Het is nu do mei 09, 2024 1:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 23, 2013 23:17
Berichten: 14
Hallo truckers,

gistermiddag F150 1999 gereden met 167.000km op de teller....2de eigenaar. Wagen ziet er zowel in- als exterieur prima uit voor de jaren. Dubbele gastank onderbouw, motor loopt na moeiteloos starten zonder enig tikken, wel hoog geluid (mechanisch) hoorbaar (alsof er de koppeling doorslipt....maar ja automaat), maar niet frustrerend.....(voor een leek als ik ben). OPVALLEND: op en neer gaand toerental, wellicht doordat motor nog wat koud is.....maar eigenaar meldt dat dit de sturing is vanuit compu......

Na een goed half uur testrit: prima kickdown, uitstekende overgangen in de versnellingsbak, geen schokken. Trekt goed door ook bij 100-110 en vlot naar 120-125. Loopt licht te happen in de blokken bij remmen bij hogere snelheid.....

Lampje voor service blijft branden.....en wisselend een niet mechanische "piep" komende uit de voorzijde van de wagen, zowel bij hoge als gemiddelde als lage snelheden.....

Zet de wagen neer met draaiende motor: stationair weer oplopend van 800 RPM naar max 1300RPM en langzaam terug, wisslend beeld hiervan: niet meer terug te voeren op koude motor.....

Mooie bak, setje winterbanden erbij (incl. velg) en dat alles voor iets meer dan euro6000....

Distributieketting is wrsch. nooit vervangen, wanneer is dat nodig?
Iemand enig idee over dat servicelampje? " piiiiiep" (heel ver weg in de achtergrond maar duidelijk steeds terugkerend), en wat betreft dat stationair.....ta ta geen idee voor mij als leek.....wie heeft ervaring met 1 of meerdere van bovenstaande "problemen".

Ben inmiddels wel op zoek naar een USAtruck garage welke de wagen kan door testen.....

groet,

Ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 11:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Distributie-ketting is (onder normale omstandigheden) onderhoudsvrij, behalve misschien de kettingspanner.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 16:05 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 23, 2013 23:17
Berichten: 14
Monster900 schreef:
Distributie-ketting is (onder normale omstandigheden) onderhoudsvrij, behalve misschien de kettingspanner.


ok, dank voor je antwoord :cheers:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 21, 2014 10:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 17:49
Berichten: 53
Storingslampje zou ik (laten) uitlezen, je weet nooit wat er uit naar voren komt. Helaas is de truck OBDII, want OBDI had je zelf handmatig heel simpel kunnen doen.

Het lampje kan overigens ook te maken hebben met je wisselende toerental, waarvan ik vermoed dat het met je intake te maken heeft. (en dan waarschijnlijk je IAC valve (Idle Air Control valve))


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 22, 2014 10:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Onregelmatig stationair lopen en motorstorings lampje, kan eventueel duiden op ingeslagen kleppen.
Even uit laten lezen, misfire's duiden meestal op slechte ingeslagen kleppen.
Dit komt veel voor door het rijden op lpg, enige oplossing is een koprevisie.
Kosten van een koprevisie variëren zo'n 2000 tot 3000 euro.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 23:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 23, 2013 23:17
Berichten: 14
Na een keuring door auto-kennis komt het volgende naar voren:

wisselend stationair draaien: gb, bij warme motor nu geen problemen.....enig afwijkende constatering: lekkende afdichting bij carter, makkelijk te verhelepen volgens keurmeester.
Schokkend: geen ABS, was me absoluut niet opgevallen, wel afwijkend remgedrag, niet in het minst de idee dat gehele ABS eruit lag....
Motor management niet uitleesbaar: rijdt nu 4 jaar+ op gas, benzinepomp en injectoren kapot, management afgekoppeld, keurmeester kon computer op geen enkele wijze uitlezen....

Verder hier en daar de jaren, roestvorming niet alarmerend, onderbouw gastanks.....lichte roestvorming: aandachtspunt.
Wacht gehele rapport verder af.

Wat is jullie advies mbt bovenstaande? En Alf, noodzakelijkheid van ombouwen naar LPI / koprevisie is sowiezo onoverkomelijk na verloop van tijd door het rijden op LPG?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2014 19:06 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 20, 2010 16:40
Berichten: 230
Was dit die pickup van die cateraar?

_________________
Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 12:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 23, 2013 23:17
Berichten: 14
Ja klopt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 13:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Ik zeg: lekker verder zoeken :?

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 14:44 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 23, 2013 23:17
Berichten: 14
Eh, wees eens wat specifieker, keuringsmeester is nl best pos. over geheel, management is niet uitleesbaar en ABS niet werkend hoeft natuurlijk geen onoverkomelijk verhaal te zijn. Heb van de week andere gezien bij een handelaar......dat is pas echt drama: op de hand waren de dwrsbalkjes al tot gruis te maken....

grt Ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 16:52 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Inderdaad,je zegt dat je een leek bent,dus alles zelf doen zal dan niet de bedoeling zijn denk ik(kan ik ook niet hoor).Dus voordat je straks nog eens 4000€ verder bent,zou ik meteen voor een nieuwer model gaan of eentje die helemaal keurig netjes is.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 20:42 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 20, 2010 16:40
Berichten: 230
Een 99'er is wel aantrekkelijk als je de auto op de zaak rijdt ivm bijtelling over dagwaarde ipv nieuwwaarde.

Maar rijdt deze truck alleen maar op lpg dan? De meeste rijden toch eerst wel op benzine tot een bepaalde temp?

En ik weet niet of je veel middenas aanhangers wilt trekken, want dat gewicht is niet ingevuld bij deze auto.
De verkoper heeft ook nog gereviseerde cilinderkoppen te koop, misschien geeft dat ook al iets aan :?

_________________
Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2014 21:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 23, 2013 23:17
Berichten: 14
tja, allemaal gissen dus. Hij laat de abs maken, want niemand wil die wagen zonder.....wat kost een brandstof pomp en nw injectoren? Blijft harde wagen, rij alleen wat woon/werk en af een toe wat terrein, geen tractor werk.....
Heb jij nog opties Alfred?

grtzRon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling