Het is nu do maart 28, 2024 14:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 12:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 08, 2019 21:32
Berichten: 11
hallo ik ben maarten, 24 jaar en heb een 2013-2018 dodge ram
ik wou even iets navragen over de banden

recent heb ik cooper discoverer at3 sport laten steken. vorige banden (hankook) waren niet versleten, maar wou iets leukers.
ik merk alleen dat de truck nu gigantisch veel body roll heeft? is tuurlijk wel een groot zwaar ding, maar echt veel meer dan ervoor?
ook op snelweg als je even over een kleine verhoging rijdt, gaat dat ding van links naar rechts... passagiers zeggen steeds dat ze op een boot zitten.

volgens bandenboer moest de druk 2.6 bar zijn, heb hem teruggebeld en hij zei zet maar 2.8 bar. nu heb ik hem al tot 3.1 bar verhoogd (zat 3.2 bar in de hankooks) en het is er nog, hoewel misschien wel iets minder?
ik heb de indruk dat de sidewall veeeeels te zacht is en hij daar dus waggelt? heeft hier nog iemand ervaring mee? zelf op 3.1 bar ziet de band er soms wat zacht of plat uit.
verder heel mooie band met fijn geluid, offroad ook ok alleen in sneeuw iets minder, maar ja.

hoe zit dat met andere banden als de goodyear wrangler at? ik weet dat die qua grip allebei niet de beste zijn, maar vind ze wel mooi.
bedankt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 12:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Goodyear wranglers van mij horen op 2.8bar geloof ik.
Ik zou eens Bilstein-schokdempers eronder zetten.Mijn auto rijdt er echt een stuk strakker door.
Misschien helpt het bij jou ook wat tegen het rollen.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 16:33 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
welkom op dit forum :wink:
Ik heb stiksof in de banden originele wrangers 2,9 bar en rij er al jaren mee,
1 keer per jaar laat ik ze even checken en even bijvullen zodat ze weer alle 4 op druk zijn.
en hij rijdt perfect.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 17:19 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 08, 2019 21:32
Berichten: 11
cherry red dodge schreef:
Ik zou eens Bilstein-schokdempers eronder zetten.Mijn auto rijdt er echt een stuk strakker door.
Misschien helpt het bij jou ook wat tegen het rollen.


hoezo bedoelt u strakker? want hij rijdt op zich best stijf, maar is ook gewoon een truck en met de vorige bandjes had ik de indruk dat hij gewoon echt beter op de weg lag, maar volgens de bandenboer kan het helemaal niet zo'n verschil zijn.
maar op de snelweg bij zo'n stukje verhoogd asfalt of een bultje ofzo gaat iedereen z'n hoofd heen en weer voor 2 seconden. hetzelfde gevoel alsof je in een kleine auto snel naar links en rechts gaat, dan waggelt hij ook na een moment. zo dus...
als je snel aan je stuur trekt, en terug recht zet, waggelt hij ook wat na voordat hij terug kaarsrecht rijdt... volgens mij was dat echt niet zo hoor?

rijdt de jouwe zachter met andere schockdempers? hoeveel kost het vervangen ongeveer? ken absoluut niets van demperss/geen ervaring mee.

T-Bob schreef:
hij rijdt perfect.


dankjewel en maakt stikstof veel verschil? ken er nog wel die het doen.
ik zoek vooral of iemand ook ervaring heeft met die coopers en ze daardoor heeft kunnen vergelijken met andere merken. ze zijn nu nog niet oud (misschien 5000 km erop), maar als ik ze vervang voor bv wranglers ben je weer €1000 verder en stel dat die ook slecht zijn of het aan iets anders kon liggen? best vervelend


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 17:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
zitten die banden oop de velgen waar ook die hankook banden op zaten? Zo ja zijn deze banden breder? Zo ja dan is dat je probleem. De banden zijn te breed voor je velgen.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 17:39 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 08, 2019 21:32
Berichten: 11
Rob schreef:
zitten die banden oop de velgen waar ook die hankook banden op zaten? Zo ja zijn deze banden breder? Zo ja dan is dat je probleem. De banden zijn te breed voor je velgen.


zijn gewoon de originele velgen zoals zovelen ze hebben hoor... maat 275/60/20, en dat is ook de maat van de coopers?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 19:12 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Misschien zit er wel een fout in de banden en zijn de wangen echt te slap.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 20:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Met’ strakker’bedoel ik door de bochten en over drempels.
Ik kan nu sneller door een lange bocht op de snelweg omdat hij stabieler is en niet zo schommelt op z’n
vering dan voorheen.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 23:06 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 08, 2019 21:32
Berichten: 11
cherry red dodge schreef:
Met’ strakker’bedoel ik door de bochten en over drempels.
Ik kan nu sneller door een lange bocht op de snelweg omdat hij stabieler is en niet zo schommelt op z’n
vering dan voorheen.


nja is gewoon een pickup, ik rij lekker rustig en voor de snelheid doet hij het altijd prima in bochten, maar als je hem soms wat duwt heb ik met deze banden meer het gevoel dat hij eerder rechtdoor wil gaan in een bocht en dat was niet zo bij de vorige :!:
hij 'zweeft' soms ook meer over dingen heen
als de bilsteins hem ook wat zachter maken (wordt bijna nooit zwaar geladen, dus hoeft niet zo stug te zijn) overweeg ik het wel. hoeveel betaal je voor die dingen + installatie?

en wat bedoelt u met schommelen? want dat is ook hoe ik het kan beschrijven, bv dat hij nog even naschommelt als je snel heen en weer stuurt (ook bij lage snelheid bv 50kmu). ik merkte het echt pas na de banden denk ik toch
ook trilt hij soms wel op de snelweg (ookal is de balans nu veel beter) maar zou dit niet eerder komen omdat mijn bak altijd leeg is? op sommige stukken trilt hij dan weer helemaal niet. ligt enkel gastank in


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 23:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Cooper Discovery is een prima band. Wanneer is de auto voor het laatst uitgelijnd?

Maar is het niet gewoon even wennen aan het gedrag van een offroad achtige band? Deze is volgens mij 60% verhard / 40% offroad als de hankook een 90/10% band was dan geloof ik wel dat het anders rijdt. Zijwaarts rollen is normaal als je sportief een bochtje neemt met dat soort banden. Hij rolt gewoon een beetje over de profiel blokjes.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 9:21 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do feb 08, 2018 21:28
Berichten: 9
Recent mijn Coopers vervangen door Toyo Open Country AT, wereld van verschil, nooit meer Coopers voor mij, ziet er stoer uit maar rijdt voor geen meter.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2019 23:48 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 08, 2019 21:32
Berichten: 11
sorry voor late antwoord! had het nogal druk!

bonza schreef:
Cooper Discovery is een prima band.

SanQ schreef:
rijdt voor geen meter.


moeilijk hoor... :P

bonza schreef:
Maar is het niet gewoon even wennen aan het gedrag van een offroad achtige band?


kan natuurlijk best wel! hij hoeft ook niet 'snel' bochten door te gaan, maar met de vorige band viel op dat, voor toch een best hoge en zware wagen, hij echt goed bochtjes door kon .... nu gaat ie gewoon rechtdoor in bochten.
maar dat vind ik helemaal niet erg, ik rij ook niet snel, maar dat hij op snelwegen soms echt schommelt net nadat je over een bultje in de weg ofzo reed, vind ik wat minder leuk..... in het begin was het gewoon eng, nu ben ik het al wat meer gewoon

hij trilt ook een beetje op de snelweg, maar ik denk niet dat het de balans is... maar zou misschien ook kunnen omdat de bak bijna altijd leeg is wel

SanQ schreef:
Recent mijn Coopers vervangen door Toyo Open Country AT, wereld van verschil


waarom vond u ze slecht? iemand een paar straten verder heeft op zijn dodge ook zijn (nog goede, als het geen nieuwe waren) coopers vervangen, maar ik kan hem niet vragen waarom want ik weet niet waar hij woont ... parkeert zn dodge op de publieke parking ookal hebben alle huizen een oprit voor meerdere wagens.
vind wranglers ook mooi, maar weet niet of ze goed zijn, en waar ga ik dan met mijn bijna-nieuwe coopers naar toe....

en wat betreft de bilstein shocks, maken die qua rijkwaliteit (oneffenheden in de weg) een groot verschil? ik overweeg ze maar weet nog niet of ze de prijs waard zijn inclusief plaatsing? thx


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 16:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Plaatsen is simpel, 4 bouten los, 4 bouten vast. Auto is hoog genoeg om dit op de stoep te doen

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 23:26 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 08, 2019 21:32
Berichten: 11
martin117 schreef:
Plaatsen is simpel, 4 bouten los, 4 bouten vast. Auto is hoog genoeg om dit op de stoep te doen


ok snap ik wel.... maar zijn ze echt de moeite waard gewoon als algemene verbetering ?
rijdt hij zachter over het wegdek heen of net stijver ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 12:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Wat ik hierboven ook had geschreven.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling