Er zijn van die grote liftkits, meestal worden het dan paraboolveren. 12inch of meer! Maar dan heb je zeer stugge veren met wel 10 lamellen per pakket! Die gekke amerikanen zijn daar nu eenmal zot van
Te hoog liften is ook niet goed voor de aandrijfassen, m.n. de u-joints. Die komen onder zo'n grote hoek te staan dat ze zeer snel slijten en bij te veel koppel, burnout breken ze gewoon over. Je wil niet weten wat er gebeurd als die onder het rijden breken. De aandrijfas slingert dan zo hard in het rond dat alles wat hij tegenkomt kappotslaat.
Meestal verlagen ze de tussenbak met een subframe zodat de aandrijf as onder minder grote hoeken komt te staan. De achteras kantelen ze naar boven zodat de aandrijfas daar recht op de flens staat.
Met de vooras kun je dit niet direct doen. Als je ze kantelt komen de homokineten onder een hoek t.o.v. de grond te staan waardoor sturen zeer moeilijk gaat.
Dan moet je de homokineten weer losslijpen van de trompet, de as kantelen, homokineet weer recht zetten t.o.v. de grond, weer vastlassen.
Heb het allemaal gedaan met een Samurai van een kameraad, ZEER VEEL WERK!!!! En ik zou het nooit meer opnieuw doen.