Het is nu do mei 23, 2024 11:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 18:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Heb vandaag nog een mailtje gehad van USA Car Center Tienen. Ze hadden zich vergist in hun vorige mail. De prijzen die ze me hadden gegeven waren oude tarieven :evil:
Kreeg nu een minder fijn overzicht toegezonden.
Tegenwoordig gaat me dit, schrik niet, 4100 euro +BTW kosten :shock: :shock: :shock:
Daar zit 500 euro extra bijgerekend omdat het een diesel is.

Ze zeggen ook dat je tegenwoordig niet kan starten met een homologatieprocedure voordat je een euro4 attest hebt. Kan dat?
Als de truck met een snelheidsbegrenzer is uitgerust gaat me dit ook nog wat extra kosten, waarom weet ik niet :?
De ombouwkosten zouden me nog eens 200 euro +BTW gaan kosten.
Echt een stelletje zakkenwassers!!! :evil: zou me bijna evenveel gaan kosten als dat ik de truck alleen heb betaald! Crimineel gewoon!!! :banghead:

Weet het nu dus met 200% zeker dat ik het wel zelf ga doen ook al duurd het langer en heb ik meer kopzorgen maar voor dat geld kan ik heel veel leuks kopen voor m'n truck.
Wat zijn jullie eigenlijk kwijt aan de homologatieprocedure als jullie het zelf doen. Als ik dat mag weten natuurlijk :lol:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 19:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 23, 2008 22:15
Berichten: 346
Woonplaats: Nerrootere (B)
Als ik alles bij elkaar ga tellen denk ik dat ik ongeveer 400 euro kwijt was

_________________
Ben's Lines & Letters
www.benslinesletters.be

Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen.

'14 Dodge Ram 1500 5,7 Hemi White
'59 Chevy Bel Air
'03 Citroën Berlingo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 19:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Dat scheelt dan wel een hele hoop :shock: :shock:

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 19:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
:shock: :shock: Echt wel een groot verschil. Moet je eens kijken wat die vuile geldwolven daar mee verdienen voor wat papiertjes.

Die 400 euro is een peulenschil. Moet alleen eens kijken hoe ik het vervoer naar die keuringen kan regelen. Gaat dit met platen van een andere auto die ik heb en dan de verzekering voor een dag omzetten of moet ik echt Z (of ZZ) platen hebben?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 22, 2008 21:43
Berichten: 308
Woonplaats: kortrijk
bij mij had ik ZZ platen , Z was afgekeurd ( i didnt know :D )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
400€ is toch wel héééél weinig bun ???

Was er al chassisnummer en zo ingeslagen en had je al technische gegevens ervan dan ?
Het inslaan van chassisnummer en het opvragen van de technische gegevens kost meestal al 350€ bij de mercedesgarage.

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:40 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
bun schreef:
Als ik alles bij elkaar ga tellen denk ik dat ik ongeveer 400 euro kwijt was

tja , 400 € als je echt alles zelf doet misschien...?


hieronder een stukje van op een ander forum aangaande homologatie...

1. naar doune gaan voor 705 sticker en roze inschrijvingsbewijs. GRATIS
2. Chassisnr. laten zetten of zelf zetten, let wel op dat moet in chassisbalk geklopt worden, en niet met plaatje. Bij die chassis nummer moet ook een geldig document van de invoerder zitten. +/- 150 Euro TER INFO: Invoerder van Dodge trucks is Mercedes!!! Garage in Sint Pieters Leeuw.
3. Technische fishe bij invoerder verkrijgen, kan samen met chassis gedaan worden. +/- 65 Euro.
4. Al de documenten (douae, chassis, techn. fishe, ...) opsturen naar ministerie van mobiliteit.
5. Wachten op de procedure voor het starten van de homologatie (PVG) (ministerie stuurt dit op).....
6. Homologatiekeuring (dit moet met testrit platen en de eigenaar van de plaat moet in priciepe ook aanwezig zijn). Hier kijken ze of de wagen voldoet aan de Europeese wegreglementetering . Let wel op: Hier moet je twee wielen, aan dezelfde kant demonteren. zodat ze de schijfven kunnen opmeten. Na de keuring worden opnieuw alle documenten naar ministerie gestuurd voor de aanvraag van het gelijkvormigheidsattest +/- 125 Euro.
8. Wachten op gelijkvormigheidsattest..... GRATIS
9. Technische keuring, dit is de tweedehandskeuring waar je een car-pass krijgt (Ook weer met die testritplaten...). +/- 60 euro , Na de keuring krijg je de PVG sticker...
10. indien lichte vracht, terug naar de keuring om te wegen... +/- 25Euro (je krijgt dan de lichte vracht sticker)

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Laatst bijgewerkt door Sammy11 op do feb 05, 2009 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Ik reken dan nog geen werkuren vd garagist die de nr erin slaat en de truck ombouwd naar europese normen , en met uw truck de keuringen laat doen...

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Sammy11 schreef:
hieronder een stukje van op een ander forum aangaande homologatie...

1. naar doune gaan voor 705 sticker en roze inschrijvingsbewijs. GRATIS
2. Chassisnr. laten zetten of zelf zetten, let wel op dat moet in chassisbalk geklopt worden, en niet met plaatje. Bij die chassis nummer moet ook een geldig document van de invoerder zitten. +/- 150 Euro TER INFO: Invoerder van Dodge trucks is Mercedes!!! Garage in Sint Pieters Leeuw.
3. Technische fishe bij invoerder verkrijgen, kan samen met chassis gedaan worden. +/- 65 Euro.
4. Al de documenten (douae, chassis, techn. fishe, ...) opsturen naar ministerie van mobiliteit.
5. Wachten op de procedure voor het starten van de homologatie (PVG) (ministerie stuurt dit op).....
6. Homologatiekeuring (dit moet met testrit platen en de eigenaar van de plaat moet in priciepe ook aanwezig zijn). Hier kijken ze of de wagen voldoet aan de Europeese wegreglementetering . Let wel op: Hier moet je twee wielen, aan dezelfde kant demonteren. zodat ze de schijfven kunnen opmeten. Na de keuring worden opnieuw alle documenten naar ministerie gestuurd voor de aanvraag van het gelijkvormigheidsattest +/- 125 Euro.
8. Wachten op gelijkvormigheidsattest..... GRATIS
9. Technische keuring, dit is de tweedehandskeuring waar je een car-pass krijgt (Ook weer met die testritplaten...). +/- 60 euro , Na de keuring krijg je de PVG sticker...
10. indien lichte vracht, terug naar de keuring om te wegen... +/- 25Euro (je krijgt dan de lichte vracht sticker)


Kom ik uit dit tekstje op 425 euro uit. Pak nog dat ik 600 euro ga moeten dokken, is nog altijd wat anders dan 4100 euro +BTW

Die ZZ platen, kan ik die ergens huren ofzo? Dacht gelezen te hebben dat de eigenaar ervan belasting erop moet betalen naargelang motorinhoud???

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Sammy11 schreef:
Ik reken dan nog geen werkuren vd garagist die de nr erin slaat en de truck ombouwd naar europese normen , en met uw truck de keuringen laat doen...


Ombouwen ga ik zelf doen. Ga zorgen dat ik zoveel mogelijk zelf kan doen. Ze plukken je tegenwoordig al genoeg (heb bijna gaan pluimen meer over :D )

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
wat sammy zegt klopt wat de procedure betreft.
Alleen moet bij het het inslaan van de chassis nr ook een attest bij wezen, kan je (garagist) dus niet zelf doen.
Qua tijdspanne moet je toch al snel op 4-6 maanden rekenen vrees ik.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 21:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Weet iemand wie de importeur van Ford USA is?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 22:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Kan je niet in europese ford garage dan hiervoor ? :?:

Mijn dossier is dus vandaag effectief toegekomen bij de importeur.Nu afspraak voor 2de keuring volgende week en dan snel snel alle papieren in orde brengen en naar de 3de keuring,dat worden enkele laatste slapeloze nachtjes yyyiiieeehhhhhaaaaaa

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 22:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
voor ford weet ik het niet van buiten... zoek eens op de andere belgische fora.
Als ik iets vind laat ik het weten...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 15:27 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Vandaag mailtje gekregen van US Cars Weelde. Een heel ander prijskaartje gekregen dan bij USA Center Tienen. Het gaat mij bij hun nu ongeveer 1500 euro kosten (weet niet of dit incl. BTW is) echt en groot prijsverschil tegenover 4100 euro +BTW +bijkomende kosten bij Tienen :shock:

Heb even een mail teruggestuurd met de vraag of hun prijs wel klopte, heb er ook de offert van USA Center Tienen bijgevoegd zodat ze kunnen zien wat een verschil het is.

In die 1500 euro zit alles, van ombouw t.e.m. het "begeerde" roze formuliertje :love7:
Ze wisten wel niet of truck's uit de USA uitgerust zijn met een roetfilter en mogelijk heb ik deze niet dus moet ik die ook laten inbouwen. Weet iemand misschien wat zo'n roetfilter kost?

Afwachten dus wat ze zullen terugsturen.

:!: Owja, ze hebben klacht neergelegd tegen dienst lichte vrachtwagen omdat alle papierwerk zolang duurd. Ze hopen dat dit binnen een maand of 2 opgelost is en alles weer veel sneller gaat!
Misschien wisten jullie dit al :?:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling