Het is nu za apr 27, 2024 13:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 21:42 
Beste allemaal,

Ik heb een pas gereviseerd blokje op de kop kunnen tikken "voor wènnig". Ik zou hem graag willen opbouwen met wat performance onderdelen om mijn lieverdje wat meer power te geven, Het gaat me dan vooral NIET om topsnelheid, maar meer dat ik wat rapper op de 100 kmpu kom, waarbij bij voorkeur de klinkers uit het wegdek worden weggeslagen :D .

Nou is dromen uiteraard leuk maar uiteindelijk moet ik een werkend blokje in mijn ford kunnen lepelen. Op Summitracing vind ik de wereld aan onderdelen om het blok andere prestaties mee te geven, bijvoorbeeld 141 nokkenassen, allemaal voor dit type blok, allemaal meer vermogen leverend (aldus de website) maar WAT moet ik nu hebben om voor niet te veel geld wat meer vermogen uit het blok te krijgen? andere nokkenas, andere krukas? zoja, waar op te letten?

Iemand ervaring hiermee? kennis ervan wellicht?
een linkje waar ik wel wat wijzer wordt?

Ik hoor het graag en houdt jullie uiteraard op de hoogte mochten er vorderingen komen!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 21:48 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Wat voor blokkie is het,en uit wat voor jaartal.

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 21:56 
5.0 L v8 302 carb "87 maar dan uit een a.c. cobra.
Moet hetzelfde blok zijn als wat ik nu heb, een 1993 EFI teruggebouwd naar carb....
dus wat jonger dan wat jij hebt (je motorruimte is SUPER geworden btw :thumbup: , zo mooi moet het er ook ooit bij mij uit komen te zien)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 8:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
wil je straks met een EFI of een carb gaan rijden?
je kunt de volgende zaken eens overwegen;

andere EFI setup
andere nokkenas en stoters
supercharger
Maar je moet zorgen voor goede uitgebalanceerde setup anders wordt het een drama, dan stop je er veel geld in en is het uiteindelijk niet naar je zin.
Ik heb dit jaar 3 superchargers verkocht en die hebben eigenlijk allemaal een andere configuratie, en dan met name in de zin van de MAF doorlaat, de injectors, en de tune.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 10:42 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Staan er toevallig gietnummers op het blok

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 12:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
ja want als het zo'n tofferik :? is uit de jaren 74-84, dan kun je er beter afblijven... :( :(
de 87ers hadden eigenlijk allemaal EFI


Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 22:48 
Euh, ik moet het blok nog ophalen, maar zodra ik hem zaterdag in huis heb zal ik de nummers hierbij zetten.

Ik wil weer voor carb gaan, met de gedachte dat men de huidige motor niet voor niets heeft teruggebouwd van EFI naar carb.

Bovendien zou voor efi gaan ook weer een aanpassing aan mijn lpg installatie vergen, waar ik niet op zit te wachten.

@Hennie,

Wat betreft je opmerking over bouwjaren; dat heeft toch te maken (naar ik ghoord heb) met het feit dat de krukassen slecht waren?
deze is, of anders wordt, sowieso nieuw.

Aangaande je opmerking over de complete setup; dat idee had ik zelf ook al, vandaar mijn vraag... Zou het dus wijsheid zijn om een soort "pakket", wat al is samengesteld uit performance onderdelen te nemen, ipv losse componenten te bestellen?
Bij summit hebben ze die wel, maar dan weet ik alsnog niet of het pakket doet wat ik wil; nl meer vermogen onderin en meet torque, ipv meer HP...

(naar die superchargers heb ik trouwens ook gekeken, supertof, maar een beetje te veel geld op t moment (en waarschijnlijk niet direct meer vermogen onderin))


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 23:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
sjoerd,

De blokken in de genoemde jaren zijn op alle fronten slecht, niet alleen de krukas. :?
als je meer koppel onderin wil, dan zou je moeten kijken naar een stroker kit, een summit kit kan het wel doen, dan kost het je ook niet de hele wereld, want als je werkelijk een goed blok wilt bouwen gaat dat meer kosten dan je truck heeft gekost :shock:

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 11:03 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Jouw motor komt uit 1987,dan heb je misschien mazzel maar ik zou wel effe compressie meten en dan open trekken voor nieuwe krukaslagers en nokkenas lagers en drijfstanglagers,dan heb je dat alvast gehad en dan een 1000KM proefrijden.Daarna kan je pas performance delen erop gaan zetten

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 22:40 
@Hennie;
Ik heb wat info gezocht over strokerkits, en dat lijkt idd wel wat ik bedoel. Ik neem aan dat dit wel een betrouwbare configuratie oplevert? het is voor een daily dus overmatige slijtage of onderhoud wil ik zoveel mogelijk voorkomen (al neem ik voor lief dat er waarschijnlijk wel IETS aan betrouwbaarheid en onderhoudsvrijheid verloren zal gaan). Lasten trekken zou hhiermee ook gewoon goed moeten kunnen toch? Maar op bijv. Summit staan geen strokerkits voor Ford, alleen engine rotationkits... zal wel hetzelfde zijn, maar als ik de kits voor mijn type auto zoek krijg ik 191 resultaten. Waar moet ik op letten? waar moet ik mijn keus op baseren? enig idee?

@ford1955;

Als het blok gereviseerd is, dan zijn de lagers toch vervangen? Dit nakijken zou idd geen kwaad kunnen natuurlijk... En waarom moet ik het blok eerst 1000 km rijden, is dit om de betrouwbaarheid te testen?

Het liefst doe ik dit nl niet, omdat het omwisselen van de motor het e.e.a. aan kosten, tijd en moeite met zich meebrengt, wat ik tot een minimum wil beperken. Het was ook mijn gedachte om het blok rustig op te bouwen terwijl mijn oude blokje zijn werk nog fijn doet.... dus al ik het kan voorkomen (en dat kan ik uiteraard, maar als het niet verschrikkelijk is om te doen bedoel ik natuurlijk) zou ik het blok dus niet in willen bouwen om er daarna in een later stadium performance delen in te zetten...

i.i.g Beide heren bedankt tot zover voor de input!!!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 15:20 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Sjoerd15 schreef:

@ford1955;

Als het blok gereviseerd is, dan zijn de lagers toch vervangen? Dit nakijken zou idd geen kwaad kunnen natuurlijk... En waarom moet ik het blok eerst 1000 km rijden, is dit om de betrouwbaarheid te testen?

Het liefst doe ik dit nl niet, omdat het omwisselen van de motor het e.e.a. aan kosten, tijd en moeite met zich meebrengt, wat ik tot een minimum wil beperken. Het was ook mijn gedachte om het blok rustig op te bouwen terwijl mijn oude blokje zijn werk nog fijn doet.... dus al ik het kan voorkomen (en dat kan ik uiteraard, maar als het niet verschrikkelijk is om te doen bedoel ik natuurlijk) zou ik het blok dus niet in willen bouwen om er daarna in een later stadium performance delen in te zetten...

i.i.g Beide heren bedankt tot zover voor de input!!!!


Normaal gesproken vervang je bij een revisie alle lagers.

En die 1000 Km is inderdaad voor de betrouwbaarheid

En als ik op deze gevens ga zoeken moet je effe op deze link kijken
http://www.summitracing.com/search/year ... Rank%7cAsc

En rustig op bouwen is het beste :D :D :D Veel succes :thumbright: :thumbright: :thumbright:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 16:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Als het zover is. Wel veel foto's maken he :wink:

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 22:14 
@ford1955, bedankt voor de info! Ik moert er nu dus eerst achterkomen hoe veel groter het blok gehoond is voordat ik wat an bestellen.

Maar waar moet ik ongeveer aan denken qua vermogenstoename? enig idee?

@ DutchYellowRam;
Foto's? FILMPJES!!!! hahahaha... MET geluid...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 7:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Een een normale 302 uit de eind tachtiger jaren geeft 220PK, en als je die met wat leuke spulletjes een klein beetje op weg helpt dan kun je op ongeveer 330-350PK komen.
maar dan moet je wel denken aan nieuw draaiend gedeelte, andere koppen, nokkenas, headers, goede inlaat en carb.
Kortom da's geen half werk..
BTW, heb je het blok al gekocht? of heb je hem al in de schuur liggen?

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 9:42 
Ik heb het blok binnen, ga het vandaag op scheuren onderzoeken, maar in 1e instantie ziet het er goed uit.

Helemaal compleet met lagers, nieuwe klepstoterveren etc. Ingeslagen nummer moet ik nog opzoeken maar post ik hier vandaag ook nog.
De reden dat de verkoper hem weg deed was trouwens om de slurptax, hij bouwde een kitcar en die moest nog op kenteken komen, en dan zou deze motor teveel uitstoot hebben oid....

@hennie,

ik dacht aan deze producten

http://www.summitracing.com/parts/ESP-B16422LA020/
http://www.summitracing.com/parts/CMB-03-0127/
http://www.summitracing.com/parts/EDL-2122/
http://www.summitracing.com/parts/CMB-09-0017/

Het lijkt mij dat dit wel op elkaar aansluit en dat ik hiermee e.e.a. aan vermogen onderin win, maar als iemand nog suggesties heeft hoor ik het uiteraard graag!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling