Het is nu za apr 20, 2024 0:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 22:33 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo apr 09, 2017 22:12
Berichten: 5
Ik lees al geruime tijd mee op dit forum en dit is mijn eerste post. Helaas omdat ik problemen heb met mijn avalanche uit 2008. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik moet regelmatig (wekelijks) mijn koelvloeistof bijvullen en dan gaat er ook best veel in (1 a 2 liter). Dit was mij opgevallen nadat ik zag dat mijn motor warmgelopen was en ik mijn auto naar de garage had gebracht. Daar hebben ze de LPG koelwater leidingen vervangen, die waren zo broos geworden dat ze afbraken. Ze gaven bij de garage aan dat ze het systeem onder druk hadden gezet en er geen verdere lekkages waren. Ik zie zelf ook geen lekkages.

De olie dop en pijlstok bevatten geen sporen van koelvloeistof/slurrie. Er komt wel witte rook uit de uitlaat, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit koelvloeistof is.

Wat raden jullie aan om te doen?

- Kan het iets te maken hebben met de LPG installatie (en hoe zou ik dat kunnen testen)?
- De transmissie koeling leidingen lekken ook een beetje olie, maar het niveau van de transmissie heb ik nog nooit zien veranderen, kan het hier iets te maken mee hebben?


Laatst bijgewerkt door xeno op di apr 11, 2017 11:53, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2017 7:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Verbrande koelvloeistof ruikt zoetig, zo kan je de witte rook "testen"

Verder zou ik eerst een andere garage zoeken.
Welke omgeving? helpt met tips geven.

succes

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2017 8:24 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Eerst voorstellen dan vragen stellen is hier gebruikelijk :!: een beetje garage kan aan de uitlaat gassen meten of er water (koelvloeistof)bij zit .ik vermoed koppakking .







Www.rockauto.com



Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 9:56 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 23:44
Berichten: 18
Inderdaad, waarschijnlijk de koppakking. Je kunt ook even compressie meten. En laat dit dan 2x doen.
1x met koude motor en 1x met warme motor.

_________________
Gr.
Lodewijk

http://mudlight.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 11:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo apr 09, 2017 22:12
Berichten: 5
Ik kreeg vandaag bericht over de auto (staat in omgeving Roosendaal):

- Ze hebben hoge (3 bar) en lage (1.5) bar olie druk gemeten. Bij 1.5 bar maakt de auto ook een tikkend geluid.
- Ze hebben de compressie van de koeling getest door hem dit weekend onder druk laten staan. Er waren geen problemen met een koude motor, met een warme motor moeten ze nog testen.
- Ze hebben nog geen verklaring voor het olieverbuik, wel zit er telkens een druppeltje olie op de startermotor (krukaskeering is al eerder vervangen)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 19, 2017 16:26 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo apr 09, 2017 22:12
Berichten: 5
Ik heb weer een update gekregen van de garage. Ze hebben ook met een warme motor de koeling op compressie getest. Alles lijkt in orde te zijn. Ze hadden een lek gevonden in een slangenkoppeling en denken dat dat de oorzaak is.

Met een warme motor hadden ze echter geen oliedruk gemeten (met een koude motor wel). Hiervoor willen ze de oliepomp vervangen. Zou dat dit probleem verhelpen? Heb begrepen dat het veel werk is voor ze om de oliepomp te vervangen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 19, 2017 16:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Weet ook niet wat voor een invloed een oliepomp op koelvloeistof heeft..... maar is niet het eerste waar ik aan zou denken. :?: :?: :?:

(Ben geen echter geen specialist in)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 19, 2017 23:17 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo apr 09, 2017 22:12
Berichten: 5
ja ik zie dat ik dat inderdaad vergeten ben te zeggen, maar in de tussentijd kregen we ook een melding in de dashboard dat er te lage oliedruk was.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2017 19:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
Lage oliedruk bij warme motor, kan ook duiden op versleten lagers.
Dan is vervangen van de oliepomp weggegooid geld.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling