Jan Bee schreef:
Tot zo ver bedankt. Ik heb nu een standaard blok, maar wel met een iets scherpere nokkenas voor een extra boost in het midden toerengebied. Trek er ook nog een caravan mee van 1600 kg. Ben nu erg tevreden over de prestaties. Trekt als een lier en Loopt met caravan 110-120 op zijn gemakkie.
Nog ter aanvulling. Ik heb 110 liter onderbouw lpg tanks en een reserve tankje benzine van 30 liter, dus alleen voor nood.
Andere keus is om een extra lpg tank achterin te leggen van 180 liter bruto, die ik zo nodig met snelkoppelingen en wat sleutelwerk eruit kan halen als ik de derde bank nodig heb. Totaal heb ik dan 290 bruto en 80 % is dan rond de 235 liter. Kom ik ook 650-700 km ver mee. Zie niet zo'n probleem in de ombouw naar diesel, maar vrees vooral goedkeuringsproblemen. Heb dat eerder gehad met een Citroën camper. (Ook van benzine naar diesel) . Veel gedoe gehad toen en extra aanpassingen.(extra geluidsdemping, uitstoot beperking e.d)
Misschien is een extra tank toch de betere oplossing.
Denk er nog even over na.
Jan.
Ik met een 318 blok met snellere nokkenas rij met 6 ton erachter op lpg.. Loopt niet warm en loopt gewoon 85 met de vrachtwagens mee. 350 is heeft nog altijd meer vermogen als een 318.