Het is nu zo apr 28, 2024 22:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 11:16 
Beste Forummers,
ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een mooie K30.
Ik heb alleen een heel raar probleem, als ik rechtuit rijdt en ik moet een beetje sturen, bv een rotonde of knik in de weg, dan heb ik een rare knak in het stuur en de auto gaat ook opeens scherp naar rechts of links. het is alsof ik hem over een rare knobbel heen trek. Ook bij spoorvorming moet ik erg goed opletten want hij slingerd alle kanten op!!!!
Het volgende is nu gedaan, fuseekogels en stuurdemper gecontroleerd en in orde bevonden, het stuurhuis is nu 2 keer vervangen maar de knak blijft aanwezig. Hebben jullie een idee waar het nog aan kan liggen. Ik zit te denken aan de wiellagers want dat is het enige wat nog niet gecheckt is.
HELPPPP!!!!
Alvast bedankt,
Sander


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 12:41 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 07, 2008 19:29
Berichten: 3032
Woonplaats: Merksem(Prov. Antwerpen) Belgie
De antwoorden komen vanzelf als je je even
netjes voorstelt :evil: :evil: :wink:

_________________
Dodge Ram SRT 10 Quad Cab Juli 2005
VERKOCHT


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 13:04 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Heeft hij ondertussen al gedaan hoor jongens :wink:

Ik kan je hier niet mee verder helpen sorry :(

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 18:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 17:38
Berichten: 635
Woonplaats: Almere
Als het zo erg is dan moet het vindbaar zijn. Zoals je het uitlegt denk je toch aan een fuseekogel. Steuntjes onder de vooras, 1 sturen van links naar rechts ander aan wiel {eerst rechter dan linker} duwen en trekken.
Misschien stom maar achteras zit wel stevig vast?

_________________
Afbeelding
http://www.vdbraak.nl http://www.getparts.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 19:46 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
sandermolhoek schreef:
Beste Forummers,
ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een mooie K30.
Ik heb alleen een heel raar probleem, als ik rechtuit rijdt en ik moet een beetje sturen, bv een rotonde of knik in de weg, dan heb ik een rare knak in het stuur en de auto gaat ook opeens scherp naar rechts of links. het is alsof ik hem over een rare knobbel heen trek. Ook bij spoorvorming moet ik erg goed opletten want hij slingerd alle kanten op!!!!
Het volgende is nu gedaan, fuseekogels en stuurdemper gecontroleerd en in orde bevonden, het stuurhuis is nu 2 keer vervangen maar de knak blijft aanwezig. Hebben jullie een idee waar het nog aan kan liggen. Ik zit te denken aan de wiellagers want dat is het enige wat nog niet gecheckt is.
HELPPPP!!!!
Alvast bedankt,
Sander





zit er tussen je stuurstang die naar je stuurhuis gaat van af je stuur een schuif stuk tussen :?: als dat zo is dan kijk die maar eens goed na meschien zit daar je probleem :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 16:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 16:09
Berichten: 149
Woonplaats: scheveningen
hemiram schreef:
sandermolhoek schreef:
Beste Forummers,
ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een mooie K30.
Ik heb alleen een heel raar probleem, als ik rechtuit rijdt en ik moet een beetje sturen, bv een rotonde of knik in de weg, dan heb ik een rare knak in het stuur en de auto gaat ook opeens scherp naar rechts of links. het is alsof ik hem over een rare knobbel heen trek. Ook bij spoorvorming moet ik erg goed opletten want hij slingerd alle kanten op!!!!
Het volgende is nu gedaan, fuseekogels en stuurdemper gecontroleerd en in orde bevonden, het stuurhuis is nu 2 keer vervangen maar de knak blijft aanwezig. Hebben jullie een idee waar het nog aan kan liggen. Ik zit te denken aan de wiellagers want dat is het enige wat nog niet gecheckt is.
HELPPPP!!!!
Alvast bedankt,
Sander





zit er tussen je stuurstang die naar je stuurhuis gaat van af je stuur een schuif stuk tussen :?: als dat zo is dan kijk die maar eens goed na meschien zit daar je probleem :!:



of mischien is dat ronde rubber ertussen pleite of kapot ?

_________________
www.sandersglas.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 17:12 
Nee, dat is allemaal goed, ik word er echt chagrijnig van!! Het moet toch te vinden zijn???


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2010 21:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
zit er een hydraulische cylinder onder de auto die als bekrachtiging dient?/
het wil wel eens gebeuren dat de zuigerpen heel licht verbogen is en dat geeft een "spannende" knak...

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2010 23:18 
nee, volgens mij niet. Wat wel opvalt is dat het is gebeurd nadat ik 4 nieuwe banden heb gekregen. Misschien uitlijnen???


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 8:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
heb je ondertussen je wielmoeren eens een keertje aangedraait
of kijk eens na of je velgen wel recht op de naaf zit dit kan ook een heel leuk effect geven met de bocht om gaan
als die net op het randje hangt en je stuurt in schuift die er net vanaf op degoede plek en dan kan je ook dat knak geluid horen

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 20:08 
Dat is allemaal ok,
ben vanmiddag weer naar Willem USA cars geweest en ze hebben gekeken naar mijn bladveren, even met een breekijzer ertussen. Er zat wel wat speling op maar dat was normaal. Gekke is dat hij daarna een half uur toch bijna niet meer knakte.... vreemd!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 15:29 
Beste mensen,
ik heb iets nieuws ontdekt waaraan jullie misschien het probleem kunnen herkennen.
Ik heb net even de auto gewassen en toen viel mij op dat als ik het stuur volledig naar links en daarna weer helemaal tot de aanslag naar rechts draai, de knak een poosje (5 minuten) nauwelijks meer aanwezig is. Daarna komt hij weer rap terug????? Heeft dat wellicht toch met de fuseekogels te maken??? Het vreemde is dat het vooral bij rechtdoor rijden voelbaar is als je een flauwe bocht wilt maken.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
Groet Sander


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 17, 2010 8:10 
Probleem is opgelost! De kruiskoppeling op het rechterwiel zat helemaal vastgeroest! Er zat geen beweging meer in. Nieuwe erop en hij stuurt weer strak als een scheermes! Ierdereen bedankt voor de suggesties. Groet sander


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling