Het is nu vr maart 29, 2024 1:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 12, 2017 22:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 12, 2017 21:51
Berichten: 11
In mijn K10 uit 78 de 350 voor een 6.2 diesel gewisseld uit 84. Zit nu op de th350 met NP203. Wielen zijn 31 ers. Overbrenging vd assen weet ik niet. Net een nieuwe Facet Red Top opvoerpomp, nieuwe filters etc gemonteerd. Vlak voor de HP pomp meet ik 6 psi druk.
Op de rijksweg ed rijdt hij prima. Nu voor het eerst off road gereden en zodra ik een zandheuvel op rij valt hij zowat dood, amper wielspin. Motor slaat niet af, bak doet ook niet raar. Olie mooi rood, niet stinkend. Ook alle vloeistoffen in motor zijn ok. Rijden was in zeezand, zand waar je je normaal gelijk in graaft.

Het verschil tussen 4 Hi en 4 Low vind ik uberhaupt niet groot. Met mijn vroegere Jeep Grand Wagoneer met AMC 360, of Landcruiser met 2,4 td zou ik deze heuvel niet eens opgemerkt hebben. En zette ik hem daar in low dan was dat echt een verschil.

Nu reed ik volgas voor een aanloop wat resulteerde in niets en zodra ik schuin stond valt de motor niet dood maar laat de wielen amper spinnen. De motor bromt gezellig maar daar blijft het bij.

Als ik google lees, dan spreekt men eerst over de filters, maar die zijn nieuw. Dan de brandstof aanvoerpomp, ook nieuw. Dan de injectors of de hp pomp. Maar dat wissel je niet eventjes. Ik heb geen turbo, ik weet dat de motor weinig pk en koppel heeft af fabriek. De auto start vlot, roet totaal niet. Dat laatste zou suggereren dat ik de hp pomp wat ruimer mag stellen. Ik vind de motor stationair wat minder mooi lopen, net of hij steeds even overslaat.
Draai ik injector stuk voor stuk iets los, dan gaat de motor direct slecht lopen. Dus iedere injector doet zijn werk.

Iemand in regio met een 6.2 in een Sub zodat we ea kunnen vergelijken ?


Gr, Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 12, 2017 22:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Als je de verstuiverleiding los draait, merk je idd meteen verschil. Maar je zou toch eens de verstuiver kunnen laten testen op hun nevel beeld en of ze pas openen/inspuiten bij een druk die hoog genoeg is.
Ik neem even aan dat je geen turbo hebt, anders de turbo druk eens meten. Brandstofpomp zit een regulateur op, die zou evt verkeerd kunnen staan.
Je geeft aan dat de motor lekker doorbromt, maar de wielen niet spinnen.
Wil dat zeggen dat je motor wel voldoende toeren blijft draaien, en als j bv gas geeft ook nog in toeren stijgt. Maar dat de automaat die kracht niet richting de aandrijfassen/wielen door geeft?

Of geeft je automaat wel door wat de motor doet, maar wordt op zo'n heuvel juist de motor "gesmoord" en zakt ie helemaal in (zonder daadwerkelijk af te slaan)?

Ik ben geen diesel expert en al helemaal geen automaat expert. Maar ik zou wel even goed nagaan of het "probleem" in de motor zit, of juist in de automaat voordat je er allemaal geld tegen aan gaat gooien.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 12, 2017 22:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
effe opgezocht, de NP203 tussenbak heeft in high een 1:1 overbrenging en in low 2:1 overbrenging. Dus je zou normaal gesproken in low de helft vd snelheid moeten rijden dan in high. Je kan dit even testen door een stuk in high te rijden met de automaat in 1 en stationair motortoerental. effe de tijd opnemen. En daarna het zelfde stuk in low rijden en ook de effe de tijd klokken. Die zal wellicht niet helemaal 2x zo lang duren, maar zou toch duidelijk bijna dubbel zolang moeten zijn. Zo niet zou ik eerst de tussenbak zelf eens even aankijken of die wel daadwerkelijk van high naar low schakelt als je de pook bediend. Als je met de wagen in high in mul strandzand aan het rijden bent, dan zal het idd erg zwaar trekken waardoor het lijkt alsof de motor niet wil trekken oid.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 12, 2017 23:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 12, 2017 21:51
Berichten: 11
Er is wel verschil te merken tussen high en low, maar vergelijk ik dat met de vorige auto's dan is dat anders. De AMC360 en de chevy 350 zijn vrij gelijk qua blok, maar de Jeep met de AMC sprong als een geit vooruit in low. De Suburban niet, niet met de 350 en nu niet met de 6.2.
Een slippende bak kan, maar dan had ik meer toerental reactie van de motor verwacht. ( Wel ATF gecontroleerd maar is prima.) Dus gretiger in klimmen van toerental. Ik ga eerst kijken met die 1 op 1 naar 1 op 2 vertraging. Ze hebben aan bak gsleuteld, heb de upgrade naar 2 high, 2 low en 4 high, 4 low. Ook de vrijloop naven.
Was al naar een diesel specialist geweest mbt iets onregelmatig stationair draaien, maar die zei dat ik eerst wat km moet maken ivm feit dat motor 3 jaar in opslag stond. Nu er een 600 km mee test gereden.
Ik vind hem als het ware een slag overslaan, draai je een injector leiding wat los dan gaat de motor echt heel anders lopen, dus op 7 cilinders lopen zou ik gelijk merken. Loopt hij wat hoger stationair dan draait hij zonder haperingen. Simpelweg hoger stationair zetten is niet de oplossing want dan loopt hij veels te hoog.
De motor heeft geen turbo.

Ben jij trouwens van Custom Offroad in Bladel ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 21:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Yep dat ben ik.

Is dat goed of slecht.... :D

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 9:51 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 12, 2017 21:51
Berichten: 11
Was reclame voor je daktent aan het maken. Ik weet het niet zeker maar de daktent die je vertegenwoordigt lijkt op de Rikkers ( zeilmakerij ) daktent. Ik weet dat zij gestopt zijn en de produktie elders is met een Nederlands verkoop kanaal.
Ik heb nog de Rikkers en verwijs enthousiaste mensen naar je site. Dus mocht je Franse klanten krijgen dan snap je waarom :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 18:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ik heb inderdaad het stokje van Rikkers over genomen. Ik was eerst dealer van hun en dat liep goed, totdat hun voorraad op was en hun er niet opnieuw ruimte en geld in wilde steken. Ik wou ze toch blijven verkopen en toen heeft Rikkers alle gegevens en specificaties aan mij gegeven en ben ik ze zelf gaan verkopen. Heb er wel de merknaam Roofer voor in het leven geroepen en bestel ze allemaal met een 8cm dikke matras ipv de standaard 6cm. Dus zo is het gelopen, Pierre en Natalie Rikkers sturen ook soms nog mensen door, en uiteraard ben ik daar ook erg blij mee. Dus dank je voor de reclame, is altijd welkom.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 23:38 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 12, 2017 21:51
Berichten: 11
Ok. 8 cm matras inderdaad beter dan de 6 die ik nog heb. Schuif er nu telkens een inflateable nog extra onder. En als ik mensen mijn ervaring geef adviseer ik de XXL ipv de XL. Met regen lijkt mij dat handiger. Trouwens, nu we toch offtopic zijn. In de VS zie ik ze auto "spuiten" met bedliner. Jij al ervaring ? Ik zag testen met verschillende merken. Bij de zwakkere kreeg je krassen door bv takken, bij de sterke haalden ze een sleutel eroverheen en coating bleef mooi donker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2017 0:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
IK verkoop de Hippoliner, Color your Hippo en de EZ-Liner, dit zijn allen polyurethane bedliner coatings, daardoor erg UV bestendig en zijn ook erg slijtvast. De Hippoliner is zwart van kleur, de Color your Hippo dient door de klant nog gemengt te worden met kleur naar keuze. Dus deze kun je de kleur vd wagen geven, of juist een contra kleur. Waarbij zowat alle kleuren mogelijk zijn, maar speciale effecten als metallic of parelmoer lukken niet. De EZ-Liner is ook een polyurthane coating, maar heeft een zakje rubber granulaat wat je er met het mixen doorheen moet doen. Hierdoor worden de rubberkorreltjes mooi egaal door de coating verdeeld en geven ze een stroever effect. Het vervangt uiteraard geen spanbanden voor los zittende lading. Maar het verhoogd wel het moment dat de lading anders zou gaan schuiven. Alle coatings hebben een bobbelig oppervlak, maar zijn niet heel erg grof van structuur. Er zijn bedliner coatings die echt grote rubberkorrels hebben die een heel grof ruw oppervlak creeren. De EZ-Liner is wel bobbelig/korrelig, maar niet heel grof of ruw.
Ik verkoop het nu al zo'n 6 รก 7 jaar wekelijks en tot op heden echt zonder negatieve reacties van gebruikers. Ik geef ze altijd heel duidelijk, uitgebreid advies mee wat betreft de voorbereidingen en het te volgen werkwijze. Hierdoor kunnen mijn klanten een zo goed mogelijk resultaat halen met de spullen die ze bij mij kopen. Dit zorgt voor tevreden klanten en daardoor weer mond op mond reclame. Het wordt door klanten gebruikt, voor laadbakken, binnenkanten, onderkanten van gerestaureerde body's en pickup bakken. Maar ook voor buitenkanten, motorruimtes, gereedschapswagens, speaker boxen, en weet ik wat nog allemaal meer wat ik niet terug gehoord heb.
De gewone zwarte Hippoliner is redelijk zijdeglans zwart. De EZ-liner is iets matter zwart van kleur, dit komt door de rubbergranulaat korreltjes erin.

Ik ga (als ik nog eens tijd kan vinden) de bak van mijn Fordje ook eerst eens goed opknappen en daarna in de EZ-Liner zetten. Daarnaast wil ik de binnenkant van buitenschermen, de wielranden, de buitenkant rondom de wielranden en de zijkant onder de stootstrip in de Hippoliner zetten. Maar daarvoor moet ik ook eerst de wielranden nog opknappen. Dus tijd is mijn grootste struikelblok :shock:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2017 18:27 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
Van die 6.2 zou je juist profijt moeten hebben in het terrein, wielspin zou geen probleem moeten zijn (althans, da's mijn ervaring met diverse K30's).

Zijn de koppelomvormer en governer wel gewisseld in de bak? Anders zou daar het probleem kunnen zitten. Al zou je zeggen dat de standaard 350 torque converter al een iets hogere 'stall speed' heeft en je juist direct toeren zou moeten maken... :?

De onregelmatige stationaire loop/slag overslaan herken ik, als dat langzaam erger wordt zou ik het eerst in de brandstofpomp zoeken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2017 23:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 12, 2017 21:51
Berichten: 11
Brandstofpomp: ik heb de aanvoerpomp van de week vervangen. Een nieuwe Facet Red Top. Zit gelijk naast de tank. Ik meet na alle ( nieuwe ) filters vlak voor de HighPressure ( HP ) pomp 6 psi. Horizontaal. In theorie is een auto die schuin staat tijdens off road van voren hoger en moet de opvoerpomp harder werken omdat hij de diesel niet alleen naar voren maar ook omhoog moet pompen, maar de HP pomp helpt toch ook een handje ? De Facet is een relatief goede pomp, of bedoel je de HP pomp ? Nu zag ik op YouTube een presentatie van de HP pomp waarin ze een beveiliging lieten zien dat als je retour niet goed is de HP pomp in een soort bypass beveiliging gaat. Maar vooralsnog zoek ik daar niet in, maar zal wel eens de retour los maken om ea te bekijken, is een 8 mm leiding, aanvoer 10.

Mbt governor, ik had verwacht dat ik de gewichten aan moest passen, namelijk zwaardere. In de praktijk waren na inbouw van de diesel de schakelmomenten keurig zonder dat ik aan de governor gezeten heb.
Ik kocht een nieuwe vacuumpomp en een mechanise modulator voor op de HP pomp. Door aan de modulator te draaien kon ik het schakelmoment al goed genoeg afstellen.

Mbt de stall daar ben ik een leek in. Ik had gelezen op fora in de US dat men van mening is dat je echt een diesel koppelomvormer moet hebben, ik heb de benzine met 2000 en zou een diesel met 1211 of 1397 moeten hebben. Is het zo dat diesel met dat toerental zijn optimale koppel heeft ? Indien zo, dan met gas geven corrigeer je dat dan niet ?

TC codes.. 6.2 diesel is the 1211 stall, but the 1397 stall is what I have found most often
2nd Digit (approx stall, depends on engine)
B -- 2025 rpm
C -- 2075 rpm
E -- 1654 rpm
F -- 1611 rpm
G -- 1397 rpm
H -- 1397 rpm
K -- 1211 rpm
L -- 1654 rpm

Maar je punten, koppelomvormer en/of governor zijn wel zaken die het inderdaad kunnen zijn. Tenzij jij of iemand zegt: " nee hoor, als hij verder goed schakelt en met meer gas corrigeer je je stall ", dan focus ik me weer op brandstof. Maar ik ga me toch meer in de koppelomvormer bijten aangezien de vorige eigenaar geen vermogens problemen had. Maar die ging er ook geen terrein in, en op de normale wegen rijdt de auto prima.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 20, 2017 22:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
Ik doelde inderdaad op de inspuitpomp. Heb in verleden meegemaakt dat het begon met onregelmatige stationaire loop, beginnend met af en toe een slag overslaan. Dat werd later erger totdat de pomp het begaf. Maar als je nu al vermogensverlies hebt zou je dat toch met rijden op de weg ook moeten merken, traag optrekken, lage topsnelheid.

Als daar geen sprake van is, zou het toch de koppelomvormer kunnen zijn. Zeker omdat je schrijft dat de motor simpelweg niet in toeren wil klimmen. Pakt de bak gelijk op vanaf stationair toerental? Hij mag best iets in toerental klimmen voordat de bak echt 'oppakt' als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou zeggen dat je dat effect juist bereikt met een TC van een benzinemotor, maar dat lijkt bij jou niet te werken.

Anderzijds, niet alle 6.2's leveren evenveel vermogen. En de Suzuki's zullen je in het terrein toch links en rechts voorbij blijven gaan. Zolang die 6.2 rijdt, niet te veel aan doen :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 21, 2017 23:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 12, 2017 21:51
Berichten: 11
Net bij Willem in Lopik geweest. Ik wilde hem het onregelmatige stationair lopen laten horen, natuurlijk liep ie nu mooi. Ik rij weg en bij het eerste stoplicht liep hij weer wat onregelmatig. De nuance tussen stationair in P of D kan net het verschil zijn. Terplekke niet aan gedacht.
Ik ga er gewoon mee rijden. Zoals gezegd rijdt hij op de weg prima, optrekken, invoegen, acceleren is prima. Dan heeft ie kracht genoeg. Misschien dat tzt de combi van een vierbak gelijk origineel, een diesel koppelomvormer en de originele wielmaat ( nu 31 ers ) meer kracht in het terrein biedt. En wie weet wat vorige eigenaren veranderd hebben aan tandwielverhoudingen. Ik heb een NP203 met keuze tussen 2wd en 4wd dus daar hebben ze ( gelukkig ) al eens aan gesleuteld.
Dus nu bv alleen de koppelomvormer wisselen levert dan alleen een hoop werk op en mogelijk niet wat ik verwacht.
Indien de HP of een verstuiver nu de boosdoener is, ik weet het niet. Wacht dan gewoon maar af tot het probleem zich duidelijk gaat melden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling