Het is nu zo apr 28, 2024 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 20:48 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Met de koppen is het wel echt prijs dan :shock: ik dacht dat ze normaal alleen nieuwe zittingen en nieuwe kleppen plaatsen.

De klepsmering zou ik zeker om laten bouwen. Met zo'n pomp en smering per cilinder krijgen ze allemaal evenveel en je kunt ook nooit zonder smering rijden, als de vloeistof op is gaat hij automatisch op benzine.
Er is hier op het forum ook al gezegd dat het slecht voor de katalysator, ik weet niet of dit zo is maar met zo'n pomp verbruik je 500ml per 1200ltr gas. Er zijn er genoeg die heel wat meer motorolie verbruiken.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 23:25 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do jan 08, 2009 23:36
Berichten: 61
alex,

ja die koppen heb ik gezien. sommige kleppen zatten er volledig in, andere hadden iets minder slijtage. Ook de kleppen zelf waren op het einde vlinderdun. Ondertussen praat ik hierover met meerdere mensen. Te hoge temperatuur zeggen ze me gisteren. Gas heeft een veel hoger vermogengehalte dan benzine, waardoor de temp stijgt. Nogthans niet gemerkt op de temperatuurmeter in de auto, waar ik altijd naar kijk als ik veel vermogen vraag, bv bij bergoprijden met zware aanhangwagen achter.
Maar die auto is toch gemaakt voor zulke dingen, waarom heb je dan al die pk nodig?
Soms zie je een burnout doen, dat zijn dingen die ik nooit doe, krijgen die dan geen stukken aan die auto???
Ik vind het een leuke auto, maar niet als hij zo snel kapot is. dan wordt het mij iets te duur.

Anders gewoon op benzine rijden, maar is ook geen oplossing vind ik

_________________
[url]http://img41.imageshack.us/img41/5972/afb0084.jpg[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 1:33 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 04, 2010 12:34
Berichten: 33
Woonplaats: Gent(Belgie
De hoeveelste generatie is zo'n 5.3 vortec blok uit 1999?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 10:25 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do jan 08, 2009 23:36
Berichten: 61
Hey Pat,

zou het niet weten de hoeveelste generatie het is, maar blijkbaar weten ze dat er iets loos is.

groeten,

Hans

_________________
[url]http://img41.imageshack.us/img41/5972/afb0084.jpg[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 16:46 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 04, 2010 12:34
Berichten: 33
Woonplaats: Gent(Belgie
Heb vandaag nen 5700CC V8 vortec small block('94), 163000 op de teller, horen draaien, die een impco gasinstallatie had en waar geen kopsmering opzat. Had wel al harde kleppen erop volgens de verkoper. Moter draaide mooi op gas, zonder tikken erin enzo, zelfs bij volgas. Is dit nu een uitzondering of is die kopsmering met de hardere kleppen een extra voorzorgsmaatregel en niet noodzakelijk? Is misschien een stomme vraag, maar ik ben van mening dat wie geen raad durft vragen, niet goed bezig is :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 22:18 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
De 5,7 vortec is er vanaf eind 1995 tot 1999 (in trucks). Of ze hebben er een vortec ingebouwd of het is geen vortec.
Normaal gesproken kunnen de 5,7 blokken zonder problemen op LPG.
De 5,3 vortec is de opvolger van de 5,7 en deze zijn wel gevoeliger voor LPG en hebben de extra smering nodig.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling