Het is nu do apr 18, 2024 19:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2015 19:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Ik kan me niet voorstellen dat de bak niet goed meer is, ik zou het eerder zoeken in de tuning.
Heb je de bak al even open laten maken en nieuw filter en olie erin? als dat er allemaal fris uit ziet zou ik het zeker in de tuning zoeken.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2015 21:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
kan niks vinden over de tune ,..is het een tow tune?
Als het een performance tune is mag je er toch geen zware aanhangers mee trekken?
Ik zelf heb ook diverse tunes en er zitten grote verschillen in de onderlinge tunes en in de manier waarop ze schakelen.
Tune er af en origineel gaan rijden, dan weet je meer.
je kunt ook de accu,s eens loskoppelen zodat het geheugen van de transmissie gewist wordt, dan moet ie weer in re-learn.
( doet ie automatisch)daar verdwijnt het probleen niet van, maar wellicht merk je verschil in de eerste kilometers die je maakt.

maar goed waarschijnlijk heb je de fabrieks software niet, die copy staat nu op de tuner van diegene die de huidige tune er op heeft gezet.
P.s deze tuner kan ook je huidige tune Tweaken zo als ze dat noemen,..(shift points ,shift pressures, etc)
sturen ze een geupdate file van je tune,...maar ja moet je hem wel zelf kunnen installeren..d.m.v een SCT tuner of ander merk

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 13:53 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 18:38
Berichten: 12
RiverSide schreef:
kan niks vinden over de tune ,..is het een tow tune?
Als het een performance tune is mag je er toch geen zware aanhangers mee trekken?
Ik zelf heb ook diverse tunes en er zitten grote verschillen in de onderlinge tunes en in de manier waarop ze schakelen.
Tune er af en origineel gaan rijden, dan weet je meer.
je kunt ook de accu,s eens loskoppelen zodat het geheugen van de transmissie gewist wordt, dan moet ie weer in re-learn.
( doet ie automatisch)daar verdwijnt het probleen niet van, maar wellicht merk je verschil in de eerste kilometers die je maakt.

maar goed waarschijnlijk heb je de fabrieks software niet, die copy staat nu op de tuner van diegene die de huidige tune er op heeft gezet.
P.s deze tuner kan ook je huidige tune Tweaken zo als ze dat noemen,..(shift points ,shift pressures, etc)
sturen ze een geupdate file van je tune,...maar ja moet je hem wel zelf kunnen installeren..d.m.v een SCT tuner of ander merk


Wel ik heb dus een SCT X4 tuner dat is geen probleem.

Het is een performance tune heb nog TOW en STREET ook, momenteel dus op HOT STREET.

Schakelproblemen zijn boven gekomen na het ophalen in rotterdam.. pickup was volledig dood (accu's) en ze hebben hem met heftruck verplaatst (er was zelf een zekering gesprongen van de tussenbak)

Na 40k km is de bak naar mijn mening echt wel kapot, stugge schokkende overhangen van 3 naar 4 en 4 naar 5.. bij doortrekken op koppel zingend geluid dat er slip is.

Op aanraden van amerikaanse vrienden nog geen olie wissel gedaan omdat dit het kon verergeren blijkbaar (het slecht schakelen)

dat je op HOT STREET geen zware amerikaanse trailers moet gaan trekken lijkt me logisch maar zo'n beest heeft weinig last met 3500kg...
in het franse deel van belgie met heel veel hellingen schakeld hij trouwens nooit terug enkel turbo druk opbouwen en motor heeft kracht genoeg om op constante snelheid naar boven te klimmen..
heerlijke auto :love9:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 16:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Nou geloof ik ook best dat je bak stuk is met 40 duizend op HOT STREET en er vaak een 3500 kg trailer achter.
Het kan goed zijn dat die een stuk beter gaat schakeleken op je tow tune.
Doordat het vermogen minder is en je schakelpunten en drukken in je automaat wellicht anders liggen.

verder is je automaat niet het enige waarom je niet sleept op een street tune.
motor temperatuur (koelvloeistof en olie), uitlaat temperatuur, automaat temperatuur.
zijn maar een paar van die zaken waar je toch op moet letten ook al hangt er (maar) 3500 kg achter


Laatst bijgewerkt door Diesel-power op di nov 03, 2015 23:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 18:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Bij zwaar de berg op moet je toch juist terug schakelen naar een hoger toerental om de boel te koelen?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 22:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Dutry R schreef:
RiverSide schreef:
kan niks vinden over de tune ,..is het een tow tune?
Als het een performance tune is mag je er toch geen zware aanhangers mee trekken?
Ik zelf heb ook diverse tunes en er zitten grote verschillen in de onderlinge tunes en in de manier waarop ze schakelen.
Tune er af en origineel gaan rijden, dan weet je meer.
je kunt ook de accu,s eens loskoppelen zodat het geheugen van de transmissie gewist wordt, dan moet ie weer in re-learn.
( doet ie automatisch)daar verdwijnt het probleen niet van, maar wellicht merk je verschil in de eerste kilometers die je maakt.

maar goed waarschijnlijk heb je de fabrieks software niet, die copy staat nu op de tuner van diegene die de huidige tune er op heeft gezet.
P.s deze tuner kan ook je huidige tune Tweaken zo als ze dat noemen,..(shift points ,shift pressures, etc)
sturen ze een geupdate file van je tune,...maar ja moet je hem wel zelf kunnen installeren..d.m.v een SCT tuner of ander merk


Wel ik heb dus een SCT X4 tuner dat is geen probleem.

Het is een performance tune heb nog TOW en STREET ook, momenteel dus op HOT STREET.

Schakelproblemen zijn boven gekomen na het ophalen in rotterdam.. pickup was volledig dood (accu's) en ze hebben hem met heftruck verplaatst (er was zelf een zekering gesprongen van de tussenbak)

Na 40k km is de bak naar mijn mening echt wel kapot, stugge schokkende overhangen van 3 naar 4 en 4 naar 5.. bij doortrekken op koppel zingend geluid dat er slip is.

Op aanraden van amerikaanse vrienden nog geen olie wissel gedaan omdat dit het kon verergeren blijkbaar (het slecht schakelen)

dat je op HOT STREET geen zware amerikaanse trailers moet gaan trekken lijkt me logisch maar zo'n beest heeft weinig last met 3500kg...
in het franse deel van belgie met heel veel hellingen schakeld hij trouwens nooit terug enkel turbo druk opbouwen en motor heeft kracht genoeg om op constante snelheid naar boven te klimmen..
heerlijke auto :love9:


Ok,...nou dan zet je de fabrieks software (stock tune)ff terug met je tuner.
doet ie het nog steeds dan zouden het nog de solenoids kunnen zijn.

P.s ik rij ook regelmatig met een zware aanhanger of boot,...EGT temp in overdrive zijn veel hoger dan in tow mode.
even als je engine load en ik neem aan ook de load op je trans als hij in 5 locked rijdt.

maar goed ik weet ook niet alles,...ik ga maar van mijn gezonde verstand uit.
Als de tuner zegt niet trekken met een hot tune, dan zal hij dat wel niet voor jan L*L erbij vermelden.
Ik neem ff 2 minuten de tijd om een tow tune te laden, klaar is kees.

vandaag toevallig ff mijn pids gefilmd met een aanhanger van 3300 kilo.
gearhead 8k tow tune.
niks bijzonders, ik vindt het wel leuk om alles een beetje in de gaten te houden.

https://www.facebook.com/photo.php?v=425720490972028

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2015 9:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 18:38
Berichten: 12
wel dat heb ik dus allemaal getest.. tow tune, street tune, hot street,...

allemaal geen verschil!

Nu order is geplaatst bij Maryland Diesel Performance, bak gaat er volgende week uit en wordt verzonden naar hen.

Competition tranmission rebuild
BorgWarner 66mm turbo met inlaat + downpipe piping
nieuwe tunes

Kerstpakjes voor mezelf :laughing6: :twisted:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2015 22:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Zo dan,...gaat dat lang duren?
Kostbaar geintje zo,n actie,....de kerstman is maar gek met jou...lol :laughing6:

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2016 13:07 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 18:38
Berichten: 12
er was dus een verlanglijstje besteld maar heb toen alles gecancelled toen ik shipping cost's zag...

uiteindelijk heeft henry van powertransmissies mijn kunnen helpen en is hij deze week klaar met een gereviseerde + geupgrade bak!

Hoeraa voor nederland :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2016 19:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Ok ,....goed om te weten.
ik heb de laatste tijd een kleine flare tussen 2-3 & 3-5 begon na een olieverversing.... :?:

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling