Het is nu za apr 27, 2024 12:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 23:22 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
Citaat:
Binnenkort dan maar eens kijken of ik zo'n dentpuller hier ergens vind.


http://www.nonpaints.com/index.html?lan ... =d315.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 13:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 16:09
Berichten: 149
Woonplaats: scheveningen
mooie truck , veel plezier ermee

gr sander

_________________
www.sandersglas.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 13:45 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Heb nog een vraagje. Ik heb zitten uitrekenen hoeveel het me nog ging kosten aan import, BTW en handlingskosten. Maar nu zei iemand me dat ze dat berekenen met de koers die dan geld en niet degene die er was op moment van betaling van de truck. Klopt dit.

Ik had gerekend:
Truck: 9000 dollar
Transport Dallas-Rotterdam: 1850 dollar
Cablights: 105 dollar
Totaal: 10955 dollar = 8558 euro

(berekend bij 1 euro = 1,28 dollar)

Import op cablights + truck: 9105 dollar = 7113 euro x 1,10 = 7824 euro
BTW op cablights, truck en container: (7824 euro + 1445 euro) x 1,19 = 11030 euro
Inklaringskosten, papierwerk: 500 euro???

Totaal: 11530 euro - 8558 euro = 2972 euro

Dus ik moet nog ongeveer 2972 euro betalen voordat ik hem mag gaan afhalen.
Klopt dit of ga ik ergens de mist in. Hoor het graag, niet dat ik voor verrassingen kom te staan dadelijk.

Hoelang duurd het transport eigenlijk van Dallas tot Rotterdam, kan dit dat het 6-8 weken gaat duren.
Vind dat niet erg hoor maar wil het even weten.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 13:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Als ik jou was had ik in de US er meteen nieuwe banden op laten leggen.
Evt een bedcover.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 13:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
naar het schijnt is dit inderdaad de manier van werken: aan de koers op het moment van inklaring...
Vind ik niet correct eigenlijk. Je betaald invoer en BTW op de gemaakte kosten, deze zijn bv aan 1,2 ten tijde van aankoop.
2 maand later met dollar aan 1,1 zijn die kosten nog steeds hetzelfde, toch moet je dan extra betalen!??
In mijn geval was het voordeliger maar voor vele op dit moment niet natuurlijk.

Transport tijd hangt er een beetje vanaf, afhankelijk van de haven vertrekt er niet enkel week een boor richting NL en
afhankelijk van wat je hebt afgesproken wordt je auto met ander materiaal in de container gestoken. Die gaat pas dicht als de container vol is natuurlijk.

Kan je best met je verscheper te weten komen.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 14:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
axxel schreef:
Als ik jou was had ik in de US er meteen nieuwe banden op laten leggen.
Evt een bedcover.

Alex


Ik ga eerst eens kijken hoe de banden nog zijn. Als ik er nog mee door de keuring kan komen laat ik ze zitten en ga ik sparen voor dikkere banden en andere velgen. Op de velgen die er nu opzitten leg ik dan van die simpele goedkope banden voor alleen mee naar de keuring te kunnen.

Bedcover komt er denk ik nog niet op omdat ik er stacks wil opzetten en dat gaat lastig samen.

Het geld is eerlijk gezegd ook aan het opraken. De truck is al weer wat duurder dan ik had willen uitgeven. Ik zal eerst weer eens een tijdje moeten gaan sparen voordat ik wat leuks kan gaan kopen voor op de truck.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 15:03 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Heb nog een vraagje. Ik heb zitten uitrekenen hoeveel het me nog ging kosten aan import, BTW en handlingskosten. Maar nu zei iemand me dat ze dat berekenen met de koers die dan geld en niet degene die er was op moment van betaling van de truck. Klopt dit.

Ik had gerekend:
Truck: 9000 dollar
Transport Dallas-Rotterdam: 1850 dollar
Cablights: 105 dollar
Totaal: 10955 dollar = 8558 euro

(berekend bij 1 euro = 1,28 dollar)

Import op cablights + truck: 9105 dollar = 7113 euro x 1,10 = 7824 euro
BTW op cablights, truck en container: (7824 euro + 1445 euro) x 1,19 = 11030 euro
Inklaringskosten, papierwerk: 500 euro???

Totaal: 11530 euro - 8558 euro = 2972 euro

Dus ik moet nog ongeveer 2972 euro betalen voordat ik hem mag gaan afhalen.
Klopt dit of ga ik ergens de mist in. Hoor het graag, niet dat ik voor verrassingen kom te staan dadelijk.

Hoelang duurd het transport eigenlijk van Dallas tot Rotterdam, kan dit dat het 6-8 weken gaat duren.
Vind dat niet erg hoor maar wil het even weten.


Toen ik mijn truck kreeg in 2003 betaalde ik over factuur.
19 % btw
invoer EG 10% (ingevoerd als personen auto ander was het 22% grijs kenten)

via ASAD verscheper
terminal handling cost € 80.-
aandeel transport € 150
laat volgen € 8.-
overloodsname € 100.-

gr. Sjeng
inklaringskosten € 200.-

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 15:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Klopt mijn berekening dan ongeveer afgezien van de wisselkoers?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 20:10 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
dodgevipertrucks schreef:
Caster schreef:
Beter acht klappen dan zes plofjes ----> V8 POWER!!!


Beter 10 HOESTEN dan 8 klapjes ----> V10 POWER!!! :thefinger: :thefinger: :thefinger:


Mijn klappen komen harder aan dan die slappe hoest van jou :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2009 20:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
dodgevipertrucks schreef:

Jou v8 klappen?? Heb je die dan :dontknow:
Morgen even testen :?:


Heb je een paar maandjes, kunnen we dan testen :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 20:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Dikke truck maar kan dat nog door de keuring op een 1 of andere manier??

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 20:45 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Nog een vraagje. Kan iemand hier eens zijn koker opmeten van de trekhaak. Ik heb gezien dat ik geen trekhaak onder de truck heb zitten en nu moet ik zo'n reciever tube bestellen maar ik kan kiezen tussen 1 1/4" of 2" of 2,5" en ik weet niet welke ik moet kiezen.
Zie ook dat er Class I, II, III, IV en V is. Class V is natuurlijk de zwaarste zodat je tot 12000 lbs kan trekken. Meer dan genoeg denk ik, is toch een goeie 5,4 ton.

Dus wat hebben de meeste hier voor tube size steken.

Weet iemand soms of deze hitch in Belgie goedgekeurd wordt met het ingebouwde slot? Ik zet er hier wel een bol in van 50mm met E-keur.

Afbeelding

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 19:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Vandaag bericht gekregen dat alle onderdelen en papieren op HollandRanch zijn aangekomen.
Volgende week dinsdag 17/02/09 wordt de truck op transport gezet :blob4: :blob5: :blob8: :blob4:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2009 20:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za apr 25, 2009 21:33
Berichten: 22
Woonplaats: Lokeren (Belgie)
Beste Caster,

Let op normaal gezien kom je met een Amerikaanse trekhaak niet door de Belgische Keuring.....
Je voertuig zal niet worden afgekeurd maar je zal geen lasten mogen trekken...
Ik heb het zelf meegemaakt.
In Belgie moet je na de keuring voor verkoop nog een tweede keer voor wegen en meten.
Toen ik de keuring verliet keek ik mijn grijsbruin keurings attest na...te trekken last 0 kg
Ik terug en de chef van de keuring zijn "je had je bol niet gemonteerd"
Ik "niemand heeft daar naar gevraagd en die kan ik snel aanbrengen".
Neen, gaat niet zei hij de Belgische keuringen hebben allemaal een schrijven ontvangen (hij heeft gezegt van wie maar ben ik vergeten).Amerikaanse trekhaken mogen (maar) niet meer daar je de bol die op een stang staat kan bewegen (speling).
Ik "wat nu"
Als je de bol zo kan aanbrengen dat hij niet meer beweegt links rechts onder boven voor achter dan is het OK
Je kan dus een dikke bout in het pengat steken en zo hard als mogelijk aandraaien en als je pen dan niet te veel speling heeft komt alles vast te zitten.
Vermeld ook hoeveel zitplaatsen je truck heeft.
Mistlicht moet schakelaar met geel verklikkerlichtje.
Als je me je telefoon onder pm stuurd wil ik je gerust eens opbellen.
Grts Supermug

trouwens fermen bak :drunken:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2009 21:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Van die trekhaak wist ik al maar merci voor het te vermelden.
Ik denk dat ik het ga oplossen door er wat plaatjes tussen te rammen en dan met een bout alles aandraaien. Tis alleen maar voor die keuring he want daarna rij ik gewoon zonder die plaatjes rond, een beetje speling merk je niet tijdens het rijden.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling