Het is nu zo apr 28, 2024 2:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 9:38 
Gisteren de auto weer opgehaald.

De dynamo is vervangen.
Toen men met de auto reed bleek de motor zó heet te worden dat het water uit de radiateur kwam gespoten.
Vreemd want op weg naar huis uit W'werf heb ik de meters constant in de gaten gehouden omdat alles in Fahrenheit was en dit was geheel nieuw voor me. Daarnaast; bij een nieuwe auto hou ik altijd de meters even in de gaten de eerste rit.

De thermostaat bleek dicht te zitten.
Die is eruit gehaald en men wil nu dat ik even 2 weken rondrij om te kijken of de auto veel olie gebruikt (misschien motorschade opgelopen)
Ik heb de monteur gevraagd even een compressietest te doen maar dat was schijnbaar nu nog niet aan de orde.

Ze hebben de auto toen maar even vluchtig voor me nagelopen.
:shock: :shock: :shock:

Er zit nog 1,5 tot 2mm remvoering op de voorste blokken.
De schijven zijn zo goed als op.
De fuseekogel rechtsvoor is helemaal op.
De rubbers van de kogels zijn vrijwel op.
Na een testrit (mbt de temperatuur) zagen we gisteravond iets vreemds;
De temperatuurmeter loopt niet op. Hij doet niets, blijft gewoon op 100 fahrenheit staan.
Zet je echter de motor uit en het contact op de eerste stand dan loopt de temp meter op naar net onder het midden.
Olietemp blijft op 40 fahrenheit.


Anyone??? :? :?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 10:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Dat de temperatuur eerst laag blijft is normaal, er zit immers geen thermostaat in.
Maar is het koel systeem goed ontlucht?
Was overigens de vreemde piep/fluit toon wel verdwenen?

Als het blok verder geen schade heeft opgelopen van het ritje naar huis en je bent blij met de auto, zou
de rest laten maken en de verkoper maar snel uit je hoofd zetten.
Gewoon risico van het vak, dit had je helaas ook bij een andere garage/handelaar kunnen gebeuren.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 10:26 
De piep is weg, dat was de dynamo.

De theorie geen thermostaat dus temp loopt langzaam op gaat hier niet op.
Ik heb gisteren meer als 20 km gereden en ook een aantal keer flink gas gegeven en de naald van de temp meter bewoog geen halve mm. ALEEN als het contact dus op accessoirestand staat, DAN loopt de naald tot net voor het midden van de meter...

ANYONE???


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 10:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Als ik het goed begrijp: Ook met een ijskoude motor geeft de temperatuurmeter aan dat hij warm is?
Of loopt hij wel langzaam naar die waarde toe?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 12:54 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Wordt je kachel wel warm, heb je aan de slangen/radiateur gevoeld of die op temperatuur komen?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 16:11 
Hemi uut Drenthie schreef:
Als ik het goed begrijp: Ook met een ijskoude motor geeft de temperatuurmeter aan dat hij warm is?
Of loopt hij wel langzaam naar die waarde toe?


Nee: zolang de motor loopt geeft de temp meter niets aan. (de meter begint bij 100 fahrenheit, ongeveer 38 graden celcius)
Zet ik na een stuk rijden de motor uit en zet ik dan het contact aan DAN geeft de temp meter WEL de temperatuur aan.
Start ik vervolgens de motor weer dan zakt de naald van de temp meter weer naar uiterst links.

De motor wordt dus gewoon warm maar de temp meter doet het alleen als het contact op accessoire stand staat.

Wie helpt?

De olie temp geeft daarnaast ALTIJD 40 fahrenheit aan. Of ik nu rij of niet, hij schommelt altijd rond de 40 fahrenheit.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 16:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Maar nu weten we nog steeds niet of de kachel wel of niet warm wordt !!
Hoe is het verder gesteld met de bedrading onder de motorkap?
Voorzover ik weet zit er standaard geen olietemperatuur meter in jouw truck, ben je niet abuis met de olie druk (40psi)
Volgens mij ziet jouw dashboard er uit zoals hier onder. De meter links boven de temperatuur meter is voor de olie druk.

Afbeelding

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 16:45 
:oops: :oops: :lol: Da's dus duidelijk, de oliedruk staat netjes op 40psi.

Of de kachel warm wordt weet ik niet.
Gaat mij erom dat de temp meter alleen werkt als het contact op accessoire stand staat en niet werkt als de motor loopt.

Hoe de bedrading eruit ziet onder de motorkap?
Tja, als ik weet hoe dit er normaal uit zou moeten zien dan kon ik daar een zinnig antwoord op geven.
Het is in ieder geval geen "kabelsalade" zoals je wel eens ziet. :D

We hebben een ander dashboard met andere meters en met toerenteller.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 17:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Toch is het wel belangrijk dat ook de kachel warm wordt en dus het koelsysteem goed ontlucht is.
Als er b.v. een luchtbel in het koelsysteem zit bij de temp sensor, zal deze dus nooit goed werken.
Het kan inderdaad ook zo zijn dat hij op de ACC stand van het contact naar de middenstand gaat.
En met het contact aan, geen goed signaal krijgt omdat de sensor kapot is, slecht contact maakt of
omdat er geen koelvloeistof langs komt.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 17:31 
Ok, duidelijk. Dan straks in een string zonder shirt met de kachel aan naar de studio. 8)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 17:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
kotey schreef:
Ok, duidelijk. Dan straks in een string zonder shirt met de kachel aan naar de studio. 8)



Je hoeft hem niet de hele weg op warm te zetten, maar je kachel zit vrij hoog in het systeem er blijft dus makkelijk lucht in zitten.
Loopt de auto wel/ook goed op lpg, m.a.w. wordt de verdamper ook goed warm.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 17:43 
Moet starten op benzine maar verder loopt ie als een speer op LPG. Alleen in overdrive blijft ie als ie warm is wel heel laag stationair lopen. (eerste streep toerenteller)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 21:43 
kachel doet het gewoon.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 18:00 
De motor wordt dus gewoon warm maar de temp meter doet het alleen als het contact op accessoire stand staat.

Wie helpt?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 18:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Mss ergens verkeerd aangekoppeld ofzo, weet niet dat dit kan :?:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling