Dutry R schreef:
RiverSide schreef:
kan niks vinden over de tune ,..is het een tow tune?
Als het een performance tune is mag je er toch geen zware aanhangers mee trekken?
Ik zelf heb ook diverse tunes en er zitten grote verschillen in de onderlinge tunes en in de manier waarop ze schakelen.
Tune er af en origineel gaan rijden, dan weet je meer.
je kunt ook de accu,s eens loskoppelen zodat het geheugen van de transmissie gewist wordt, dan moet ie weer in re-learn.
( doet ie automatisch)daar verdwijnt het probleen niet van, maar wellicht merk je verschil in de eerste kilometers die je maakt.
maar goed waarschijnlijk heb je de fabrieks software niet, die copy staat nu op de tuner van diegene die de huidige tune er op heeft gezet.
P.s deze tuner kan ook je huidige tune Tweaken zo als ze dat noemen,..(shift points ,shift pressures, etc)
sturen ze een geupdate file van je tune,...maar ja moet je hem wel zelf kunnen installeren..d.m.v een SCT tuner of ander merk
Wel ik heb dus een SCT X4 tuner dat is geen probleem.
Het is een performance tune heb nog TOW en STREET ook, momenteel dus op HOT STREET.
Schakelproblemen zijn boven gekomen na het ophalen in rotterdam.. pickup was volledig dood (accu's) en ze hebben hem met heftruck verplaatst (er was zelf een zekering gesprongen van de tussenbak)
Na 40k km is de bak naar mijn mening echt wel kapot, stugge schokkende overhangen van 3 naar 4 en 4 naar 5.. bij doortrekken op koppel zingend geluid dat er slip is.
Op aanraden van amerikaanse vrienden nog geen olie wissel gedaan omdat dit het kon verergeren blijkbaar (het slecht schakelen)
dat je op HOT STREET geen zware amerikaanse trailers moet gaan trekken lijkt me logisch maar zo'n beest heeft weinig last met 3500kg...
in het franse deel van belgie met heel veel hellingen schakeld hij trouwens nooit terug enkel turbo druk opbouwen en motor heeft kracht genoeg om op constante snelheid naar boven te klimmen..
heerlijke auto
Ok,...nou dan zet je de fabrieks software (stock tune)ff terug met je tuner.
doet ie het nog steeds dan zouden het nog de solenoids kunnen zijn.
P.s ik rij ook regelmatig met een zware aanhanger of boot,...EGT temp in overdrive zijn veel hoger dan in tow mode.
even als je engine load en ik neem aan ook de load op je trans als hij in 5 locked rijdt.
maar goed ik weet ook niet alles,...ik ga maar van mijn gezonde verstand uit.
Als de tuner zegt niet trekken met een hot tune, dan zal hij dat wel niet voor jan L*L erbij vermelden.
Ik neem ff 2 minuten de tijd om een tow tune te laden, klaar is kees.
vandaag toevallig ff mijn pids gefilmd met een aanhanger van 3300 kilo.
gearhead 8k tow tune.
niks bijzonders, ik vindt het wel leuk om alles een beetje in de gaten te houden.
https://www.facebook.com/photo.php?v=425720490972028