Het is nu vr maart 29, 2024 8:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 18:33 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di sep 26, 2017 18:12
Berichten: 2
Hallo,
Mijn naam is Jan en ik heb dus GEEN USA pick-up, maar een 1972 Suburban met een 350 small block op gas. Weet niet of dat erg is, maar waag het er maar even op.
Die LPG is mijn probleem. De verkrijgbaarheid van LPG is lastig in het buitenland (landen als zwitserland, maar ook scandinavische landen) en nu kan ik een dieselblok kopen uit een sloop blazer. Een ongeblazen 6.2 diesel.
Drie vraagjes:
De eerste:
Hoe goed (of slecht natuurlijk) zijn deze blokken? Ik weet dat de eerste GM dieselblokken, geleverd in Oldsmobile gewoon niet best waren, maar hoe zit dat met later geleverde blokken?

De tweede:
Ik weet dat pas vanaf 1982 - 1984 de GM trucks/blazers/Suburbans met een dieselblok werden geleverd en mijn sub is van 1972. (3 door model)
Iemand enige ervaring wat de RDW daar van vindt?
Ga ze morgen bellen, maar uit eerdere ervaring blijkt dat het vaag blijft. Met "Hoeft niet perse een probleem te zijn" , kan ik nog alle kanten op.

De derde:
Volgens mij past het gewoon netjes , zonder al te veel aanpassingen en modificaties aan chassis en ophanging. De layout van benzine -en dieselblokken zijn hetzelfde. Dat klopt toch?

Alvast bedankt voor antwoorden.
jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 22:11 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Welkom Jan.

Ik kan je helaas niet helpen, maar klinkt als een leuk projectje.

Succes

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 22:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Zal hetzelfde blok zijn als in een K30. Blokken zijn beresterk, alleen hebben ze niet veel power standaard (als in: sloom). Misschien niet prettig als je er lange afstanden mee wil maken. Van horen zeggen, zelf geen ervaring mee :wink:

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 23:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
Is het het waard om over te stappen van benzine/lpg naar diesel?
Bedoel als je geen lpg hebt rij je toch gewoon benzine? En zodra ja lpg kunt tanken lach jeje weer kapot aan de pomp van de prijs.

Of je moet al zoveel km’s maken op benzine dat diesel in dit geval rendabel zou zijn.

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2017 2:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di sep 26, 2017 18:12
Berichten: 2
Tot zo ver bedankt. Ik heb nu een standaard blok, maar wel met een iets scherpere nokkenas voor een extra boost in het midden toerengebied. Trek er ook nog een caravan mee van 1600 kg. Ben nu erg tevreden over de prestaties. Trekt als een lier en Loopt met caravan 110-120 op zijn gemakkie.
Nog ter aanvulling. Ik heb 110 liter onderbouw lpg tanks en een reserve tankje benzine van 30 liter, dus alleen voor nood.
Andere keus is om een extra lpg tank achterin te leggen van 180 liter bruto, die ik zo nodig met snelkoppelingen en wat sleutelwerk eruit kan halen als ik de derde bank nodig heb. Totaal heb ik dan 290 bruto en 80 % is dan rond de 235 liter. Kom ik ook 650-700 km ver mee. Zie niet zo'n probleem in de ombouw naar diesel, maar vrees vooral goedkeuringsproblemen. Heb dat eerder gehad met een Citroën camper. (Ook van benzine naar diesel) . Veel gedoe gehad toen en extra aanpassingen.(extra geluidsdemping, uitstoot beperking e.d)
Misschien is een extra tank toch de betere oplossing.
Denk er nog even over na.

Jan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2017 7:09 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Welkom op dit forum :wink:
En als je de 80% eruithaalt wordt 110L bruto - 110L netto :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 19:18 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Jan Bee schreef:
Tot zo ver bedankt. Ik heb nu een standaard blok, maar wel met een iets scherpere nokkenas voor een extra boost in het midden toerengebied. Trek er ook nog een caravan mee van 1600 kg. Ben nu erg tevreden over de prestaties. Trekt als een lier en Loopt met caravan 110-120 op zijn gemakkie.
Nog ter aanvulling. Ik heb 110 liter onderbouw lpg tanks en een reserve tankje benzine van 30 liter, dus alleen voor nood.
Andere keus is om een extra lpg tank achterin te leggen van 180 liter bruto, die ik zo nodig met snelkoppelingen en wat sleutelwerk eruit kan halen als ik de derde bank nodig heb. Totaal heb ik dan 290 bruto en 80 % is dan rond de 235 liter. Kom ik ook 650-700 km ver mee. Zie niet zo'n probleem in de ombouw naar diesel, maar vrees vooral goedkeuringsproblemen. Heb dat eerder gehad met een Citroën camper. (Ook van benzine naar diesel) . Veel gedoe gehad toen en extra aanpassingen.(extra geluidsdemping, uitstoot beperking e.d)
Misschien is een extra tank toch de betere oplossing.
Denk er nog even over na.

Jan.



Ik met een 318 blok met snellere nokkenas rij met 6 ton erachter op lpg.. Loopt niet warm en loopt gewoon 85 met de vrachtwagens mee. 350 is heeft nog altijd meer vermogen als een 318.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 15, 2017 9:50 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 12:31
Berichten: 79
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Extra LPG tank lijkt me het beste en makkelijkste.

_________________
Silverado Dually
Avalanche Z71
Silverado 2500
C10 468
Ram SRT-10
W350


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling