Het is nu do maart 28, 2024 23:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 22:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 23, 2012 18:25
Berichten: 76
Hallo,

Wegens waarschijnlijk stoppen onderneming moet ik mijn huidige bus verkopen omdat deze niet aantrekkelijk is prive te rijden,

Graag wil ik dan een F150 kopen (type 97-03) mits de wegenbelasting niet te hoog is particulier? is deze truck te rijden op grijs kenteken particulier?

Mvg,

Jeffrey

_________________
Mini Truckie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 22:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Kijk even op de site van de belastingdienst http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/
Het hangt er uiteraard vanaf in welke gewichtsklasse de auto valt en op welke brandstof.
Voor zakelijk gebruik is dit niet van belang, maar bij particulier gebruik wordt er wel naar de brandstof gekeken.
Let bij een truck lpg dus op dat het een G3 installatie is en dat het ook op het kenteken vermeld is
Ga voor een truck op lpg G3 maar uit van zo'n 150 tot 170 euro per maand

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 22:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 23, 2012 18:25
Berichten: 76
Dat is me idd duidelijk,

maar valt hij dan onder bestelauto particulier? of onder personenauto?

_________________
Mini Truckie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 22:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Bij een enkele cabine is het een bestelauto,maar bij een dubbele cabine moet je op de binnenmaten letten.Mijn ram crewcab uit 2011 rij ik ook als bestelauto-particulier.
Maar bij andere merken/types kan dit anders zijn.(zo heb ik het hier begrepen)
Als je hier de zoekfunctie gebruikt,moet er genoeg over te vinden zijn.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 16:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
In principe bestelauto particulier, maar zoals gezegd hebben de heren bij de belastingdienst weer e.e.a. gewijzigd.
En vallen sommige modellen niet onder de noemer "grijskenteken auto" en dan wordt het dus personen auto :cry: :cry:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2016 0:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Hier kun je lezen wat de belastingdienst verzonnen heeft voor de afmetingen enz omtrent bestel auto's:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2016 18:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 23, 2012 18:25
Berichten: 76
dat is inderdaad vrij duidelijk!

ik heb alleen de afmetingen van een F150 niet maar daar ga ik even naar zoeken

_________________
Mini Truckie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2016 17:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 23, 2012 18:25
Berichten: 76
het beste is eigenlijk een truck op vrachtwagen kenteken dan ben ik van t gezeur af denk ik?

_________________
Mini Truckie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2016 18:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Maar dan ook niet harder dan 85 bij de trajectcontroles dan. :!:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2016 21:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Jef0611 schreef:
Citaat:
het beste is eigenlijk een truck op vrachtwagen kenteken dan ben ik van t gezeur af denk ik?


Dan ben je idd zeker het goedkoopst uit. Maar zorg wel dat je of een enkel cabine neemt of zorgt dat je laadbak langer is als je inzittenden compartiment.
Ze zijn 2 jaar geleden bezig geweest met een nieuwe regel die dit jaar in had moeten gaan. Ze waren er achter gekomen dat dikke luxe en dure pickups, Hummers en dergelijke vaak op vrachtwagen kenteken gereden werden. Hierdoor vallen ze buiten de bijtelling en in een laag wegenbelasting tarief en zijn sowieso alle kosten bedrijfskosten, zonder een km registratie.
Ze hebben toen verzonnen dat bij wagens boven de 3500kg (vrachtwagens dus) het laadgedeelte langer moet zijn dan het zit gedeelte. Hierdoor vallen de Hummers en dubbel cabine/korte bak pickups dus door de mand en zouden ze behandeld worden als geel kenteken auto's voor de wegenbelasting, bijtelling en BPM. Dat zou dus weer mega veel moeten opleveren voor de schatkist. Ik denk dat de regel/wet nog niet daadwerkelijk ingevoerd is, maar er hoeft maar 1 slimmerik weer wakker te worden en het aan te slingeren en het komt weer op de agenda.
Plus bij een vrachtwagen komt nog als nadeel bij dat je officieel in de bebouwde kom niet op de openbare weg mag parkeren (als ze lullig willen doen moet je hem steeds op eigen terrein parkeren) en er zijn tegenwoordig veel steden waar vrachtwagens Euro 3 of hoger moeten hebben om in de milieu zone te mogen rijden.
Dus op vrachtwagen kenteken is wel goedkoper, maar er zitten ook nadelen aan. Niks onoverkomelijks, maar wel goed om vooraf over na te denken.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2016 21:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 23, 2012 18:25
Berichten: 76
Waarom wordt het in Nederland bijna onbetaalbaar gemaakt om een pick up te rijden particulier

Ga maar emigreren denk :twisted:

_________________
Mini Truckie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2016 22:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Mag alleen niet parkeren als dat speciaal aangegeven wordt.
Denk dat weinig van die slimmeriken die bij parkeerbeheer werken,weten dat het een vrachtwagen is.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 22:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Hier in Bladel een gewoon boerendorp(en volgens mij is dat overal zo) mag je met een vrachtwagen binnen de bebouwde kom in principe nergens langdurig parkeren, dus wel laden en lossen enz. Maar dus niet de hele dag/nacht blijven staan. Maar zolang er niemand klaagt wordt er niet naar gekeken. Ik zelf heb een jaar of 6 een Mercedes 811 (Vario) oprijwagen gereden als dagelijks vervoer en dat is een vrachtwagentje tot 7500kg. En die parkeerde ik hier dagelijks op de openbare weg langs mijn huis, nooit klachten of problemen mee gehad. Een klant van me heeft een 1996 Ford F350 met hoefsmederij opbouw ipv een pickup bak en een totaal gewicht van +/- 4900kg, die hij ook bij hem voor het huis op de straat parkeerde. En op een gegeven moment kreeg hij de politie op de stoep die hem vertelde dat het een vrachtwagen was en die mochten dus niet op openbare weg dagelijks geparkeerd worden. Dus hij moest nu dagelijks moeite doen om hem achteruit de inrit in te winkelen en de Mercedes van de vrouw moest op straat staan. Bleek dus dat er iemand in de straat effe het kenteken gecontroleerd had en er achter gekomen was dat het officieel een vrachtwagen was en dit bij de politie aan gegeven had. En uiteraard als je ze niet nodig hebt, hebben ze tijd genoeg om je te komen vervelen. Als je ze nodig hebt zijn ze druk met belangrijke zaken als mensen vervelen met dit soort onzin........ (sorry eventuele politie mensen die ook hier op het forum zitten).

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 23:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Van je buren moet je het hebben.
Zeker van die zure geranium rakkers die gebeld hebben.
Zou er wel ff achteraan gaan wie geklaagd had. :violent1:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2016 14:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Het was idd een naaste buurman met wie ze geen goede verstandhouding hadden blijkbaar. Onder tussen woont hij daar al niet meer. Maar zolang er niemand klaagt zegt de gemeente of politie er in principe niks van (zeker niet in het geval van een pickup of kleine vrachtwagen) omdat ze het zelf waarschijnlijk niet eens weten. Maar als er geklaagd wordt moeten ze er achteraan. En dan blijkt dus dat een pickup is die boven de 3500kg op kenteken staat officieel dus ook een vrachtwagen is en dus officieel niet binnen de bebouwde kom dagelijks op openbare weg geparkeerd mag worden. Wet is waarschijnlijk gemaakt voor normale grote vrachtwagen van chauffeurs die hem thuis willen stallen als ze niet onderweg staan. Maar vrachtwagen is vrachtwagen en officieel mag het niet en kan er iemand een einde aan de pret maken als je hem niet op eigen inrit/terrein kwijt kan. Maar als je je eigen gedraagt in de nabije buurt (met herrie, rook snelheid enz) en verder geen ruzie met de buren hebt zal er niet zo gauw iemand klagen doorgaans.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling