Het is nu do apr 18, 2024 21:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chip tuning
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 11:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jun 17, 2015 20:46
Berichten: 98
Een vraagje

Ik heb een chiptuning van evolution bij de truck, die zat erin toen ik hem kocht
Ik gebruik die niet, maar nu werd ik nieuwschierig en heb hem aangesloten
Toen ik op performance gezet had merkte je direct verschil, veel meer power maar het schakelen was niet meer zo vlot, niet smooth maar veel heviger schokkeriger.. Het is moeilijk uit te leggen
Normaal voel je hem bijna niet schakelen en nu was het meer een schok.
Is dit normaal en kan dit kwaad?

Greetz carlo

_________________
2005 F-150 5.4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chip tuning
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 11:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Bij normaal schakelen van de bak wordt er wat slip toegelaten,zodat het mooi soepel gaat.
Bij deze tune gaat het ruwer,omdat ie niet slipt,om de hogere belasting op te vangen.(dus bij vol gas)
Zover ik weet hoort het zo.Maar dat kunnen de Ford mannen je vast beter uitleggen. :wink:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chip tuning
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 15:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Bij een sct tune is het zo dat de automaat zich reset en zich opnieuw inleert.
De eerste zo veel km moet je dan voor zichtig rijden en daarna wat harder rijden.
Kijk eens of het bij jou tuner ook zo is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chip tuning
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 16:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Ik denk dat jij de Edge evolution programmer hebt.
Die voor geprogrammeerde tunes zijn leuk , maar helaas passen die automaat niet aan.
Een SCT tuner past tevens de automaat software aan en die kun je eventueel ( afhankelijk van welke tuner de software koopt)
aanpassen in shift pressure %. zowel minder als meer tot ik meen 25%.
bandenmaat -W.O.T shift en nog een paar instellingen.

Hoe meer pk de tune geeft des te pittiger de schakel momenten.
De meeste tunes worden geschreven voor drag races 1/4 mile of 0-60 etc dan wil je zo snel mogelijk van start tot finish.
Een traag schakelende bak wil je dan niet.

Er zijn ook street tunes voor dagelijks gebruik, deze schakelen wat milder of je kunt je persoonlijke voorkeur aan de persoon doorgeven die je de tune verkoopt,...deze past het dan aan voor je.

Maar goed ,daar heb jij niks aan want die evolution kan geen custom tunes laden.
Volgens mij kun je wel de parameters vervangen zoals gear ratio -tire size - shift firmness etc,..maar dat weet ik niet zeker.
je kunt daar mee experimenteren tot dat je de voor jouw juiste feel hebt.
(verdiep je er maar ff in, edge evolution is niet echt populair onder de 6.0 gasten)
belangrijker is dat je in ieder geval je pids kunt aflezen zoals olie temp - koelvloeistof temp - ficm voltage - turbo boost etc etc.
Die vertellen je veel over de toestand van je blok,...hoe je die moet aflezen staat ook ruim op het internet beschreven.
zoek woorden ect/eot delta powerstroke 6.0 - ficm voltage - powerstroke stiction - turbo VGT powerstroke - EGR delete - plugged oil cooler 6.0 om er maar een paar te noemen.

succes,.. :lol:

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chip tuning
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 16:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Diesel-power schreef:
Bij een sct tune is het zo dat de automaat zich reset en zich opnieuw inleert.
De eerste zo veel km moet je dan voor zichtig rijden en daarna wat harder rijden.
Kijk eens of het bij jou tuner ook zo is.


Kam reset.
tunes laden.
0-60 1/4 gas geven
0-60 1/2 gas
0-60 vol gas...deze sla ik over of doe 2/3

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling