V8 Angel schreef:
Dat kleurstof is een uv vloeistof die via een speciale injector in het systeem wordt gespoten en zich mengt met de compressorolie, als er ergens een lekkage is komt er ook olie mee uit ( heel weinig maar toch) dan wordt er een UV lamp op gericht en kan men zien zien waar de lekkage zich bevindt.
Airco's gewoon elke week een keer laten lopen als is het maar een paar minuten.
Tis niet zozeer op de o-ringen wara het gaat lekken maar aan de asafdichtingzijde van de compressor, als de compressor te lang niet wordt gebruikt droogt de asafdichting uit, als je dan gaat rijden en je zet hem aan kan het lek raken.
Dan kan het duur worden met een nieuwe compressor.
Ook een tip voor iedereen, zet niet je airco aan terwijl je met hoge snelheid rijdt, je moet je voorstellen dat een kleine compressor stil staat en dan in 1 klap een paar duizend toeren moet gaan draaien zonder onbelaste aanloop, dat vinden ze niet leuk en ook dat is een reden tot lekkage of zelfs het kapotdraaien van de compressor.
Door het inschakelen wordt een electromagnetische koppeling ingeschakeld die meteen de poelie mee moet pakken die al een paar duziend toeren draait. Dat vinden ze niet leuk.
zit jij soms in deze materie......?