Custom Offroad schreef:
Als er speling op het stuurhuis zit, dan is dit doorgaans nog wel af te stellen. Ik weet niet om wat voor stuurhuis het precies gaat, maar als je een stuurhuis hebt zoals de meeste terreinwagens en vrachtwagens, dan zit er bovenop de deksel met 4 bouten vast. Midden uit die deksel komt er stukje draadeind met een schroevendraaier sleuf erin en een borg moer er omheen. Draai die borgmoer los terwijl je het draadeind met de schroevedraaier tegen houdt. Draai nu het draadeindje een kwartslag de deksel in (rechtsom dus) en borg hem weer met de borgmoer. Rijdt nu effe een rondje om het stuurgedrag te testen. En herhaal dit totdat de speling minimaal is en het stuur nog wel vanzelf terug komt naar de middenstand na een bocht. Als het goed is krijg je zo stilletjes aan je stuurhuis weer spelingsvrij. Of het moet echt helemaal versleten zijn. Speling op stuurkogels, fuseekogels/kingpinnen moet je ook effe controleren uiteraard.
Als je een rack&pignon stuurhuis hebt zoals de meeste personen auto's, dan weet ik het zo niet uit mijn hoofd.
Succes en laat effe weten of het geholpen heeft.
Na het lezen van de de reactie heb ik wat google opzoek werk gedaan..
In een 2007 avalanche zit een rack&pinion stuurhuis..
Toch bedankt voor de duidelijk beschreven reactie !!
Grts