Het is nu ma apr 29, 2024 15:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 21:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 16:14
Berichten: 163
Woonplaats: Schildwolde
Ik heb 399kg laadvermogen. Ik wil graag richting 600 a 700. Ik heb al wel gekeken naar luchthulpveren. Op zich lijkt me dat wel de manier om de vering te verbeteren.

Echter, heeft iemand al eens geprobeerd om een hoger gewicht op het kentekenbewijs te krijgen, en bij bericht, wat waren de omstandigheden?

positief, wat is er aangepast? andere achteras? andere veren? hulpveren? etc.
negatief, wat was de reden van blijvend (laag) laadgewicht?

_________________
if (!works) hammer();

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 21:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
meestal is het gewicht om onder de 35oo kg te blijven ophogen wordt een drama als je de ami papieren er niet meer bij hebt dan ben je een importeurs verklaring nodig die zijn er nei in nederland dus via duitsland tisa t doen ma kom je boven de 3500 uit ist een vrachtwagen

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 13:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 16:14
Berichten: 163
Woonplaats: Schildwolde
Nee das het probleem niet, zie hier de rdw gegevens, het 3500kg probleem is het niet.

Gewicht en laadvermogen
Massa leeg voertuig
2413 kg

Laadvermogen
399 kg

Toegestane maximum massa voertuig
2812 kg

Massa rijklaar
2513 kg

_________________
if (!works) hammer();

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 19:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 24, 2009 0:13
Berichten: 111
Woonplaats: rotterdam
hoi rookie het gaat neem ik aan om die witte die je als avatar hebt?
is inderdaad wel een laag gewicht.
heb net effe in mijn papieren gekeken en de mijne (stepside)
mag 680 kilo laden
en ledig gewicht is bij mij 1860.

dacht dat alleen el caminos een lager gewicht mochten laden. (rond de 300 kg dacht ik)

_________________
Afbeelding
mr horsepower!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 21:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
kan zijn dat je gewoon pech hebt ik heb er wel meer gezien met minder laadvermogen dan mn combo wel vreemd :roll:

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 12:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 16:14
Berichten: 163
Woonplaats: Schildwolde
Pech zeker, ik vind het namelijk een erg fijne wagen. Nu heb ik 2 mensen waar ik eventueel luchtbalgen van kan kopen, maar niemand weet of het mogelijk is om dit op het kenteken te krijgen. Ik ga maandag even met het RDW bellen.

Moet toch omhoog kunnen zou je zeggen. Het gaat om de witte in de avatar correct.
1988 K1500 Silverado. Ik heb eigenlijk geen zin om nu al mijn auto in te ruilen voor een (C/K) 2500.

Citaat:
1. De toegestane maximum massa van uw personenauto komt hoger te liggen dan de technische maximum massa.

In dat geval moet u uw personenauto laten keuren bij de RDW. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij een RDW-keuringsstation in uw regio. In de rechterkolom van deze pagina vindt u de link naar de afsprakenpagina.

Bij de keuring moet u een schriftelijke verklaring van de fabrikant overleggen dat deze met de verhoging instemt. Soms moeten er technische wijzigingen aan het voertuig worden aangebracht. Deze wijzigingen moet u ook laten beoordelen op het keuringsstation.

Als uw personenauto is goedgekeurd ontvangt u van de RDW het kentekenbewijs per post.

_________________
if (!works) hammer();

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 13:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 27, 2010 20:10
Berichten: 205
Woonplaats: zuidoost brabant
rookie schreef:
Pech zeker, ik vind het namelijk een erg fijne wagen. Nu heb ik 2 mensen waar ik eventueel luchtbalgen van kan kopen, maar niemand weet of het mogelijk is om dit op het kenteken te krijgen. Ik ga maandag even met het RDW bellen.

Moet toch omhoog kunnen zou je zeggen. Het gaat om de witte in de avatar correct.
1988 K1500 Silverado. Ik heb eigenlijk geen zin om nu al mijn auto in te ruilen voor een (C/K) 2500.

Citaat:
1. De toegestane maximum massa van uw personenauto komt hoger te liggen dan de technische maximum massa.

In dat geval moet u uw personenauto laten keuren bij de RDW. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij een RDW-keuringsstation in uw regio. In de rechterkolom van deze pagina vindt u de link naar de afsprakenpagina.

Bij de keuring moet u een schriftelijke verklaring van de fabrikant overleggen dat deze met de verhoging instemt. Soms moeten er technische wijzigingen aan het voertuig worden aangebracht. Deze wijzigingen moet u ook laten beoordelen op het keuringsstation.

Als uw personenauto is goedgekeurd ontvangt u van de RDW het kentekenbewijs per post.


He Rookie,staat jou technische maximum massa dan niet vermeldt op kenteken :?:

_________________
ROEL
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 13:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 27, 2010 20:10
Berichten: 205
Woonplaats: zuidoost brabant
Hier nog iets uit het topic "omkeuren naar Vrachtwaggel"
Misschien heb je er iets aan :lol:

Wijzigen toegestane maximum massa van een bedrijfsauto
Wilt u de toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto wijzigen? Omdat u bijvoorbeeld meer wilt vervoeren? Dan moet u uw kentekenbewijs laten aanpassen door de RDW. Afhankelijk van de wijziging van de toegestane maximum massa kan dat schriftelijk via een formulier of moet u uw bedrijfsauto laten keuren door de RDW.

Als u het gewicht van uw bedrijfsauto wilt wijzigen spelen twee begrippen een belangrijke rol.

De technische maximum massa
De toegestane maximum massa

Bij de bouw van een bedrijfsauto bepaalt de fabrikant de technische maximum massa. Dit is het gewicht van de lege bedrijfsauto plus het gewicht van de maximale belading. Voor de bepaling van de toegestane maximum massa gelden per land andere regels. De waarde wordt onder andere bepaald door in Nederland geldende wettelijke eisen. Beide waarden vindt u op uw kentekenbewijs.
Vaak is de technische maximum massa gelijk aan de toegestane maximum massa van een bedrijfsauto.

Verhogen toegestane maximum massa
Als u de Toegestane Maximum Massa van uw bedrijfsauto wilt verhogen, bijvoorbeeld om zo meer laadvermogen te krijgen, zijn er twee situaties:

1. De toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto komt hoger te liggen dan de technische maximum massa.

In dat geval moet u uw bedrijfsauto laten keuren bij de RDW. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij een RDW-keuringsstation in uw regio. In de rechterkolom van deze pagina vindt u de link naar de afsprakenpagina.

Bij de keuring moet u een schriftelijke verklaring van de fabrikant waar in staat dat deze met de verhoging instemt. Soms moeten er technische wijzigingen aan het voertuig worden aangebracht. Deze wijzigingen moet u ook laten beoordelen op het keuringsstation.

U heeft binnen vijf werkdagen het kentekenbewijs thuis als uw bedrijfsauto is goedgekeurd.

2. De toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto blijft gelijk of komt lager te liggen dan de technische maximum massa.

U hoeft uw bedrijfsauto dan niet te laten keuren. De RDW past uw kentekenbewijs voor u aan. Stuurt u daarvoor uw kentekenbewijs met een aanvraagformulier op. Meer informatie hierover en het aanvraagformulier vindt u hier.

Verlagen toegestane maximum massa
Wat moet u doen als u de toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto wilt verlagen of terugbrengen naar de oorspronkelijke waarde? Ook dan hoeft u uw bedrijfsauto niet te laten keuren. De RDW past uw kentekenbewijs voor u aan. Stuurt u daarvoor uw kentekenbewijs met een aanvraagformulier op. Meer informatie hierover en het aanvraagformulier vindt u hier.

Wijzigen technische maximum massa
Wat moet u doen als u de technische maximum massa wilt wijzigen? De RDW moet uw bedrijfsauto dan keuren. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij een RDW-keuringsstation in uw regio. In de rechterkolom van deze pagina vindt u de link naar de afsprakenpagina.

Bij de keuring moet u een schriftelijke verklaring van de fabrikant overleggen dat deze met de wijziging instemt. Soms moeten er technische wijzigingen aan het voertuig worden aangebracht. Deze wijzigingen moet u ook laten beoordelen op het keuringsstation.

_________________
ROEL
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 14:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 16:14
Berichten: 163
Woonplaats: Schildwolde
Ik heb kenteken nu niet hier. Maar deze info is zeker nuttig bedankt. Wordt dus een afspraak maken bij de rdw. Alles is met het verhogen van de auto verzwaard heb ik me laten vertellen. Ik houd jullie op de hoogte.

_________________
if (!works) hammer();

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 16:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Zolang de fabrikant geen hoger MTM afgeeft krijg je geen hoger laadvermogen van de RDW.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling