Het is nu vr maart 29, 2024 16:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2015 21:53 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
[quote="Diesel-power"]Goed bezig. hoe heb je je delite gedaan.
Ik zelf zat aan een 4 inch turbo back uitlaat de denken.
Ben alleen bang dat die te veel lawaai maakt voor het dagelijks rijden.

Heb deze uitlaat ook onder de pick up zitten 8) lawaai valt goed mee :D

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2015 19:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Ik heb bij zo,n online uitlaten shop een 3,5 inch rvs pijp van 50cm gekocht plus 1 uitlaat klem voor 3,5 inch.
cat er onder uit gehaald en voorste gedeelte waar de flens aan zit met de bocht jn de pijp afgeslepen.
je komt dan net 1 cm te kort maar als he de rest van de uitlaat los maakt en iets opschuift dan past het er zo tussen.
geluid maakt niet zo veel verschil.
EGT temp is wel lager,en ik heb het idee dat de turbo sneller reageerd

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: vr jul 24, 2015 8:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
RiverSide schreef:
Ik heb bij zo,n online uitlaten shop een 3,5 inch rvs pijp van 50cm gekocht plus 1 uitlaat klem voor 3,5 inch.
cat er onder uit gehaald en voorste gedeelte waar de flens aan zit met de bocht jn de pijp afgeslepen.
je komt dan net 1 cm te kort maar als he de rest van de uitlaat los maakt en iets opschuift dan past het er zo tussen.
geluid maakt niet zo veel verschil.
EGT temp is wel lager,en ik heb het idee dat de turbo sneller reageerd


afgelopen 4 tank beurten geconstateerd dat verbruik 0,4 km/per liter gunstiger uitvalt.
lijkt niet veel maar met 4 tank beurten per maand is het toch een kwart tank.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 10:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Dag Ford liefhebbers,
ik rij nu een paar maanden rond hier in zuid spanje, en kom tot de conclusie dat ik mijn geliefde F250 hier helemaal niet nodig heb.
Nu zat ik er al aan te denken om de auto voorlopig te schorsen maar aangezien hij zakelijk staat betaal je de bijtelling gewoon door , omdat de auto ter beschikking staat.
Dus,...wat blijft er over...verkoop.
vorige week nog nieuwe lagers(front hub assembly) nieuwe seals en dust seals en nieuwe Ball joints gezet.

Afbeelding

Afbeelding

iemand enig idee wat ze nog doen,normale vraagprijs ex ?
2005 harley 220.000
wel ARP head studs- nieuwe olie koeler-veel geupdate onderdelen SCT fitting /6.4 pushrods/turbo feed - egr delete - 4 inch Lift.- edge insigt monitor - SCT tuner 6 custom tunes - Clarion Nx702 navi.
Auto loopt als een zonnetje, alles functioneert 100%.

deze 2 foto,s zijn van vandaag,
Afbeelding

Afbeelding

deze foto laat goed zien hoe de auto op zijn lift staat,..p.s ik ben 178cm.
Afbeelding

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 19:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ga je 'm hier in Spanje verkopen of in Nederland?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 19:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Maakt mij niet uit, moet binnrnkort toch ff naar nl dus pak de auto wel.
Ps heb jij ervaring met omkeuren nasr spaanse platen.?

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 21:04 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ja daar heb ik wel ervaring mee :evil: :evil: Het zal niet mee vallen voor jouw truck.

Je moet sowieso een technische coc verklaring hebben van de fabrikant/importeur.
De auto moet dan aan alle gegevens voldoen bij keuring. Naast de gebruikelijke eisen
kijken ze hier o.a. ook naar de wiel/banden maat, en ook of de trekhaak op de coc verklaring
vermeld staat. Tevens doen ze ook moeilijk over bull bars en side bars, zelfs als ze af fabriek
zijn gemonteerd. Ook zijn rode R.A.W. niet toegestaan. Het is wel mogelijk om er een Spaans
kenteken op te krijgen, maar makkelijk zal het niet gaan. Als het om een keuring bij emigratie
gaat, zijn ze soms wel iets soepeler. Ik heb zelf ook problemen gehad om mijn trekhaak op kenteken
te krijgen. Deze is niet af fabriek gemonteerd en hoewel er een certificaat van de fabrikant incl.
EU goedkeuringsnummer bij zat, werd het niet geaccepteerd. Ik had 3 opties, demonteren, nieuwe
spaanse trekhaak monteren of een verklaring op laten stellen door een spaanse ingenieur die verklaart
dat de trekhaak geschikt is voor de auto. En dan heb ik het over de keuring van een simpele VW Touran.
Naast de keuring moet je ook invoer belasting betalen. Dit is gebaseerd op de CO2 uitstoot en de
oorspronkelijke nieuwwaarde. Als je emigreert, hoef je deze belasting niet te betalen. Je moet dan wel
binnen 2 maanden na de verhuizing de auto omkeuren/invoeren.

Ik weet niet waar je precies zit, maar er zijn ongetwijfeld garages bij jou in de buurt die bekent zijn met
invoer/omkeuren van buitenlandse auto's en je kunnen informeren of het haalbaar/betaalbaar is voor jouw auto.
Overigens kan het ook zo zijn dat ze voor een auto op grijskenteken weer ander eisen hebben.
Ook moet je een bedrijfsauto ouder dan 10 jaar, iedere 6 maanden laten keuren.

Ik woon in de Comunidad Valencia en daar worden de keuringen door Applus/Iteuve uitgevoerd.
Die doen dat ook in Aragon, Canarias, Castilla La Mancha, Cataluya, Euskadi, Islas Baleares en Madrid
In de overige delen zijn dat weer andere instanties, die zijn misschien weer soepeler.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 21:55 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Zo, lang leve de EU :(

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 18:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Ja ik was er al voor gewaarschuwd,...de mijne heeft een lift en voldoet dus al niet aan de fabrieks uitvoering, nu schijnt het wel mogelijk te zijn maar dat wordt een heeeeele duuuure grap.
verkopen dan maar....helaas.
iemand geïnteresseerd?

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2016 0:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
RiverSide schreef:
Ja ik was er al voor gewaarschuwd,...de mijne heeft een lift en voldoet dus al niet aan de fabrieks uitvoering, nu schijnt het wel mogelijk te zijn maar dat wordt een heeeeele duuuure grap.
verkopen dan maar....helaas.
iemand geïnteresseerd?


Ben helaas al voorzien. anders had ik het wel geweten.
Vraagprijs tja. volgens mij is het net wat de gek er voor geeft. Verder hopen om iemand te vinden die inziet wat jij er allemaal aan hebt gedaan. De 2005+ 6.0 Hd editions die de laatste 1.5 jaar op marktplaats stonden zijn vrijwel allemaal snel verkocht. er staat al enige tijd een 2004 model harley davidson te koop voor 17.5 ex. ik zelf verwacht wel dat jij wat meer kan vragen en ook wat sneller zou verkopen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2016 21:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
RiverSide schreef:
Ja ik was er al voor gewaarschuwd,...de mijne heeft een lift en voldoet dus al niet aan de fabrieks uitvoering, nu schijnt het wel mogelijk te zijn maar dat wordt een heeeeele duuuure grap.
verkopen dan maar....helaas.
iemand geïnteresseerd?


Het is wel mogelijk, maar dan moet je een nieuwe individuele COC oplaten maken door een Spaanse ingenieur.
En wellicht zijn er dan alsnog diverse aanpassing nodig om door de keuring te komen.
Op de invoer belasting wordt wel leeftijds korting gegeven, net als op de bpm in Nederland bij invoer van een gebruikte auto.
Voor een auto van 10 jaar of ouder, wordt er 80% korting gegeven op de invoer belasting.
Hier is wel het e.e.a. te vinden over deze invoer kosten in Spanje http://noticias.coches.com/consejos/imp ... ion/182273

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 10:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Big Alf schreef:
RiverSide schreef:
Ja ik was er al voor gewaarschuwd,...de mijne heeft een lift en voldoet dus al niet aan de fabrieks uitvoering, nu schijnt het wel mogelijk te zijn maar dat wordt een heeeeele duuuure grap.
verkopen dan maar....helaas.
iemand geïnteresseerd?


Het is wel mogelijk, maar dan moet je een nieuwe individuele COC oplaten maken door een Spaanse ingenieur.
En wellicht zijn er dan alsnog diverse aanpassing nodig om door de keuring te komen.
Op de invoer belasting wordt wel leeftijds korting gegeven, net als op de bpm in Nederland bij invoer van een gebruikte auto.
Voor een auto van 10 jaar of ouder, wordt er 80% korting gegeven op de invoer belasting.
Hier is wel het e.e.a. te vinden over deze invoer kosten in Spanje http://noticias.coches.com/consejos/imp ... ion/182273



ik krijg in eens een idee, wat nou als ik hem in NL om laat keuren tot vrachtauto, vervolgens als vrachtauto hier importeer.
ach ja we zien wel,...als er een goed bod komt is het ook prima.
Eigenlijk wil ik hem helemaal niet kwijt,.. maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 10:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik heb geen idee, hoe ze hier vrachtwagens keuren, maar dat gaat waarschijnlijk wel makkelijker.
De meeste vrachtwagens zijn ook allemaal aangepast voor de klant, voordat ze een kenteken krijgen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 10:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Ik zou hem ook niet weg doen, zo veel werk aan gedaan

Lijkt mij heerlijk om met zo'n truck de Spaanse wegen onveilig te maken :D

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mijn F250 project
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 23:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Cougar schreef:
Ik zou hem ook niet weg doen, zo veel werk aan gedaan

Lijkt mij heerlijk om met zo'n truck de Spaanse wegen onveilig te maken :D


Ja ,idd erg veel aan gedaan, truck is ook tip top in orde,..gelukkig kan ik het zelf allemaal dus dat scheelt.
Maar goed, beter ff laten rusten,..goed over nadenken.
Ik zal me eens verder verdiepen in het schorsen van een bedrijfsauto en de bijtelling.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling