Het is nu do maart 28, 2024 12:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Betty
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2017 0:58 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2017 13:49
Berichten: 28
Woonplaats: Maasmechelen
Ondertussen weer een aantal updates uitgevoerd:

Remmen
De remmen voor en achter vervangen door EBC Turbo Grooved Discs met EBC GreenStuff blokken.
Achter ook twee nieuwe remklauwen gestoken (RayBesto's) want de ontluchtingsnippels waren vastgeroest.
Ook de volledige hardware en remschoenen van de parkeerrem vervangen wegens afgesleten/vastgeroest.
Tot slot ook nog de remvloeistof vervangen door Ford dot4 LV High Performance

Achterzijde
De achterzijde wat schoon gemaakt:
1. LPG-sticker afgehaald en vervangen door een magneetversie voor op de keuring.
2. Reflectortjes afgehaald en vervangen door een magneetversie voor op de keuring.
3. Baksteentje (mistlamp) onder de achterbumper vervangen door een LED-versie tussen de tailgate en de bumper.
4. Derde remlicht vervangen door een clear-chrome versie met LED-lampjes.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Chassisnummer
Mijn chassisnummer was door roest en vuil bijna niet meer leesbaar:
Afbeelding

Eerst goed zuiver gemaakt met water en zeep.
Daarna zachtjes de roest weggeschuurd met een staalborsteltje.
Vervolgens grondig ontvetten.
Om de cijfers te verduidelijken heb ik een sponsje genomen, gedrenkt in whitespirit.
Hierop heb ik wat witte autolak gedaan (uit zo'n flesje van Motip) en er over uitgewreven.
Tot slot de overtollige lak afvegen met een vochtige doek. Doordat de lak verdund is met whitespirit, gaat hij makkelijk af
maar blijft hij toch achter in de groefjes van het eigenlijke nummer.
Enkele malen herhaald zodat alle cijfers duidelijk waren.
Na het drogen drie lagen transparante lak op aangebracht en zie hier het resultaat:
Afbeelding
Een duidelijk leesbaar chassisnummer, beschermt door enkele lagen transparante lak, zodat het niet meer kan gaan roesten.

_________________
2009 Ford F150 Lariat SCrew, Triton 5.4L V8 3V


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Betty
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2017 16:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
SvenW schreef:
Afbeelding
Een duidelijk leesbaar chassisnummer, beschermt door enkele lagen transparante lak, zodat het niet meer kan gaan roesten.


Nu een flinke klodder koper vet erover, dat helpt het beste om het nummer zichtbaar te houden :idea:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Betty
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2017 19:02 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2017 13:49
Berichten: 28
Woonplaats: Maasmechelen
Big Alf schreef:
Nu een flinke klodder koper vet erover, dat helpt het beste om het nummer zichtbaar te houden :idea:


Heeft dat nog zin na die drie lagen lak?

_________________
2009 Ford F150 Lariat SCrew, Triton 5.4L V8 3V


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Betty
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2017 19:33 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
SvenW schreef:
Big Alf schreef:
Nu een flinke klodder koper vet erover, dat helpt het beste om het nummer zichtbaar te houden :idea:


Heeft dat nog zin na die drie lagen lak?


Koper vet blijft goed plakken en loopt niet uit. Het heeft nog wel zin om er op te smeren, ook na 3 lagen blanke lak

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Betty
BerichtGeplaatst: do okt 26, 2017 15:28 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2017 13:49
Berichten: 28
Woonplaats: Maasmechelen
Zo, vandaag een nieuwe riem gelegd en alle bougies vervangen.
Een voormiddagje werk voor iemand die dat voor de eerste keer in z'n leven doet... :thumbup:

De riem is ene van Gates en heb ik gelijk de rollen en spanrol mee vervangen.
De bougies heb ik de orginele Motorcraft SP-509 voor gebruikt en nauwer afgesteld op 0.8mm voor het rijden op LPG.

Afbeelding

Om de hoeveel tijd/km vervangen jullie de bougies bij rijden op LPG?

_________________
2009 Ford F150 Lariat SCrew, Triton 5.4L V8 3V


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling