Het is nu do maart 28, 2024 12:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2019 22:04 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di feb 05, 2019 20:23
Berichten: 7
Ben bezig met mijn C10 te voorzien van een nieuwe kabelboom (American Autowire Classic Update Series Wiring Harness Kits 510089 ). Alle kabels liggen op zijn plek, dashboard en verlichting voor zijn klaar en nu nog de achterverlichting en motor gedeelte aansluiten

In de handleiding van de kit staat dat de voltage regulator van de dynamo niet meer aangesloten hoeft te worden en dat er een loop gemaakt kan worden naar de dynamo zelf. Mijn dynamo is ooit vervangen en er zit een andere aansluiting op dan de aansluiting in de handleiding. Volgens mij heb ik nu een SI dynamo en de stekker was aangesloten met een witte en een blauwe draad. De connector wordt vervangen door een bruine draad en een rode draad de deze gaat direct naar de plus van de dynamo zelf ( lusje in de bekabeling ). Ik vermoed dat bij dit type dynamo de blauwe en de witte draad net andersom in de connector zitten. Kan iemand me vertellen of de plus van de dynamo op de plek aangesloten moet worden waar voorheen de blauwe draad zat of waar voorheen de witte draad zat.

Dit is mijn dynamo voordat ik de kabelboom eruit heb gehaald :
Afbeelding
Afbeelding

De blauwe en de witte draad gingen naar een voltage regulator :
Afbeelding

Dit is het schema zoals hij nu aangesloten moet worden. De dynamo die afgebeeld staat heeft de connector aan de bovenkant zitten en niet op de achterkant zoals mijn dynamo :
Afbeelding

En zo heb ik hem nu aangesloten :
Afbeelding

Nadat wat speurwerk vanavond na het bezoek aan mijn garage vermoed ik dat de kabels net andersom aangesloten moeten worden.Ik vermoed dat de lus met de rode kabel moet komen op de plek waar de witte kabel eerst zat en mijn bruine kabel aangesloten moet worden waar voorheen de blauwe kabel heeft gezet.

Weet iemand hoe deze aangesloten moeten worden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 16:11 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di feb 05, 2019 20:23
Berichten: 7
Mocht iemand zich ooit hetzelfde afvragen is hier het antwoord.

Dit type dynamo heeft een voltage regulator nodig. Nu de nieuwe bekabeling erin zit wil ik niet allemaal extra kabels leggen voor de dynamo en heb daarom een nieuw gekocht en erin gezet waar ik wel het lusje kan maken zonder de voltage regulator.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling