Het is nu do maart 28, 2024 15:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: hoeveel transmissie olie
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 19:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Hi

Ik heb ff een vraagje, hoeveel transmissie olie moet ik bijvullen als ik ga verversen ?
Kan alleen de totaal inhoud vinden.
Ga alleen de pan eronderuit halen, nieuw filter en ........quarts/liter trans olie.
Betreft mijn Ford f250 2006

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 20:13 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey,
waarom een beetje olie verversen, moet u even de zoek actie gebruiken daar staat hoe u
alle olie kan verversen,
groetjes :occasion5:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 22:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ik weet het niet, maar ik denk dat je als je enkel je pan inhoud en filter vervangt je niet heel veel meer vervangt dan 5 ltr hooguit. Ik heb toevallig zelf laatst een DIY flush uitgevoerd, Gewoon een koelerleiding los gekoppeld en omlaag in een opvangbak gehangen, motor gestart en laten lopen zodat de olie die door de automaat door de koeler rond gepompt wordt in de opvangbak terecht komt. Toen het straaltje merkbaar dunner werd direct de motor uitgezet. Boven door de peilstok weer enkele liters bij gevuld, en weer de motor gestart om deze olie rond te laten pompen en in de opvangbak terecht te laten komen. De leiding daarna weer vast gemaakt en de oliepan vd automaat afgetapt en eronderuit gehaald. Daarna ook de aftapplug vd koppelomvormer eruit en die olie eruit laten lopen en dat was ook zeker nog zo'n 5ltr รก 10ltr schat ik. Filter vervangen, pan en magneet helemaal netjes schoon gemaakt, en daarna de nieuwe olie weer door de peilstok gevuld. Nadat hij aan de hoge kant stond op de peilstok, de motor gestart en met de voet op de rem enkele keren door alle versnellingen laten schakelen en daarna de olie weer controleren en bijvullen tot het juiste peil. Vooraf gaand aan dit proces heb ik een extra koeler en een magnetisch leiding filter geplaatst om te zorgen dat ik mijn automaat koeler kan houden bij het trekken van mijn trailer. Verschil kan ik zeker merken, hoewel de oude olie nog erg schoon was en niet stonk, schakelt hij nu iets soepeler, onmerkbaarder. Maar door de extra olie koeler duurt het ook merkbaar langer voordat hij op temperatuur komt en dus ook iets langer voordat hij doorschakelt naar de hoogste trap/overdrive.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 23:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Zorg eerst dat je 100% zeker de juiste olie in huis hebt en ga niet voor een olie die volgens de verkoper ook wel voldoet. Op mijn peilstok staat Mercon, daarnaast is er ook Mercon V en hier bij de automaterialen zaak konden ze op de Kroon website een olie vinden die volgens Kroon geschikt was. Maar die voldeed naast enkele andere olieen ook aan de Mercon LV specificaties, hun op mijn verzoek nog even naar Kroon gebeld en die gaven aan dat deze olie geen probleem moest zijn voor de Mercon toepassingen, maar ik hem dan niet zou moeten gebruiken om bij te vullen, maar wel alles in zijn geheel te vervangen. Maar ik vertrouwde het toch niet en thuis op internet even wat verder gezocht en blijken er dus veel verhalen te vinden over het feit dat Mercon LV, Low Viscosity betekend en absoluut niet uitwisselbaar is met de oudere Mercon toepassingen. Dus uiteindelijk op internet gezocht en bij een Duitse webshop gewoon een 20ltr kan olie besteld die wel aan de Mercon specificaties voldoet, en nog veel goedkoper als de Kroon versie die hoogst waarschijnlijk niet eens geschikt is voor mijn automaat, misschien ook wel. Maar ik durf het risico niet te lopen.
Jou automaat zal waarschijnlijk de Mercon V of zelfs al de Mercon LV olie nodig hebben. Maar wijk daar in ieder geval niet vanaf omdat de verkoper niks anders kan leveren.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 9:27 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Hennie ff bellen pieter , de Ford kenner bij uitstek :wink:

http://www.lekimportcars.nl/





Www.rockauto.com



Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling