Het is nu vr maart 29, 2024 1:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2019 20:38 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di jun 04, 2019 21:02
Berichten: 4
Hoi!

Ik ben nieuw hier, aangemeld omdat ik hulp zoek bij het verzamelen van bewijs voor de RDW.

Samen met mijn man heb ik drie jaar geleden een Chevrolet C10 uit 1965 gekocht. We hebben er toen twee maanden in gereden en daarna de auto helemaal uit elkaar gehaald voor restauratie. drie jaar verder en hij is af! Helaas moesten wij een bezoekje brengen aan de RDW, gas naar benzine om laten zetten. Hier begonnen ze erg moeilijk te doen over het chassisnummer. Het chassisnummer staat op het chassis aan de linkerkant, boven op de balk. Volgens het kenteken bewijs staat hij rechts op het chassis en aan de zijkant. DRAMA! Het chassisnummer klopt verder helemaal, ook met het plaatje aan de binnenkant van de deur. De auto rijd al 20 jaar zonder problemen rond in Nederland. Maar als wij op de 24ste van deze maand niet aan kunnen tonen dat dit echt die auto is wordt mogelijk ons kenteken afgenomen. In juli staat onze wereldreis gepland met deze auto, wij zijn dan ook flink in de stress en paniek.

Via youtube hebben wij een filmpje gevonden van een c10 uit 1966 (Amerikaans filmpje) waarop duidelijk word laten zien dat het VIN nummer op het plaatje boven de deur staat en op het chassis aan de linkerkant boven op de balk.
Maar wij horen ook van bijna iedereen die wij vragen dat Amerikanen het VIN nummer niet in het chassis slaan.

De auto is in 1999 vanuit Frankrijk naar Nederland gekomen. De RDW heeft het toen een C14 genoemd i.p.v een c10. Dit klopt niet want er bestaat geen C14. RDW gebeld en die zeiden: dit is wat wij hebben ingevoerd dus dat is goed. Wij denken dat zij misschien ook een fout hebben gemaakt met het chassis nummer. Wel aan gepast op het kenteken, maar uiteindelijk niet aan de rechterkant ingeslagen? Geen idee, zou kunnen.

Mijn vraag: Is hier iemand aanwezig met een Chevrolet C10 uit 1965? Zo ja, mag ik weten of er bij jouw ook een chassisnummer aan de linkerkant boven op het chassis staat?

En waarom wij hier drie geleden niet naar hebben gekeken? Dom weg niet opgevallen.

Groeten Rachel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2019 8:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
Ik neem aan dat de auto in die 20 jaar ook regelmatig naar de apk is geweest.
Is het toen nooit opgevallen dat het chassisnummer op een andere plaats staat?
Je kan nog proberen om te zeggen dat het nummer wel op de juiste plaats heeft
gestaan, maar dat het bij de restauratie verloren is gegaan en vragen of ze het
nummer er opnieuw willen in slaan. Het komt namelijk wel vaker voor, dat een chassis
nummer niet meer leesbaar is door de tand des tijds. Maar omdat de rdw er al mee bezig
is, zal die vlieger waarschijnlijk niet meer op gaan.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2019 21:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di jun 04, 2019 21:02
Berichten: 4
Ik heb iemand van de rdw gesproken die zei: Al staat het chassisnummer op het dak en op het kenteken bewijs rechts aan de zijkant van de chassis balk, voor een apk bij een garage maakt dit niks uit. Maar als je bij de rdw komt en het komt niet overeen, ja dan gaan we onderzoeken waarom het niet overeen komt.
Het kan dus zijn dat het bij elke apk keuring wel is opgevallen maar gewoon is goed gekeurd.
Mijn man heeft om het chassis te versterken aan de zijkant extra balken gemonteerd. Hem is toen niks opgevallen dat er een chassisnummer stond, vandaar ook dat hij die balken gewoon heeft gemonteerd. Het zou kunnen dat hij daar toch heeft gestaan en niet meer leesbaar is geweest.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling