Het is nu vr maart 29, 2024 1:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ontsteking chevy 1958
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2018 12:01 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di jan 20, 2015 21:18
Berichten: 2
Hallo, ik heb een vraag inzake de ontsteking van mijn Chevy truck 1958 6 cilinder in lijn welke ik totaal aan het restaureren ben
De oude ontsteking, met punten, wordt vervangen door een nieuwe HEI elektronische ontsteking, en de vraag betreft de voeding van de bobine.
In de originele uitvoering krijgt de bobine bij het starten ( mijn uitvoering is met de voet starten ) rechtstreeks via de startmotor 12 volt.
Na het starten wordt het 12 volt circuit via de resistor verminderd naar circa 9 volt.
Mijn nieuwe bobine schrijft dat namelijk ook voor.
Kan mij iemand hierover iets meer vertellen ?
Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2018 8:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Heb jij evengoed een bobine met een HEI ontsteking?? Ik heb een HEI op mijn v8 en daar gaat alleen 1 voedingsdraad in en dan de bougiekabels aan de andere kant.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 15:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
ceesg schreef:
Hallo, ik heb een vraag inzake de ontsteking van mijn Chevy truck 1958 6 cilinder in lijn welke ik totaal aan het restaureren ben
De oude ontsteking, met punten, wordt vervangen door een nieuwe HEI elektronische ontsteking, en de vraag betreft de voeding van de bobine.
In de originele uitvoering krijgt de bobine bij het starten ( mijn uitvoering is met de voet starten ) rechtstreeks via de startmotor 12 volt.
Na het starten wordt het 12 volt circuit via de resistor verminderd naar circa 9 volt.
Mijn nieuwe bobine schrijft dat namelijk ook voor.
Kan mij iemand hierover iets meer vertellen ?
Alvast bedankt.



Wat ik eruit begrijp is dat je de + draad van je orginele bobine aan moet sluiten op de + van je HEI.
Werkt dat niet.. kan je de HEI ook via een zekering en schakelaar, of relais (via contakt) rechtstreeks op je accu aansluiten, dat was mijn lot bij m'n W200
Achteraf ben ik er wel blij mee, schakelaartje onopvallend gemonteerd, en ik heb nog een start onderbreker. ;)
Kan je hier wat mee.. https://youtu.be/ICu1PP69b8M
Pas als het werkt je oude bedrading verwijderen!

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling