Het is nu do apr 18, 2024 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2017 21:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Vind ik ook.ik denk, dat als fabrieken die Amerikaanse auto's uit de jaren 50/60/70 met de techniek van nu zouden bouwen,er een grote markt voor zou zijn.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2017 21:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Bij de echte trucks doen ze dat daar ook. Koop je een nieuwe truck, kun je gewoon kiezen voor zo'n oude vierkante neus met een slappe gevaarlijke aluminium aan elkaar gepopnagelde cabine (die volledig uit elkaar valt bij een ongeluk) en zonder voorremmen en met ongesychroniseerde versnellingsbak met 3 poken en met smalle hoge vlakke achteruitkijk spiegels. De nieuwe gestroomlijnde (zuinigere) trucks met stevige cabine en moderne versnellingsbak zijn voor de fleetowners en de watjes. De zichzelf respecterende eigenrijder koopt een classic style truck. En betaald gewoon wat meer brandstof en moet schakelen met 3 handen tegelijk en ziet niks in zijn achteruitkijk spiegels en liefst zetten ze de stoel zowat op de grond en zit de pookknop tegen het (gechopte) dak. En de zonneklep komt tot zo'n 20cm vd motorkap. :D :D :D
Keigaaf allemaal om te zien, maar het rijdt voor geen meter. :roll:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2017 23:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Die trucks waar jij het over heb zijn de niet aangepaste trucks van voor 1980.
En zonder voorrem is van de jaren 50-60.En die gechopte trucks zijn er ook maar een paar.
Velen kopen daar trucks uit de jaren 80-90-00 en bouwen die compleet opnieuw op.
Anderen kopen een nieuwe truck met een ouder uiterlijk.(vierkante neus en hoop chroom)
Dit zijn technisch heel moderne trucks.Tja,en dat dubbel klutsen vinden ze leuk daar.(meesten schakelen toch zonder de koppeling)
Of je koopt daar een'glider',een leeg omhulsel,waar je later je assen,motor en versnellingsbak naar smaak inzet.(vaak oudere geüpgrade motoren om van de elektronica en emissierommel af te zijn)
Kijk voor de grap eens op: big rig videos op YouTube. :wink:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2017 21:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
IK bedoel idd diegene die een nieuwe truck kopen met het oude uiterlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik vindt ze ook erg gaaf allemaal om te zien, maar qua rijden en praktisch gebruik kunnen ze niet tegen onze Europese trucks op. Het enige grote plus punt is de fatsoenlijke slaapcabine, maar voor de rest kun je er beter een van hier hebben. Maar het rijden met zo'n truck is gewoon een gevoel wat je erbij hebt, of ze nu beter zijn of niet......... gaver zijn ze in ieder geval wel.
En idd als je hier een truck koopt, dan kies je samen met die truck ook meteen voor een bepaalde motor/bak/assen enz die daar nou eenmaal in ligt. Daar kun je bv een Kenworth kopen die qua aandrijving hetzelfde is als bv een Peterbilt of Freightliner. Bv Caterpillar, Paccar, Detroit of Cummins motor, Allison of Eaton versnellingsbak, Rockwell of Meritor (dacht ik) andere assen. Je kiest dan dus vooral voor het model en het uiterlijk en de rest kun je zelf naar wens invullen. Alhoewel dit waarschijnlijk ook wel minder wordt. Tegenwoordig zal Kenworth wel vooral met de Paccar motoren geleverd worden, Freightliner met Mercedes, White met Volvo en Peterbilt weet ik zo niet of die ook ergens bij hoort.
Diegene die wel gechopt zijn met stoelen op de grond en de pookknoppen tegen het dak en de zonneklep tot bijna aan de motorkap zijn nou eenmaal diegene die je hier in de blaadjes tegenkomt, en die ik op YouTube meestal opzoek. :D De standaard trucks hoeft ik niet op te zoeken, die zijn alweer te gewoontjes........... :twisted:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2017 22:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ik rij nu met een Volvo fh4,maar tegenwoordig wordt je gek van al die computertroep.
M'n baas heeft er 3 van dit model en veel meer storingen dan de oudere modellen.
En bij de dealer kunnen ze alleen zeggen:volgens de laptop is er niets aan de hand hoor.
Ik snap die Amerikanen wel hoor.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Laatst bijgewerkt door cherry red dodge op za jan 21, 2017 23:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2017 23:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ik ben zo'n 8 jaar geleden gestopt als chauffeur en voor me zelf begonnen met Custom Offroad.
De laatste 6 jaar als chauffeur met een Scania 164 480 (euro 3) gereden. Behalve een losse kabelschoen verbinding op een pomp verstuiver, nooit iets aan stukken aan gehad.
Als dat stekkertje geen contact maakte uiteraard direct de EDC storingslamp op het dashboard en maar de helft van het motor vermogen. Bij de dealer aan de laptop: verstuiver cilinder 5 is kapot.
Verstuiver niet op voorraad, kost slechts 700,- ex btw.
Slimme monteur zegt ik zal hem eens even aansturen met de stekker van cilinder 6. Verstuiver nr 5 werkt op dat moment gewoon zoals het moet. Monteur bekijkt het stekkertje en valt het kabeltje eruit.
Vanwege het niet los leverbaar van het desbetreffende kabelschoentje, deze open gewrongen en de kabel er opnieuw terug in vast geknepen. Resultaat pomp verstuiver nr 5 werkte weer perfect voor 0,- plus een uur werkplaats tarief. :D
Maar idd de meeste monteurs volgen gewoon klakkeloos de laptop, want wat die laptop zegt is waar. velen kijken niet meer verder als hun neus lang is en vervangen gewoon ieder onderdeel wat op het scherm verschijnt. Maar vaak is het gewoon iets simpels waar je enkel achter komt door als een "ouderwetse" monteur te werk te gaan. Iets wat helaas steeds minder vaak voorkomt omdat ze op school geleerd wordt dat het eerste wat je moet doen is de laptop erbij pakken en alles vervangen wat die zegt. :shock:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2017 23:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Back to the good ol' days.. :usa2:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2017 23:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Met sleutels ipv laptops..... :D

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2017 10:11 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ja en de meeste monteurs kunnen ook niet improviseren. :cry:
Het zijn gewoon sleutelaars.
Alles nieuw erop totdat hij het weer doet en als je dan vraagt was dat
Wel de oorzaak wat ze allemaal hebbben vervangen, zeggen ze keihard ja was ook versleten. :evil:

Dat was mijn ervaring een jaar of 15 geleden met een. Merc.V220, bij een grote merc.dealer :twisted:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2017 22:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ja, gemonteerd is verkocht. Ook al was het achteraf niet nodig omdat het niet daadwerkelijk de oorzaak was. Als ze het besteld en gemonteerd hebben, halen ze het er niet meer vanaf en moet je het gewoon afrekenen.........

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2017 22:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Nou,eerst bellen en dan repareren is bij mij de afspraak.
Maar bij mopartruckshop blijf ik er altijd bij,dus dat gaat wel goed.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2017 15:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
cherry red dodge schreef:
Nou,eerst bellen en dan repareren is bij mij de afspraak.


Helaas heb je zelf weinig keus al ze bellen en zeggen dat iets vervangen moet worden. Wat moet je dan??? Weinig anders als zeggen ja, vervang maar..... Blijft hetzelfde, alleen weet je het van te voren dat het veel €€€ kost.
Blijft lastig oordelen.

Echte vakmannen zijn goud waard!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2017 19:50 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Daarom vind ik het ook prettig dat ze bij Jeroen ook laten zien wat en waarom het gerepareerd moet worden.Van dat geheimzinnige gedoe achter zo'n dichte garagedeur hou ik niet van.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2017 12:01 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 22:21
Berichten: 33
Mooie truck. Kan mij voorstellen dat de eerste rit je altijd zal bijblijven. En er zullen vast nog veel leuke ritten volgen. Succes ermee!

Groet,
Bas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HIJ IS ER!
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 11:15 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 23:44
Berichten: 18
Super mooi ding. Gefeliciteerd en heel veel veilige kilometers gewenst. 8)

_________________
Gr.
Lodewijk

http://mudlight.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling