Het is nu do maart 28, 2024 17:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 15, 2017 19:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo okt 15, 2017 19:32
Berichten: 2
Hallo, mijn naam is Frank en ben nieuw op dit forum. Ik was op zoek naar een Chevrolet Silverado met extended cab uit 2003 maar stuitte bij toeval op de Avalanche en ik vind het een bijzondere auto en de focus ligt nu bij deze auto. Ik zoek een auto welke ruim, comfortabel is en waar ik ook een autoambulance achter kan hangen. Ik moet nogal eens een klassieker vervoeren en tot nu toe is dat behelpen maar begin volgend jaar ga ik mijn activiteiten in een bedrijfsvorm gieten en wil ik voor vervoer niet meer afhankelijk van derden zijn. Ik ga de auto hoogstwaarschijnlijk zelf importeren van uit de USA omdat de auto’s in NL over het algemeen erg veel gereden hebben en ik ook intussen gezien heb dat de trucks van GM aardig kunnen roesten en ons klimaat helpt daar aan mee. Ik heb op dit forum e.e.a. gelezen over probleempjes met de douane/rdw betreffende rijden met grijs kenteken en daar zou ik graag wat meer duidelijkheid over hebben.

Wat naar voren komt zijn de volgende twee onderwerpen.

a. De achterwand van de cabine mag niet verwijderbaar zijn en een eventueel raam in die achterwand mag niet open kunnen. Hoe wordt dit opgelost tot tevredenheid van onze overheid? Bijkomende vraag. Hebben alle Avalanches een verwijderbare achterwand of is het een optie?

b. De verdeling van de laadruimte achter de cabine is niet conform de wettelijke norm. Die is: Minimaal 40% van de werkelijke lengte van de laadruimte is vóór het hart van de achterste as geplaatst.

Zijn dit de problemen die er spelen, gespeeld hebben? Is daar een duidelijk antwoord op?


Overigens zag ik bij de RDW dat er heden 536 Avalanches op kenteken staan in NL. Hebben die allemaal die problemen?

Frank


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 8:51 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Welkom op dit forum Frank :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 13:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
De maatvoeringsproblemen worden opgelost door een kunststof schot ( van plafond tot vloer en over de volle breedte) een cm of 10 voor de beweegbare achterwand in de cabine te plaatsen. Gevolg hiervan is dat de leuning van de achterbank zo verticaal komt te staan dat daar niet comfortabel meer op gezeten kan worden. Maar goed, je moet wat als het allemaal voor weinig moet :lol:

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 18, 2017 22:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Dat hebben ze dus idd allemaal en vergeet ook niet het achterruitje dicht te kitten, die mag niet open kunnen volgens de grijs kenteken eisen, je zal niet de eerste zijn die in een fuik rijd en problemen krijgt :evil:

De meeste zullen het schot achter de bank wel hebben, die staat dan idd rechter maar echt oncomfortabel is het niet hoor, beste plekje is sowieso achter het stuur natuurlijk 8) wij zijn erg blij met de avalanche!

Als je er één vind die je mooi vind plaats hem dan eerst even hier, zijn echt wel dingen waar je bij een avalanche op moet letten bij aankoop, je weet nooit of iemand de auto kent hier...

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2017 17:11 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2017 16:14
Berichten: 33
Mijn Avalache heeft geen schot maar wel een soort "bult" aan de binnenzijde van de achterklep. Ook werd ik verrast met "conformiteit"papieren van onze geliefde belastingdienst en douane. Rageraden werd de papieren te bewaren om bij aanhouding in Nederland en buitenland problemen te voorkomen.
Geen flauw idee waar dit voor is maar grijs is grijs dus we laten het lekker zo.
Wat ik hoor van andere Avy eigenaren is dat er verschillende oplossingen zijn waarvan het schot er 1 van is.

_________________
----------------------------------------------------
Martin en Madelon's Chevrolet Avalanche 2002
When I was born, I was so ugly, the docter slapped my mother


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2017 17:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Het gaat bij mijn weten om verschillende dingen:

1 is dat de verhouding van de cabine ten opzichte van de laadbak te lang is, daarom moet er een schot in waarmee je de ruimte verkleind.

2 is dat je vanuit de cabine niet bij de laadbak mag kunnen komen, daarom moet zelfs het raampje onklaar gemaakt worden, bij de Avalanche betekend dit dus dichtkitten.

Volgens mij staat er hier op het forum nog een verhaal over van iemand die hogere naheffingen kreeg van de belasting dan het bedrag wat de auto gekost had :evil:
Het ligt eraan hoelang je ermee gereden hebt als je een keer een bijdehante agent tegenkomt, als de de auto dan aanmerken als geel kenteken wordt je aangeslagen over de hele periode dat je de auto gehad hebt. Het verschil in wegenbelasting moet je dan bijbetalen, plus boetes en die zijn fors.....

Zou toch maar ergens een schotje regelen en zorgen dat het achterraam dicht is!

Wel heel veel plezier met de Chevy :D

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2017 19:28 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2017 16:14
Berichten: 33
Hou op schei uit. Ik ken de horrorverhalen. De vorige eigenaar heeft ongeveer een half jaar voor hij hem verkocht 2 mannetjes van de douane (of belastingdienst, daar wil ik vanaf wezen) die de auto gekeurd hebben en hem aanraadde om de bult te plaatsen. Voor deze keuring stond hij al op grijs en daarna nog steeds. Ik vind het allemaal prima zoalng hij op grijs blijft staan.
Ik heb in alle eerlijkheid nog niet gekeken of de achterbank opgeklapt kunnen worden en het raampje eruit kan.

_________________
----------------------------------------------------
Martin en Madelon's Chevrolet Avalanche 2002
When I was born, I was so ugly, the docter slapped my mother


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 20, 2017 21:54 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2017 16:14
Berichten: 33
Iemand een idee hoe het gaat met grijs als je een snugtop installleer ?
Heeft een snugtop invloed op het grijze kenteken ?

_________________
----------------------------------------------------
Martin en Madelon's Chevrolet Avalanche 2002
When I was born, I was so ugly, the docter slapped my mother


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 20, 2017 23:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Heb begrepen dat de originele snugtops voor de avalanche hier niet toegestaan zijn, ze moeten makkelijk te demonteren zijn, dus niet met bouten vast...

Vorige eigenaar van onze chevy heeft hem daarom weggedaan en een demonteerbare gekocht, staat nu in de schuur en nog nooit gebruikt door ons 8)

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2017 10:33 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2017 16:14
Berichten: 33
Ha Stefan, goedemorgen. Ik ben op zoek naar een sbugtop voor mijn Avalanche dus als je wat weet.......

_________________
----------------------------------------------------
Martin en Madelon's Chevrolet Avalanche 2002
When I was born, I was so ugly, the docter slapped my mother


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2017 10:37 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2017 16:14
Berichten: 33
Ik ben op zoek naar wat leuke Avalanche dingetjes. Onze is zo standaard als op de foto van de folder. :D
Gisteren een bullbar besteld en andere velgen en treeplanken staan nog op het verlanglijstje. Ook het vervangen van de cd back voor een din2 frame staat op de to-do lijst

_________________
----------------------------------------------------
Martin en Madelon's Chevrolet Avalanche 2002
When I was born, I was so ugly, the docter slapped my mother


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 19:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo okt 15, 2017 19:32
Berichten: 2
403040 schreef:
Hou op schei uit. Ik ken de horrorverhalen. De vorige eigenaar heeft ongeveer een half jaar voor hij hem verkocht 2 mannetjes van de douane (of belastingdienst, daar wil ik vanaf wezen) die de auto gekeurd hebben en hem aanraadde om de bult te plaatsen. Voor deze keuring stond hij al op grijs en daarna nog steeds. Ik vind het allemaal prima zoalng hij op grijs blijft staan.
Ik heb in alle eerlijkheid nog niet gekeken of de achterbank opgeklapt kunnen worden en het raampje eruit kan.



Ik heb het wetboek er op nagelezen en ik vermoed dat het gaat om de eis dat ten minste 40 percent van de lengte van de laadruimte voor het hart van de achterste as is geplaatst en een lengte heeft van ten minste 150 cm.
Dit krijg je voor elkaar door de achterwand van de cabine naar voren te plaatsen of de laadruimte aan de achterzijde korter te maken. Je zegt wel bult maar is het misschien een vierkante doos die op de binnenzijde van de laadklep is gelast?

Frank


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 23:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Tussenwand ( CHEVROLET AVALANCHE ) officieel nodig!
€ 250,00
http://link.marktplaats.nl/m1215160884? ... ns_aur2128

Op marktplaats, voor dat geld ga je het risico niet lopen toch, je ziet er bijna niets van en achterin zitten is prima te doen

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 7:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
Indd niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
De belastingdienst is streng. Ik heb er toen mee te maken gehad met mijn dodge ram. Gelukkig was bij mij geen twijfel mogelijk aan de maten. Maar ik durf te wedden dat ik het vrij moeilijk had gekregen als de maten net even iets anders lagen dan het hoorde.

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 7:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
Indd niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
De belastingdienst is streng. Ik heb er toen mee te maken gehad met mijn dodge ram. Gelukkig was bij mij geen twijfel mogelijk aan de maten. Maar ik durf te wedden dat ik het vrij moeilijk had gekregen als de maten net even iets anders lagen dan het hoorde.

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling