Als het een stuurhuis met pitmanarm is, kun je het ook afstellen als het nog niet te ver versleten is.
Zit dan bovenop een "vierkant" plaatje met 4 bouten vast. In het midden komt er en stukje draadeind uit met een schroevendraaier sleuf op de top en een borgmoer eromheen. Draai die borgmoer los en houdt met een schroevendraaier het midden tegen. Draai nu met de schroeven draaier het middelste tapeind wat in (rechtsom dus en slechts enkele graden verdraaien) en draai de borg moer weer vast. Nu heb je je speling verminderd als het goed is. Herhaal dit enkele keren totdat het stuur gedrag beter/goed is. Als je hem te vast zet stuurt hij te zwaar en zal hij na een bocht niet of minder goed vanzelf terug richting het midden terug komen.
Je moet dit waarschijnlijk enkele keren doen om de juiste afstelling te vinden tussen minder speling en niet te zwaar sturen.
Maar dit werkt enkel bij een stuurhuis wat speling heeft en nog niet helemaal versleten is......
_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer