Het is nu vr maart 29, 2024 8:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 02, 2017 23:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
Heren, ik hoop dat iemand van jullie mij een beetje in de goede richting kan helpen.
Of eventueel kan bevestigen dat ik het bij het rechte eind heb.

9 van de 10 keer als ik de truck start na een dag werken of in de morgen dan slaat hij wel aan maar ook maar net.
dit is een probleem die ik nu ongeveer een paar maand heb.
Kijk, maar luister vooral maar eens naar dit filmpje.

https://youtu.be/s3eTT5iQHro

Zelf denk ik dat de oorzaak 1 of meerdere lekkende injector(en) is.
Het valt me namelijk ook op dat mijn benzine verbruik hoger is dan voorheen.
Dat had ik eerst niet in de gaten omdat we een koudere periode in gingen waardoor ik langer op benzine rijdt voor hij over schakelt.
Verder heb ik het idee dat hij een heel klein beetje bokt als hij op gas rijdt( dit zou het beetje extra brandstof kunnen veroorzaken)

Gek genoeg rijdt hij op benzine eigenlijk wel goed.

Als hij maar even gelopen heeft, dan start hij ook prima.

Nu heb ik al van hetbegin afa aan dat ik de truck heb(2 jaar) een probleem met benzine tanken wat volgens de garage te wijten is aan een verstopte kool filter vapor canister.
Deze heb ik al eens doorgeblazen en dan is het weer even goed.
Nu heb ik de laatste keer even alle leidingen die daar naar toe gingen doorgeblazen.
En het toeval wil dat ik het idee heb dat ook van die tijd af aan de problemen met het starten zijn begonnen en langzaam erger zijn geworden.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Laatst bijgewerkt door stimpy op di jul 04, 2017 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 9:19 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Zet hem eens een km of 5 voordat je thuis bent op benzine, en dan kijk eens hoe hij smorgens start . Start hij dan beter (goed) dan heb je gas injectoren die lekken, heb dit al eens mee gemaakt :!:



Www.rockauto.com



Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 13:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
Bedankt voor de tip, dat kan ik idd eens proberen.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 21:20 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 24, 2014 16:19
Berichten: 40
Woonplaats: Ninove
ik zou ook in de richting van gas installatie zoeken. heb ook soortgelijk probleem gehad maar dan met lekkende verdamper en afsluiter na verdamper die tijdelijk verwijderd was.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 19, 2017 14:06 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
In eerste instantie geprobeerd met het kort voor de tijd( 5 minuten) over zetten naar benzine.
Daat merkte eigenlijk geen verschil.
Ik heb nu een aantal dagen op het dure goedje alleen gereden en nu start hij elke keer prima.

Moet het dus idd in het gassysteem zoeken.
Maar dat zal voor mijzelf lastig worden denk ik.

Ben bang dat ik dus toch op zoek moet naar iemand hier in de buurt die een beetje verstand heeft van deze installaties.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 9:26 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 23:44
Berichten: 18
Lekkende injector is na een uur al een probleem. Dus rondje rijden, je Silverado even een uurtje laten staan en dan opnieuw starten. Als hij dan ook moeilijk start dan is het waarschijnlijk een lekkende injector. Als je vervolgens met vollast doorstart dan moet hij vrij eenvoudig te starten zijn. Benzine of gas mag geen verschil maken, in beide gevallen start hij slecht. Ik verdenk ook de verdamper, waarschijnlijk een lek membraam in dat ding.

_________________
Gr.
Lodewijk

http://mudlight.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2017 8:47 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
Na een uurtje stil staan is er nog geen merkbaar probleem.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2017 22:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
Ik kan het probleem nog niet echt oplossen.
Ik heb eerst stuk voor stuk de gasleidingen afgeklemd, zonder resultaat.
Daarna nog eens met andere klemmen, dit keer per 2, ook zonder resultaat.
Toen de 2 hoofd slangen afgeklemd net voor de injectoren. Dan start hij wel goed.

Doe ik dat 1 voor 1 dan blijft hij slecht starten.

Als de motor is afgekoeld en ik start hem, dan start hij slecht door het opgehoopte gas.
maar als ik hem dan wel weer uit zet voor hij op gas is over geschakeld dan start hij daarna telkens wel gewoon goed.
Het heeft dus echt te maken met het gas wat nog in de slangen en de verdamper zit.

Misschien maar eens zien of ik een injector blok los kan halen, wellicht dat ik daar iets aan kan ontdekken.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 12:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
Injector blok los gehad en getest, kan geen injector vinden die door lekt.

Ik ben er wel inmiddels achter dat als ik de vacuum leiding af klem die vanaf de verdampers naar de intake gaat dan start hij telkens gewoon goed.
Zal dus inderdaad te maken hebben met de verdampers. Weet niet of daar bij brc ook een afsluiter in zit.
Wellicht verstandig om de verdampers eens te voorzien van een revisie set.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 22:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Arnold ff off topic,

http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... =8&t=26930

Heb jij deze geweldige hot rod gebouwd :?:

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 01, 2017 20:19 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
stimpy schreef:
Injector blok los gehad en getest, kan geen injector vinden die door lekt.

Ik ben er wel inmiddels achter dat als ik de vacuum leiding af klem die vanaf de verdampers naar de intake gaat dan start hij telkens gewoon goed.
Zal dus inderdaad te maken hebben met de verdampers. Weet niet of daar bij brc ook een afsluiter in zit.
Wellicht verstandig om de verdampers eens te voorzien van een revisie set.



Ik had op Chevy ook een BRC installatie, maar had geen vacuum leiding op mijn verdamper zitten.
Je spreekt over verdampers, dus neem aan dat het er 2 zijn, ik had maar 1 verdamper dus waarschijnlijk ander type.
Maar je conclusie dat het probleem bij de verdamper ligt, zou best wel eens kunnen kloppen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 01, 2017 21:14 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 24, 2014 16:19
Berichten: 40
Woonplaats: Ninove
Normaal zou er een afsluiter moeten zitten na elke verdamper op de hoofdslang die naar de injectoren gaat dacht ik, niet op de vacuüm.
Hoeveel km's hebben de verdampers reeds?
De mijne is vervangen geweest na 170000 km's en was volledig op.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 05, 2017 21:48 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
ram-fan schreef:
Arnold ff off topic,

http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... =8&t=26930

Heb jij deze geweldige hot rod gebouwd :?:


Thanks, Dat is idd mijn ongoing project.
Helaas maar bar weinig tijd aan kunnen besteden de laatste tijd, maar ooit komt hij af.



Ik heb idd 2 verdampers zitten elke verdamper heeft een hoofdleiding naar een injector rail.
Deze rails zijn achter weer met elkaar verbonden.
Maar er zit geen afsluiter tussen de verdampers en de injectoren.

Via een T stuk zit er een vacuum aansluiting op de elke verdamper. als ik die 1 voor 1 af klem dan lijkt het er op dat 1 verdamper de boosdoener is.
Heb nu 2 revisie setjes gekocht, ik hoop dat ik het daarmee opgelost krijg.
Ik heb geen idee hoeveel km de verdampers er al op zitten.
Truck heeft 150 k op de teller.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 19, 2017 22:48 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za feb 27, 2010 23:09
Berichten: 20
Toch even een laatste update.
Afgelopen weekend de 2 verdampers voorzien van een revisie set.
Ik hoop niet dat ik te vroeg juich maar het lijkt er op dat het probleem is verholpen.

De 2 hoofd membramen hadden haarscheurtjes.
en de afdichtings rubbertjes vertoonden ook al behoorlijke aftekening.

Heb natuurlijk nog maar een paar keer gestart, maar het is tot dus ver goed gegaan.

viel me wel op dat er veel verkoold troep in de verdamper zat.
zal dus binnenkort ook maar eens de filters vervangen.

_________________
www.arnoldscustoms.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 30, 2017 19:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik had op mijn Chevy ook een BRC installatie en verving regelmatig de filters, zijn ook niet de grootste kosten

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling