Het is nu za apr 27, 2024 14:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 15:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Hey bedankt voor de tip :thumbup:

Ik had al schrik dat ik via internet een truck kocht op foto, dan geld moest overmaken en in bange hoop wachten tot men truckie hier aankomt.
Denk wel dat ik hem in NL laat aankomen scheelt in belastingen 10% import en dan 19% BTW zeker?
In BE is het 22% import en 21% BTW. Of moet ik nadat hij in NL is hem weer invoeren naar BE?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 15:37 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
dodgevipertrucks schreef:
Quad cabs kun je in NL voor 10% invoer en 19% btw binnen krijgen ja..
Single cabs 22% invoer en 19% btw.

Nederland en belgie is een EU land.. dus als je de truck vanuit NL naar Belgie haal hoef je geen invoer meer te betalen omdat je dat in NL al betaalt hebt..

Sammy anders even vragen.. Die heeft zn SRT ook vanuit Rotterdam naar zn huis in Belgie gehaald..


Ik ga geen dodge kopen, dus ook geen quad cab :lol: Ik ga voor een Ford F250 7.3L PSD uit 1996. Betaal ik daar dan ook 22% import en 19% BTW over? BTW moet altijd betaald worden dat weet ik ook natuurlijk :wink:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 15:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Sorry was er vergeten bij te zetten dat het een Crew-cab (4deuren) met shortbed was.

Mijn is engels is goed tot zeer goed te noemen, begreep heus wel dat quad cab een dubbele cabine was en een single cab enkele cabine :D

En ik heb liever zo'n blauwe vlek op men grill dan een schapenkop :thefinger: :angel4:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 16:11 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Citaat:
Oke dan begrijp je ook vast wel dat het onderstaande hier in NL dus niet klopt.

Citaat:
Ik ga voor een Ford F250 7.3L PSD uit 1996. Betaal ik daar dan ook 22% import en 19% BTW over?


Nee want ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt? Bedoel je soms het percentage import en BTW?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 16:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Is wel gek, dat ze voor een grotere truck minder import vragen dan. Natuurlijk wel gunstiger voor ons 8)

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: vr jan 16, 2009 13:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Wat het verbruik betreft. Heeft het eigenlijk geen zin om dat hier in NL te vragen, met de plannen die jij hebt.

Je wilt je truck liften. Zodra je dat doet zal je verbruik een stuk toenemen. Dan horen er natuurlijk nog dikke banden onder. Dat helpt ook niet echt in je voordeel.

Ik ken mensen die hebben een 03 silverado 2500 diesel die reden met 305 banden en hadden een verbruik ongeveer van 1 op 6.5. Nu hebben ze er 235 banden onder zitten (ziet er echt niet uit maar dat maakt hun niet uit) en nu loopt die truck 1 op 7.5 en soms zelfs 1 op 8.

Ik hoe me er nooit mee bezig als me tank leeg is gooi ik hem vol. en ik kijk eigenlijk nooit naar het verbruik.
Als het me daarom ging had het goedkoper geweest om een HEMI op LPG te nemen. Een SRT10 op LPG is misschien nog wel goedkoper.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: vr jan 16, 2009 18:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
DutchYellowRam schreef:
Wat het verbruik betreft. Heeft het eigenlijk geen zin om dat hier in NL te vragen, met de plannen die jij hebt.

Je wilt je truck liften. Zodra je dat doet zal je verbruik een stuk toenemen. Dan horen er natuurlijk nog dikke banden onder. Dat helpt ook niet echt in je voordeel.

Ik ken mensen die hebben een 03 silverado 2500 diesel die reden met 305 banden en hadden een verbruik ongeveer van 1 op 6.5. Nu hebben ze er 235 banden onder zitten (ziet er echt niet uit maar dat maakt hun niet uit) en nu loopt die truck 1 op 7.5 en soms zelfs 1 op 8.

Ik hoe me er nooit mee bezig als me tank leeg is gooi ik hem vol. en ik kijk eigenlijk nooit naar het verbruik.
Als het me daarom ging had het goedkoper geweest om een HEMI op LPG te nemen. Een SRT10 op LPG is misschien nog wel goedkoper.


Bwa het verbruik maakt me nu eerlijk gezegt ook geen f*ck meer uit. Het is zoals je zelf al zegt, had ik maar een truck moeten kopen op LPG.
Tis nu dus een diesel, ben eerlijk gezegt ook wel een dieselman. Thuis rijden we allemaal op diesel en een ford F250 van 1996 vind je bijna niet in benzine dus is de keuze snel gemaakt niet 8)


Over het verbruik samen met lift hoef je me niets uit te leggen :D Toen ik mijn Suzuki Samurai'tje had reed die toen ik hem pas had (stock dus) ongeveer 10L/100km.
Toen ik eenmaal een verhoging van ongeveer 7" had samen met 265/70R15 banden (wat zeer groot is voor zo'n klein wagentje!) kwam ik meestal uit op een verbruik van 15 tot 17L/100km.
Had dan meestal wel de gaspedaal bijna door de vloer gedrukt om een beetje mee te kunnen met het verkeer :mrgreen:

Ik zal binnen enkele maanden kunnen zeggen wat het verbruik gaat zijn van men Ford. Maar dat gaat volgens mij ook vrij hoog zijn, heb namelijk vrij zware schoenen :lol:
Nu maar hopen dat de homologatie wat snel wil gaan als ik ze binnenkort opstart.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 0:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
DodgeViperTruck schreef:
Caster schreef:
dodgevipertrucks schreef:
Quad cabs kun je in NL voor 10% invoer en 19% btw binnen krijgen ja..
Single cabs 22% invoer en 19% btw.


Ik ga geen dodge kopen, dus ook geen quad cab :lol: Ik ga voor een Ford F250 7.3L PSD uit 1996. Betaal ik daar dan ook 22% import en 19% BTW over? BTW moet altijd betaald worden dat weet ik ook natuurlijk :wink:



Zoals ik vertelde is het mogelijk om een quad cab truck hier in NL voor 10% in te voeren is plus 19% btw en een single cab voor 22% plus 19% btw. De 1 noemt het quad cab, de ander zegt crew cab maar we praten over hetzelfde want het gaat om een truck met een voor en achterbank of stoelen en is dus een dubbele cabine in het nederlands.

Een quad cab truck heeft 3 of 4 deuren en kun je voorin en achterin met max 6 personen zitten dus is het een dubbele cabine..
Jij noemt de ford een crew cab en heeft waarschijnlijk ook 3 of 4 deuren en je kunt er ook voorin en achterin zitten met max 6 personen dus is ook een dubbel cabine.. Een single cab heeft 2 deuren en kun je dus alleen voorin zitten met 2 max 3 personen.

Nogmaals dus
Quad cabs, crew cabs of hoe je het ook noemt = Dubbel cabine trucks = 10% invoer en 19% btw
Single cabs = Enkele cabine trucks = 22% invoer en 19% btw


(mag ik ff hyjacken caster?)

Ik volg het forum nu al een poosje en leer van wat ik lees.
10% invoer belasting dus,...hoe zit het met de BPM op crewcabs ik ging er vanuit dat die er niet is als hij een grijs kenteken krijgt.?

Ik ga dus ook voor de f-250 maar twijfel nog tussen een diesel of benzine motor,v-10 ofzo i.v.m lpg ik ga de auto dagelijks gebruiken.Maar wil ,m niet op de zaak zetten i.v.m de bijtelling aangezien ik ,m ook prive gebruik. al is het nog geen 1000km per jaar,...maar goed.
Btw afdragen en dan in de ondernemers regeling rijden http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-46.html
Ben al heftig op zoek in de buurt van Hans,..wat ik me ook afvraag of iemand enig idee heeft hoeveel men in % bij een dealer kan afdingen?
In duitsland kopen zou ook een optie zijn misschien,...affijn als iemand info heeft dan heel graag.
ben

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 10:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
en de 10% invoer wordt in belgie niet toegepast.
Grijs kenteken, lichte vracht, enkel of dubbel cabine is gewoon 22% ....
Je kan altijd proberen maar de kerels van de douane vallen hier niet voor.

Of je moet via NL invoeren en dan pas over de grens gaan :?

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 10:52 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
DodgeViperTruck schreef:
Dan komt nu de vraag weer.. Waar woon je NL of BE :dontknow:
want voor dit soort vragen is dat toch wel belangrijk omdat de regels tussen de 2 landen totaal verschillend zijn :drunken:



als we nu eens met zn allen naar wieringemeer gaan? dan hebben ze daar ook eens files... er is bijna geen politie en dan vragen we een status aparte aan om te kunnen rijden zoals we denken dat het moet en niet hoe een eikel in brussel of den haag denkt dat het moet... :lol:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 13:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Nou ik heb die van mij dus via Nederland ingevoerd en daarna in Belgie aangegeven bij de douane. Ik heb toen 10% invoer en 19% BTW betaalt en daarna nog eens het monsterlijke bedrag van 2 euro bij de douane!!! (lening is bijna afbetaald nu :D )

Of je een benzine of diesel wilt kopen hangt van je portemonee af. Ikzelf rij maar 2500km per jaar dus is pure hobby en ik ben zowiezo een dieselman.
Je moet wel niet verwachten dat die V10 dezelfde prestaties gaat afleggen als een SRT-10. Motor heeft zoveel vermogen niet en je truck is ook nog eens een paar honderd kilo zwaarder.
Mijne weegt 3350kg (dieselmotor) maar zal zoveel niet schelen met een bezine, een SRT-10 weegt 2500kg??? :?:

Je kunt ook nog altijd voor de F250 met een 5.4L Triton bezinemotor gaan, lekker snel :twisted: en zuipt niet zoveel :D :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 13:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Caster schreef:
Nou ik heb die van mij dus via Nederland ingevoerd en daarna in Belgie aangegeven bij de douane. Ik heb toen 10% invoer en 19% BTW betaalt en daarna nog eens het monsterlijke bedrag van 2 euro bij de douane!!! (lening is bijna afbetaald nu :D )


that's the way to do it... maar je loopt hoe langer hoe meer de kans dat je'm eens in belgie niet meer als lichte vracht kan inschrijven. Invoeren als personenwagen en inschrijven als lichte vracht, die in brussel zijn geen uilskuikens hoor... .
Dan kan je kiezen: ofwel 12% bijleggen (als ze al geen fiscale fraude ten laste leggen) ofwel volle pot rijtaks en BIV neer dokken.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 13:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Tja die van mij wordt nu als vrachtwagen ingeschreven dus weet niet hoe het dan zit?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 13:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
stilletjes zwijgen dan... wat niet weet, wat niet deert.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verbruik Ford F250
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 18:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Dag heren,bedankt voor de reacties hier in casters topic.

ik woon in nederland,
Dus 10% invoer belasting 19% btw en dan nog eens BPM?,(indien na 1 juli 2005) ben bang dat dat ,m niet gaat worden want ik zoek toch iets rond 2007 2008.
Desnoods moet ie maar op de zaak en km registratie bijhouden.Het is nogal verwarrend.
In de ondernemers regeling praten ze echt over een vrijstelling van BPM,..verder rij ik bijna geen prive km.maar er zullen altijd een paar prive km gereden worden.
Vrijstelling van de bijtelling is alleen als je minder dan 500km prive rijdt,maar jah als je dan zo,n auto hebt wil ik er eigenlijk ook mee op vakantie ,boot erachter en gaan.
En dat kan dan dus niet,maar goed eens rustig verder uitzoeken hoe dit zit op belastingdienst.nl
bijtelling klinkt duur maar je kan dan toch ook alle kosten aftrekken?...doe dan maar een diesel 6.4 :P

affijn misschien apart topic openen voor de heren ondernemers onder ons?
hier een rekenvoorbeeld
www.belastingdienst.nl/zakelijk/onderne ... P172_20593

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling