Het is nu do maart 28, 2024 20:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 6:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
Ik krijg al een tijdje de foutcode P1131 en soms P0133 op mijn f150. Het is een 5.4 XLT uit 1997. De gasboer kwam hier als eerste mee af en zei dat de lambda sonde dan wel stuk zou zijn. Na hem beide sondes te laten vervangen (bosh sondes) leek het probleem verholpen, tot ik een km of 20 gereden had. Wederom check engine light en volgens mij noodloop. Zowel op gas als benzine. We hebben de uitlaat nagekeken en alle vacuum slangen. Ik kan enkel bij het uitlaat spruitstuk een miniscuul lekje vinden, en ik vermoed tussen het spruitstuk en de blok. als het al een lekje is..

Wanneer ik de codes wis en een testrit maak, springen ze soms bij de tweede keer starten al terug terwijl anderzijds ik van de week bijna 50km gereden had met starten en stoppen tussenin eer het lampje terug aan sprong.

Ik ben een beetje ten einde raad.. hij moet nog gehomologeerd worden en dit is het laatste issue punt dat me nog in de weg staat..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 9:16 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Een spruitstuk lek wil je niet hebben, maar om dit uit te kunnen sluiten ff remmen reiniger rond spuiten waar je de lek vermoed. Als hij daadwerkelijk lekt hoor je het snel :!: als je een backfire hebt gehad ,kan dat al de oorzaak zijn .




Www.marlog-car-handling.com


Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 16:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
hemiram schreef:
Een spruitstuk lek wil je niet hebben, maar om dit uit te kunnen sluiten ff remmen reiniger rond spuiten waar je de lek vermoed. Als hij daadwerkelijk lekt hoor je het snel :!: als je een backfire hebt gehad ,kan dat al de oorzaak zijn .




http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com



Hij heeft het over een lekje van het uitlaat spruitstuk, daar kan je beter geen remmenreiniger op spuiten.
Mocht je toch een lekje va je inlaat spruitstuk vermoeden, dan is de methode met remmenreiniger een goede optie.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 21:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo mei 11, 2016 21:34
Berichten: 1
Mijn F150 1999 5.4l heeft dit ook, rij er al 10 jaar mee rond. Nog nooit de oplossing gevonden.
Soms kan je een week rijden en plots de foutcodes. Dan reset en na 5 min is de foutcode daar terug… wel altijd op gas...

P1131
P1151

Geen probleem bij de jaarlijkse keuring.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 9:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
cockj schreef:
Mijn F150 1999 5.4l heeft dit ook, rij er al 10 jaar mee rond. Nog nooit de oplossing gevonden.
Soms kan je een week rijden en plots de foutcodes. Dan reset en na 5 min is de foutcode daar terug… wel altijd op gas...

P1131
P1151

Geen probleem bij de jaarlijkse keuring.


Nee daar kunnen ze op de jaarlijkse keuring niets van zeggen, maar de mijne moet nog gehomologeerd worden en dan krijgt die ook een keuring voor verkoop blijkt. En daar zouden ze er dan wel over vallen volgens de persoon die hem voor me gaat keuren.

Maar springt de motor dan niet in noodloop bij die foutcode? Volgens mij bij mij wel..
Het lekje in de uitlaat is dicht gemaakt zonder resultaat, maar ik vind hem in de buurt van de benzinebak/benzinepomp nogal naar benzine ruiken als ik in wat warmer weer eens goed doorgereden heb..
En met die foutcodes erin lijkt hij mij extreem veel te verbruiken..

De 1151 heb ik trouwens niet. Enkel de 1131 en soms de 0133..


Laatst bijgewerkt door tynka op za mei 14, 2016 10:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 10:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
Big Alf schreef:
hemiram schreef:
Een spruitstuk lek wil je niet hebben, maar om dit uit te kunnen sluiten ff remmen reiniger rond spuiten waar je de lek vermoed. Als hij daadwerkelijk lekt hoor je het snel :!: als je een backfire hebt gehad ,kan dat al de oorzaak zijn .




http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com



Hij heeft het over een lekje van het uitlaat spruitstuk, daar kan je beter geen remmenreiniger op spuiten.
Mocht je toch een lekje va je inlaat spruitstuk vermoeden, dan is de methode met remmenreiniger een goede optie.



Ik vind die methode maar moeilijk. De helft van de remmenreiniger word weg geblazen door de fan die continu draait. En verder heb ik denk ik de hele motorruimte al met remmenreiniger/startpilot ondergespoten en nergens iets van te merken.

Nu heb ik wel een volgend probleem. Sinds kort als hij een nacht heeft gestaan start hij praktisch niet meer. Ik moet echt een paar keer doorstarten en dan slaat hij aan en meteen weer af. Als ik dan erna nog een keer start schiet hij wat omhoog in toeren en lijkt de choke wel op te staan. Bijkomend vind ik het ook best raar dat als ik remmenreiniger in de inlaant spuit met draaiende motor, dat hij zakt in toeren en bijna afslaat ipv dat hij omhoog gaat in toeren..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2016 8:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
Lek gevonden tussen uitlaatcollector en verdere uitlaat. Dus op 2 cm van de sonde. Word dit weekend gerepareerd en dan hoop ik dat het opgelost is..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2016 10:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Mooi dat je het hebt gevonden en hopen dat het na de reparatie opgelost is.
Je schreef eerder dat de motor bijna afsloeg nadat je remmenreiniger in de inlaat spoot.
Maar remmenreiniger werkt toch niet als een soort ether?
Dus dan verstik je de motor toch?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2016 11:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
cherry red dodge schreef:
Mooi dat je het hebt gevonden en hopen dat het na de reparatie opgelost is.
Je schreef eerder dat de motor bijna afsloeg nadat je remmenreiniger in de inlaat spoot.
Maar remmenreiniger werkt toch niet als een soort ether?
Dus dan verstik je de motor toch?


Helaas meteen terug de storing na dichten van het lek. Daar lag het dus niet aan. Denk wel dat ik hem hoor blazen tussen collector en blok. Dat word een titanenwerk..

En ja remmenreiniger, start pilot,... werkt allemaal hetzelfde. Maar dacht dat ie dan even in toeren omhoog zou moeten gaan? Maar inderdaad stikt de motor gewoon..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2016 11:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
En het startprobleem is ook gevonden. Dat lag aan de motorolie. Van het moment dat het oliepeil ietsje onder half op de peilstok staat, slaat ie koud heel moeilijk aan. Olie bijgevuld en start als een nieuwe..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling