Het is nu ma apr 29, 2024 6:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tik linker kant motor
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 22:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 08, 2013 20:13
Berichten: 50
Hallo,

het betreft een chevrolet k1500 1996
ik reed net over de snelweg en toen mocht je van 100 naar 120 km/h, dus ik trok op en toen hoorde ik een geluid en nou komt er een tik links van de motor.

ook lijkt de motor een beetje uit onbelans te zijn, ik denk zelf aan een kapotte klep of hydraulische klepstoter.

de tik is niet constant en lijkt te rammelen.

ik hoop dat dit iemand bekent voor komt en niet dat het de krukas lagers zijn.

mvg Michiel

_________________
Gr Michiel

Chevrolet k1500 1996
Ford F-100 1957


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 23:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Vervang de motorolie eens en kijk of het getik verandert.

De multiriem losmaken bij koude motor en starten en direct luisteren of het er dan nog is of niet
kan ook helpen te bepalen WAAR het getik zit, IN de motor of buiten de motor.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 1:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo sep 18, 2011 10:20
Berichten: 94
een kapotte snaar aan de binnenkant, waar dus een stukje uit is, geeft ook een hele mooie mechanische tik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 7:52 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 08, 2013 20:13
Berichten: 50
oke bedankt,

ik heb er pas nieuwe olie op gedaan.(syntetische 5w30)

en bedoel je je dan de distributie riem, of is deze met een ketting?

alvast bedankt

_________________
Gr Michiel

Chevrolet k1500 1996
Ford F-100 1957


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 9:16 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
van Sambeeck schreef:
oke bedankt,

ik heb er pas nieuwe olie op gedaan.(syntetische 5w30)

en bedoel je je dan de distributie riem, of is deze met een ketting?

alvast bedankt




Hij bedoeld de multieriem , distributie is ketting . :!: luister een met stethoscoop of lange schroevendraaier aan je oor bij het onderblok of je het geluid beter hoort .


www.marlog-car-handling.com


www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 11:16 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 08, 2013 20:13
Berichten: 50
Hier zitten hydrolische klepstoters in toch? En is het een boven liggende of onderliggende nokkenas

_________________
Gr Michiel

Chevrolet k1500 1996
Ford F-100 1957


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 15:45 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
van Sambeeck schreef:
Hier zitten hydrolische klepstoters in toch? En is het een boven liggende of onderliggende nokkenas



5.7 l neem ik aan :?: onderliggende nokkenas , in het midden van het blok ( dus maar een)
Hydraulische stoters , maar zijn ook nog te stellen (lopend) als ik me niet vergis .




http://Www.marlog-car-handling.com


http://www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 19:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Denk te dunne olie.

gewoon 15w40 in een 96


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 20:07 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 08, 2013 20:13
Berichten: 50
is niet te dun, deze olie schrijven ze juist voor met 15w40 begonnen ze juist te tikken.
toen 5w30 erop gedaan toen werd het beter maar nou is er denk ik 1tje echt kapot of een klepveer gebroken.
en het is een 5.7l ja.

maar de kleppendeksel is er nog niet zomaar aftepakken ben ik achter gekomen.

_________________
Gr Michiel

Chevrolet k1500 1996
Ford F-100 1957


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 18:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 08, 2013 20:13
Berichten: 50
kan de kleppendeksel aan de passagiers kant er zo af zonder de aircopomp steun eraf te halen?

alvast bedankt

_________________
Gr Michiel

Chevrolet k1500 1996
Ford F-100 1957


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 22:24 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 08, 2013 20:13
Berichten: 50
goed nieuws hij doet het weer.

tuimelaars van de 3de cilinder waren los gelopen, waarom kan ik niet zeggen.
proberen en kijken of ze blijve zitten

_________________
Gr Michiel

Chevrolet k1500 1996
Ford F-100 1957


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 23:02 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
Laten we hopen van wel :)

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling