Het is nu do maart 28, 2024 22:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2016 9:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo dec 17, 2014 0:04
Berichten: 3
Woonplaats: Zutendaal Belgie
Beste,

ik bol sinds enkele jaren rond met een '62 C10 met 283 small block.
Motorisch is deze nog volledig origineel, maar zou er graag wat meer koppel en pk's uithalen.
Zijn er mogelijkheden als nokkenas, carburatie, ... Om er makkelijk iets meer uit te halen zonder heel de boel aan te moeten passen? Welke dealers best aanspreken?

Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2016 20:24 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Summit eens bezoeken, zoveel ge wilt ,zo diep de geldzak het toelaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2016 20:24 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Summit eens bezoeken, zoveel ge wilt ,zo diep de geldzak het toelaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2016 20:33 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Stuur Marco ff een berichtje , is een chevy kenner memberlist.php?mode=viewprofile&u=7538





Www.rockauto.com



Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2016 20:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
De 283 is nou niet bepaalt de makkelijkste motor, met name vanwege de "kleine" motor inhoud.
tuurlijk alles is mogelijk, maar de koppen flowen slecht oa.
Beter een grotere small block nemen zoals een 350 of zelfs de 400 ci en wat meer compressie.
Maar wil je echt je eigen motor behouden dan nokkenas, intake, koppen en headers en een 500 cfm carb monteren en ook een electronische hei ontsteking monteren ipv de oude punten ontsteking.
kijk eens bij summitracing.com voor complete kits.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2016 21:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Elektronische ontsteking kan al wat pk's opleveren.
Bij wheeler dealers deden ze dit met een corvette uit de jaren 70 ofzo.Ding moest af fabriek 160 pk hebben,waarvan er 140 over waren.Met nieuwe ontsteking had ie bijna 200 pk!
Gecombineerd met een andere nokkenas moet er toch wat winst te behalen zijn.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2016 21:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
http://chev283.blogspot.nl/2011/04/to-build-or-not-to-build.html?m=1

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling