Het is nu do maart 28, 2024 15:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 05, 2017 22:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jun 05, 2017 22:33
Berichten: 4
Hallo iedereen,

Ik ben vrij nieuw op dit forum. Heb al wel eens rond zitten kijken maar nu is het zover dat ik me ook daadwerkelijk aangemeld heb. En dat komt omdat ik nu ook steeds vaker op zoek ben naar een mooie american muscle car. Ik heb nog geen mooie Avalanche, maar mijn budget staat het wel toe om er binnenkort een aan te schaffen.

Ik ben ook vrij nieuw met amerikaanse muscle car's, maar ach eens moet de eerste keer zijn. En je bloed gaat er toch sneller van stromen als je ze ziet. In het verleden heb ik er wel een keer in gereden, alleen was dat een dodge ram om precies te zijn. Nu is de tijd aangebroken dat ik zelf een Avalanche wil. En ik heb een paar mooie zien staan uit jaar 2003. Vanaf dit punt wil ik heel graag jullie hulp inschakelen. Want waar moet ik op letten bij de aankoop van een Avalanche? Ik heb hier en daar al wat tips gevonden. Maar ik ben benieuwd naar zaken waar ik op moet letten in/buiten de auto. Daarnaast ga ik hem inderdaad zakelijk gebruiken en uiteraard zoek ik wel de Avalanche met een tussenschot.

Ik hoop van jullie te horen. En ik hoop snel, als het eenmaal zover is, ook wat foto's ervan te plaatsen op dit forum.

Mvg,
Martijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 05, 2017 23:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Hoi Martijn,

Welkom op het forum :P

Probeer in ieder geval een stukje historie te achterhalen van het onderhoud wanneer je naar een avalanche gaat kijken!
De meeste rijden op gas en de cilinderkoppen zijn gevoelig voor de hogere temperaturen waardoor de kleppen kunnen inbranden en er een revisie nodig is. Het geld dus voor zo'n beetje alle 2003 modellen dat je het zou moeten weten, ze kunnen ongeveer 100.000 km rijden op gas voordat het nodig is.
Overleg ook op voorhand hoe het zit met garantie, krijg je geen garantie dan zou ik oppassen met kopen.

Wanneer je een mooie gezien hebt laat hem dan eerst hier even zien, misschien kent iemand de auto en kunnen er mensen even meekijken.

Verder zijn het echt heerlijke auto's om in te rijden 8)

Succes met je zoektocht!

Groet,
Stefan.

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2017 0:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 12:31
Berichten: 79
Een Avalanche is geen "Muscle Car". De meeste 2003 zullen inmiddels al aangepaste koppen moeten hebben. Roest bij de chterdeuren wil er nog wel eens zijn. Succes met de zoektocht.

_________________
Silverado Dually
Avalanche Z71
Silverado 2500
C10 468
Ram SRT-10
W350


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2017 14:08 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jun 05, 2017 22:33
Berichten: 4
@Stefan: Dankje. Ik ga dit meenemen wanneer ik daadwerkelijk naar deze auto ga kijken. Zijn er onder de motorkap dingen te zien als de kop gereviseerd moet worden?
@Arar: Dat bedoel ik, ik heb nog helemaal geen ervaring met amerikaanse auto's :wink:

Hoe zit het trouwens met de verzekering? Hoe duur is dat? Ik weet dat moeilijk is om te zeggen aangezien dat van een aantal factoren afhangt. Maar waar moet ik zeker op rekenen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2017 14:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Ik betaal 40 euro per maand voor mijn verzekering, is een Wa-plus verzekering.
Je kunt het onder de motorkap niet zien, je zou het echt moeten weten, het is zo dat de meeste wel een revisie gehad zouden moeten hebben als ze uit 2003 komen maar weet uit ervaring (jammer genoeg) dat je er niet vanuit kunt gaan.
Als je niet bekend bent met een V8 zou ik zeker proberen iemand mee te nemen die dat wel is!

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2017 14:28 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jun 05, 2017 22:33
Berichten: 4
En ik neem aan dat jij hem ook zakelijk rijd? Wegenbelasting is 55 per maand toch? Daar was ik al bang voor inderdaad dat je dat niet kan zien onder de motorkap.

Ander vraagje: Ik zie ook veel dat ze ongeveer 1 op 6 rijden. Is dat volgens het boekje of is dat het ware verbruik? Is dat op benzine of op gas?

Ik zit trouwens naar deze te kijken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m1151639452-chevrolet-chevrolet-avalanche-2004.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=35


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2017 14:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Wij hebben de auto privé aangekocht, omdat we een zaak hebben mag je dan tegen het verlaagde tarief rijden mits je aantoonbaar in ieder geval 10% van je kilometers zakelijk rijd, daar zit je zo aan :D

1 op 6 rijden zou moeten kunnen, ook op gas maar heb begrepen dat dit zeker een maand of drie duurt, dan ben je misschien uitgespeeld met de auto :laughing6: :laughing6: :laughing6: is mij nog niet gelukt, veel te leuk om af en toe even flink gas te geven 8)

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2017 14:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jun 05, 2017 22:33
Berichten: 4
Kan ik me goed voorstellen! Als ik mezelf ken duurt het dan een half jaar voor ik 1 op 6 rij :lol:

En wat is ongeveer die nieuwwaarde van zo'n auto? Is dat ergens terug te vinden? Want een paar die ik op het oog heb, zijn nog geen youngtimers.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2017 15:05 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Welkom op dit forum :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling