Het is nu do maart 28, 2024 18:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2017 9:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Deze wilde ij jullie niet onthouden!

Afgelopen weekend druk geweest met een storing die ons al een hele tijd bezig hield, al voordat we de auto gekocht hebben.

De tellerbak van de Chevy deed soms heel raar, de talen van het menu bleven dan door het beeld scrollen en reageerde op geen enkele knop meer.
Niet handig omdat je dan ook geen meldingen meer krijgt en de kilometerstand niet meer af te lezen is, het hele menu leek vast te blijven zitten op het scrollen van de talen.
We wisten dit al van de vorige eigenaar en die had het af en toe, in de winter meer en vaker dan in de zomer.
Toen we de auto kregen heb ik een rit gemaakt waarbij ik af en toe wel de kilometerstand zag maar hij ging iedere keer weer in de storing.
We hebben de auto nu 4 weken en ik heb de teller tot nu toe nog maar twee keer heel even kunnen zien...

Ik heb heel wat mensen af gebeld maar niemand had ooit van deze storing gehoord en de meesten dachten dat de tellerbak vervangen zou moeten worden,
dit is een vrij dure grap :roll:

Na een dag intensief zoeken op internet kwam ik op een amerikaans forum waar een topic was over deze storing, het blijkt wel degelijk vaker voor te komen maar vanuit Chevrolet hebben ze geen oplossing. Er was daar gelukkig iemand die het er niet bij liet zitten en die vond ook de oplossing.
Volgens hem wordt de storing veroorzaakt door oxidatie op de printplaat van de tellerbak dus heb ik hem er zaterdag uit gehaald.

Nu had ik al gelezen dat je wel goed moet kijken en dat het niet zo is dat de hele printplaat plekken zal hebben maar het enige wat ik zag was een mooie groene printplaat waar geen gekke dingen opzaten. Wat dichterbij in het raam bekeken en toen zag ik idd bij sommige solderingen hele lichte zwarte kringen om de solderingen en ook bij een aantal banen. Dit schoongemaakt met de gum van een potlood en pure alcohol.
Alles bij elkaar zo'n 5 minuten bezig geweest en ik kon het me niet voorstellen maar wat denk je........ik zie weer kilometers :D het hele menu werkt weer en we zijn nu 4 dagen onderweg, het lijkt echt opgelost te zijn!!

We hopen dat het zo blijft, erg blij dat ik het topic gevonden heb, had nooit kunnen bedenken dat zoiets simpels de oplossing zou zijn!

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2017 9:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Altijd handig om te weten dit soort dingen. :idea:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2017 11:45 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Op de meeste forums zitten vaak meer slimmeriken en technici dan je denkt.

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2017 23:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Dat is absoluut waar Eric en ik ben er super blij mee, kan het nog steeds bijna niet geloven, er was zo weinig te zien en zo weinig werk maar vandaag weer alles normaal op het display dus het vetrouwen groeit met de dag 8)

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling