peerkehemi schreef:
Als je je zoon liefhebt, laat je hem eerst auto leren rijden (ervaring op doen) en niet in 1 met 400 pk
Big Alf schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens, een onervaren broekie van 18 in zo'n auto zetten is vragen om problemen.
Dan hebben we het nog maar even niet over, of hij dan zichzelf in gevaar brengt en/of ook mede passagiers/weggebruikers.
Rammiedave schreef:
Sluit mij hier ook bij aan.
Eerlijk gezegd zat ik het bericht met groeiend afgrijzen te lezen.
Ik was als achttien jarig jochie ook helemaal gek op Ferrari,s maar ik kreeg er toch echt niet één van vaders.
Ik heb eigenlijk een opvoeding gehad met als achterliggende gedachte, als je iets wil ga je er maar voor werken net als wij.
Ik weet niet goed hoe ik deze reacties moet interpreteren.
Het argument 'het is een dikke auto, je kan andere mensen in gevaar brengen' begrijp ik.
Maar dat kind heeft nu eenmaal leren autorijden in een vrij krachtige werkauto (enige manuele) en heeft zich goed bewezen, zelf in enorm spannende situaties.
Niet elk 18-jarig 'jochie', zoals het hier beschreven wordt, rijdt als een Johnny, misschien jullie wel aan 18.
En het verhaal achter 'lief kind' gaat verder dan anderen kunnen begrijpen of ik kan uitleggen. Ik waardeer hoe hij de familie heeft geholpen in moeilijke tijden en zich ook heel veel heeft ingezet in vrijwilligerswerk.
Daarnaast is deze wagen vergelijken met een Ferrari niet correct in mijn ogen. Voor de prijs van zo'n 'truck' kan je evengoed een auto halen waarmee je 'status' hebt. Dat is de Dodge in mijn ogen niet.
Ik lees ze een beetje als vooroordelen... Met alle respect, maar waarom?
Het is nu eenmaal een belofte en je moet je kinderen toch een kans geven om zich te bewijzen?
Z'n broer heeft ook zoals beloofd toen z'n auto gehad en 120K km verder nog geen één schrammetje.
-
Aan de rest: enorm bedankt voor de tips.
We willen hem er eigenlijk een beetje mee verrassen, dus hem laten meelezen is misschien momenteel niet verstandig... :p
Ik ga zeker eens kijken op de links die ik gekregen heb, en toch zeker eens een testritje aanvragen om te kijken hoe
goed zo'n 'truck' nu precies aanvoelt.