liefst iets dikkere met meer rubber (en kleinere velgen) dit probleem wat verhelpen? Want de banden die er standaard opzitten (Wrangler) staan bekent als niet heel goed en zijn vrij dun vinden we.

Custom Offroad schreef:
Ik ben mijn wilde haren nu kwijt, maar toen ik 18 was had je me echt niet in een pickup met dik 400 pk, een bult koppel en achterwiel aandrijving moeten zetten waarschijnlijk. :D


Ieder z'n ding uiteraard! Ik zou de grens ook wat opzoeken, hoor! :D
Maar als hij effectief zo iemand was, kreeg ie wel een Dacia... :lol:
Maar heb er wel vertrouwen in. :wink:

(sorry voor dit verschrikkelijk lang bericht weer)

EDIT:
cherry red dodge schreef:
Gewoon altijd op 4x4 laten staan. :D


Telepathie hoor, dit.
Maar de automatische 4X4-stand lijkt echt heel handig.
Is het goed om hem daarop te laten staan?
Of reageert hij niet bij tail-slipping? :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 1:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Wranglers dunne banden? :shock:
Volgens mij maak je je veel te druk over alles aan zo'n auto.
Hier in Nederland rijden er honderden rond met vaak lpg erin.
En je zet''m pas op 4x4 als het nodig is.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 22:34 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za apr 08, 2017 12:44
Berichten: 8
Woonplaats: Knokke, België
Ik maak me niet druk, ik ken er gewoon niets van en wil het allemaal heel graag leren kennen!
Want hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik er door geboeid raak...

En met dun bedoelde ik niet smal. Hoe breder de band, hoe beter. ;)
Maar met dun bedoel ik een relatief laag profiel. Er mag gerust wat meer rubber rond zitten. Dat is wat minder sportief, maar het is dan ook een pick-up.
M.a.w.: een iets kleinere velg met een dikkere band zou leuk zijn.
(*klik* links de stock-band en rechts een dikkere)
Een kleinere velg met dikkere banden moet niet moeilijk te vinden zijn, en dan kan je zelf afwisselen tussen 'truck' of 'sportief'.

Maar dit is zeker en vast niet onze number 1 concern, gewoon een gedachte van ons, hoor. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 9:49 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
bertdeneef schreef:
Ik maak me niet druk, ik ken er gewoon niets van en wil het allemaal heel graag leren kennen!
Want hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik er door geboeid raak...

En met dun bedoelde ik niet smal. Hoe breder de band, hoe beter. ;)
Maar met dun bedoel ik een relatief laag profiel. Er mag gerust wat meer rubber rond zitten. Dat is wat minder sportief, maar het is dan ook een pick-up.
M.a.w.: een iets kleinere velg met een dikkere band zou leuk zijn.
(*klik* links de stock-band en rechts een dikkere)
Een kleinere velg met dikkere banden moet niet moeilijk te vinden zijn, en dan kan je zelf afwisselen tussen 'truck' of 'sportief'.

Maar dit is zeker en vast niet onze number 1 concern, gewoon een gedachte van ons, hoor. :)


Of je legt op de originele velg en dikkere grovere band bijv. de Mickey Thompson "Baja ATZ P3" in 35x12,5x20,
En dat ziet dan zo uit, moet je hem wel even verhogen :lol:
Afbeelding

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2017 15:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo apr 23, 2017 13:40
Berichten: 1
ja sorry hoor! ben geen gebruiker van dit forum maar toen ik dit zag moest ik toch even antwoorden.
zo een ding neem je beter niet op gas. als je een truck kan betalen is het brandstofverbruik ook geen probleem lijkt me. je haalt er nauwelijks voordeel uit.
ik ben verhuist van nl naar be en hier tank je lpg aan 41 cent per liter (ipv 76 cent). lijkt voordelig maar hou er maar rekening mee dat je hem ook elk jaar moet laten controleren, je lpg taksen hebt en als je zo graag een onderbouw tank wil je hem na 6 jaar ook weer mag laten controleren…… zijn al die kosten het dan nog waard??
bovendien is die truck niet gemaakt om op gas te gaan rijden. een third party installatie kan dus enkel voor gaan problemen zorgen (zelf meegemaakt). lees hier maar eens op het forum hoeveel trucks er wel niet afslaan of bij stationair onder 500 tpm gaan….. niet normaal toch… en sommigen doen het wel op benzine en niet op gas en omgekeerd…….… en indien je vaak op gas rijdt kan je benzine pomp stuk gaan omdat ie gewoon niet gebruikt wordt….. lekker voor je. en bovendien krijgt je motor het veel sneller heet met gas dus ik denk niet dat je schade wil oplopen als je de hele tijd op de snelweg met een bloedhete motor rondrijdt.

eerste truck altijd op gas , altijd problemen. nu een ram 3500 enkel op diesel, geen problemen meer. bovendien is benzine en diesel in belgie sowieso een stuk goedkoper dus zie geen reden waarom gas nodig is…..
en met benzine kan je hier dus wel ondergronds parkeren, wat toch vaak nodig is….
zon truck hoort niet op benzine, maar diesel. heb je gelijk ook een lager verbruik, meer koppel, lagere brandstofprijzen en alle nadelen van gas niet.
benzine mag dan wel zogezegd aangenamer rijden dan diesel, als je met je benzine+gas telkens problemen hebt, is dat volgens mij helemaal niet zo!!

succes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2017 17:26 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Wat een lul verhaal weer hier boven :x echt een kenner dat is duidelijk :!: zelfs in Nederland is op gas nog veel voordeliger, en een hemi kan der ook nog eens goed tegen. Rij al 25 jaar dodge op gas en nog nooit grote onkosten gehad , en ik tank lpg voor 57.9 cent in Nederland, (net nog gedaan)en al zou het 0.90 cent zijn het blijft nog steeds voordeliger :!:




Www.rockauto.com


Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge Ram aankopen
BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2017 19:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Nou komt 't... :D :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling