Het is nu do maart 28, 2024 13:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: za mei 05, 2018 12:29 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 27, 2018 22:49
Berichten: 32
bedankt voor de tips , accu vervangen dus mag ik er van uit gaan dat deze oke is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2018 19:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 27, 2018 22:49
Berichten: 32
nou ik heb even een scan uitgedraaid van de storingen die ik zo kon zien,
alleen geen idee wat en hoe?
p1151 powertrain
lack of upstream heated oxygen sensor switch
p0301 powertrain
cilinder 1 misfire
c1500 chassis
p0155 powertrain
02 sensor heater circuit (bank2 sensor 1)
b2tae body
C1143 chassis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2018 8:15 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 27, 2018 22:49
Berichten: 32
goedemorgen leden,

Gisteren een check laten uitvoeren op mijn auto, nu blijkt dat de CO sensor in bank 2 constant een storing geeft, nu is deze wel vervangen door de vorige eigenaar hij is in ieder geval nieuw , in combinatie met een misfire op cilinder 1 en een klein tikje en samen met olie lekkage op de klepdeksel pakking ( een ringpakking bij de monatge boutjes)daardoor lekt er olie in de cilinder met als gevolg een misfire, nu de volgende overweging, het blok heeft 360K gelopen,is het de moeite waard om te repareren? of moet ik gaan kijken naar een ruil motor, of als laatste is auto technisch afgeschreven,
ik zou graag een second opinion willen krijgen van een van de leden die hier ook wel eens te maken heeft gehad.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2018 9:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Je zet een hoop zaken op een rijtje en haalt volgens mij het e.e.a. door elkaar.
Olie in de cilinder lekken door een lekke klepdeksel pakking is b.v. al onmogelijk. :?
En of de auto het waard is om de motor te reviseren/vervagen, hangt helemaal af van de rest van de auto.
En ook van wat jij er vervolgens mee wil doen, hou je deze nog een tijdje of wil je er daarna weer snel vanaf.
Auto's kosten altijd geld en sommige zijn een bodemloze put. Mijn vader zei altijd, het is een mooie spaarpot want
al je geld kan er in alleen komt het er nooit meer uit :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2018 6:49 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 27, 2018 22:49
Berichten: 32
Big Alf schreef:
Je zet een hoop zaken op een rijtje en haalt volgens mij het e.e.a. door elkaar.
Olie in de cilinder lekken door een lekke klepdeksel pakking is b.v. al onmogelijk. :?
En of de auto het waard is om de motor te reviseren/vervagen, hangt helemaal af van de rest van de auto.
En ook van wat jij er vervolgens mee wil doen, hou je deze nog een tijdje of wil je er daarna weer snel vanaf.
Auto's kosten altijd geld en sommige zijn een bodemloze put. Mijn vader zei altijd, het is een mooie spaarpot want
al je geld kan er in alleen komt het er nooit meer uit :D



Hmmm oke? maar als er olie op de kloppendeksel ligt en op de bevestigingsboutjes, kan er dan geen olie intern door sijpelen naar de cilinder? of kan dit alleen maar via de kleppen?, ik begin er steed smeer van te snappen, de auto is leuk genoeg om te houden en hem in top staat te brengen, mechanisch kan ik best wel wat , het enige is dat ik een motor te hoog gegrepen vindt
en dus zeker wil weten welke stappen ik nu moet gaan nemen, niet dat ik straks de motor wissel en de problemen bijvoorbeeld in de uitlaat zitten.vandaar dat ik aangesloten ben op dit forum in de hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen,

oh ja wat ook niet onbelangrijk is om te weten is dat de motor slechter functioneert als hij warm is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2018 16:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Nee via lekke klepdeksel pakkingen kan er geen olie in de cilinder komen.
Via lekke klepseals en slechte klepgeleiders wel, die zijn voor de afdichting van de klepstelen.
Als die niet goed meer zijn dan rookt de auto als een gek, zowel op benzine als ook op lpg
Doe ook eens een compressie test, daar kun je ook al enige conclusies uit trekken.
Maar wellicht is het beter om hem eens bij een betrouwbare garage te brengen die bekend is met amerikanen
Dan kan je een goede diagnose laten stellen en vervolgens een conclusies trekken.
Als wij het allemaal via het internet moeten gaan raden, wordt het waarschijnlijk een gebed zonder end.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2018 11:34 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 27, 2018 22:49
Berichten: 32
NOU hier komt de uitslag,
de motor is financieel overleden reviseren is een kostbare grap, nu bi Jeen revisiebedrijf een gebruikte motor op de kop getikt met weinig KM en garantie, ik ga het avontuur maar aan om deze zelf te vervangen, ik ben benieuwd waar ik allemaal tegen aanloop, het moet niet heel moeilijk zijn volgens de kenners, maar ja ik ben geen automonteur,

het is wel een teleurstelling om te constateren dat je ergens voor gaat en in een opwelling een auto hebt gekocht die uiteindelijk zoveel ellende heeft, en dat de vorige eigenaren van alles hebben gedaan maar niet de juiste keus hebben genomen,
ik zal jullie op de hoogte houden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gasrespons
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2018 12:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Succes Bram.
Blok wissel valt mee hoor, ben ook geen automonteur en heb het ook gefikst.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling