Het is nu zo apr 28, 2024 18:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 9:59 
En iemand voor het in overdrive stationair zeer laag lopen bij warme motor? (naald toerenteller staat op het eerste streepje)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 14:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
kotey schreef:
En iemand voor het in overdrive stationair zeer laag lopen bij warme motor? (naald toerenteller staat op het eerste streepje)



Wat bedoel je hier precies mee, als je de auto in zijn versnelling zet zakt altijd het stationair toerental iets.
Wat is het staionaire toerental auto in zijn P?
Normaal gesproken wordt het staionair toerental door het motormanagment geregeld.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 15:33 
Wat ik bedoel is dat de naald van de toerenteller op het eerste streepje van de toerenteller staat. (er wordt dus zo'n 200 toeren per minuut stationair in overdrive aangegeven.)
In P is dit zo'n 300-400 toeren.
Ook erg laag lijkt me. M'n maat heeft een 2000 Silverado en die draait zo'n 750 toeren in P.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 15:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Teller zal wel iets afwijken.
Bij 200rpm zal hij niet blijven lopen.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 17:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Dit lijkt inderdaad op een afwijking in de toeren teller, stationair toerental is normaal gesproken 750-850 tpm.
Bij een stationar toerental van 400-500 tpm. valt de motor al bijna uit, laat staan bij 200 tpm.
Kijk anders eens met een externe toeren teller, om te vergelijken.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 17:38 
De motor valt ook bijna uit, vandaar de vraag.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 18:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Loopt de motor zowel op lpg als ook op benzine zo langzaam stationair?
Start de auto ook goed op lpg en/of benzine?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 18:21 
Auto loopt op benzine en lpg. start koud wat minder op gas maar slaat op benzine meteen aan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 18:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Dat de auto op lpg en op benzine loopt, had ik al uit je eerdere begrepen.
Maar mijn vraag was, of de auto op benzine net zo langzaam stationair loopt als op lpg ?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 20:24 
jazeker


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 20:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Dan zou ik de computer eens uitlaten lezen van de auto, misschien dat er ergens een sensor niet goed is
Of je hebt, zoals al eerder is geschreven, ergens een vacuum lek.
Het is goed mogelijk dat door een eventuele backfire er ergens een slang en/of pakking kapot/los is.


Heb je verder geen problemen meer met de koeling, blijven alle vloeistoffen op het juiste peil?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 20:42 
computer is uitgelezen door rietveld (autobedrijf benschop zoals het nu heet) en daar kwam niets uit.
Er hangt een vacuumslang los op de verdeler maar als ik die erop schuif stuiteren de toeren bij gas los laten dus die zal wel los horen (LPG?)

koelprobleem is nog steeds niet opgelost. autobedr benschop zegt de auto dan opnieuw helemaal door te moeten meten en voor er weer 3 uur á 65 euro arbeid in gaat zitten laat ik er eerst een maat naar kijken, dat scheelt honderden euro's.

wat me opvalt/ significant verschilt met het rijden van een europeaan is dat je nergens echt een gerichte tip, concreet antwoord krijgt of ergens direct geholpen wordt. Vanochtend wilde de truck niet starten. Alle gebruikers werkten maar starten ho maar. (motor wilde niet ronddraaien)
Dan bel je 3 USA garages die allemaal een beetje staan te brabbelen zonder echt met een vermoedelijke oorzaak te komen.
Vervolgens een maat gebeld die bij Nissan (!!!) werkt en die liet me op de startmotor tikken met een hamer. Auto startte weer en een nieuwe startmotor besteld.

Alsof de USA specialisten je gewoon de werkplaats in willen hebben om aan je te verdienen. Dat had ik niet met Opel, Subaru, BMW.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 20:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Die vacuum slang hoort niet los te hangen, waarschijnlijk staat je ontsteking dus verkeerd.
Dit zou kunnen verklaren waarom de auto slecht start en het stationair toerental te laag is.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 21:01 
Dan gaan we dat maar weer na laten kijken, zucht... :?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 21:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik zou dan niet naar autobenschop gaan, want die hadden dat ook moeten weten.

Is er geen andere betrouwbaar adres bij jou in de buurt?
Je kan eventueel ook naar een goed gas inbouw station gaan, dan kunnen ze meteen je lpg goed afstellen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling